Tko visoko leti...

| 8.11.2021. u 21:38h | Objavljeno u Iz moga kuta

Varaždinski aerodrom napokon je otvoren za letove, odnosno vraćen je na zrakoplovne karte na kojima je od kraja ožujka do početka studenog bio malo više od ledine pa su se na njemu mogle održavati tek poneke manifestacije, odnosno izvanaerodromsko slijetanje i uzlijetanje.

Zašto zrakoplovi, izuzev u iznimnim slučajevima, nisu smjeli slijetati i uzlijetati već je dobro poznato, ali vrijedi ponoviti kako se to ne bi ponovilo jer interesa za njegovo korištenje je bilo i ima, osobito među investitorima. Dakle, zatvaranje nije bila posljedica izvanredne situacije ili neočekivane odluke, već rezultat uobičajenog postupanja Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo u okolnostima kada aerodrom ostane bez operatera, odnosno tvrtke koja njime upravlja te ima za to dokumentaciju.

A upravo se to dogodilo početkom veljače. Tada je istekao ugovor o zakupu aerodroma Daimond Aviation Center (DAC), poduzeću koje je o tome, sukladno propisima, moralo obavijestiti nadležnu agenciju, koja mu je 2016. bila izdala odobrenja za uporabu aerodroma na pet godina jer je upravo toliko trajao ugovor za korištenje aerodroma, odnosno zakupu. Dakle, budući da DAC više nije bio zakupac, a isteklo mu je odobrenje, aerodrom je slijedom toga zatvoren i maknut sa zrakoplovnih karata.

Do zatvaranja, naravno, ne bi došlo da je vlasnik aerodroma Grad Varaždin - koji nije želio produljiti zakup DAC-u, iako je već imao pripremljene i projekte ulaganja u aerodromske objekte - imao neko alternativno rješenje, odnosno neku drugu tvrtku spremnu da odmah preuzme brigu o pisti i dr. Ali nije imao jer se računalo samo na tvrtku Varaždin Airport, odnosno bivšem gradskom poduzeću Zračna luka, koje je nekada upravljalo aerodromom uz dvojbene postupke koji se još vuku na sudu, a danas je nakon stečaja u pretežito privatnom vlasništvu Winaira i pitanje je što će ubuduće raditi jer su Parkovi u međuvremenu dobili aerodrom na upravljanje.

Da bi dobili Odobrenja za uporabu aerodroma, Parkovi su trebali Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo dostaviti svu potrebnu dokumentaciju, ali i otkloniti postojeće nesukladnosti utvrđene na operativnoj površini aerodroma te postaviti odgovornu osobu. To su i uspjeli prošle subote. Zapravo, kako doznajemo od spomenute agencije, Parkovi su postali operator aerodroma Varaždin još 26. listopada, kada mu je izdano Odobrenje za uporabu aerodroma na kojem se sada mogu obavljati sve vrste letačkih operacija, osim komercijalnog zračnog prijevoza sa zrakoplovima uzletne mase veće od 5.700kg.

Očigledno, ako uopće za to postoje prostorni i drugi uvjeti, trebat će jako zapeti da tu vidimo avione Easyjeta, Ryanaira ili Germanwingsa, kako se najavljuje, odnosno da se ne obistini izreka tko visoko leti...

Označeno u
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci
  • Opasan zaborav
    Totalitarne režime moramo osuditi, a njihovim žrtvama odati pijetet, a ne da se ostaci stradalih po raznim jamama čuvaju u plastičnim gajbama, bez utvrđene istine što se dogodilo. To je…
  • Maknuti ili ipak ne?
    Maknite državu i crkvu od moje maternice! Tako je stajalo na jednom od transparenata koji su se mogli vidjeti na mirnom okupljanju, odnosno javnom prosvjedu nazvanom “Slanje poruke tolerancije, ravnopravnosti…
  • Zabava, do kad?
    Otkada predsjednik RH Zoran Milanović govori izvan diplomatskih običaja i bez zadrške, koja je nestala jer, veli, želi da ga se više sluša, njegovi posjeti i istupi dočekuje se s…
  • Do pravde (pre)teško
    Kada su 2018. Varaždinske vijesti, kao i drugi mediji, primile poziv za praćenjem sjednice Općinskog vijeća u Sračincu, trebao je to biti jednostavan novinarski zadatak. I zapravo je bio. To…
  • Je li se moglo bolje?
    Je li Grad Varaždin mogao proći bolje u nagodbi oko mirnog rješenja sudskih sporova s tvrtkama obitelji Patafa? Je li mogao ispregovarati da plati manje, budući da se T&H Investu,…