Matija Lisičak je profesor informatike, a u slobodno vrijeme bavi se i modelarstvom Foto: Ivana Dreven

FOTO: Električni automobil iz kućne radionice profesora informatike

| 12.12.2015. u 20:03h | Objavljeno u Društvo

Matija Lisičak iz Svetog Ilije odnedavno se ne mora brinuti o cijenama motornih goriva – vlastitim je rukama Opel Kadett pretvorio u električni automobil i tako dobio ekološki prihvatljivo i štedljivo vozilo. Na tu je ideju došao prije dvije godine, kada je počeo proučavati električne automobile.

Razmišljao sam o tome da ga i sam napravim. Proučavao sam prednosti i nedostatke, istraživao koji se dijelovi mogu iskoristiti. Dijelove sam počeo nabavljati prije oko godinu dana, a auto, Opel Kadett, kupio sam početkom ove godine – rekao nam je Matija Lisičak, koji inače radi kao profesor informatike u Gospodarskoj školi Varaždin i Srednjoj školi Novi Marof.

Bavi se i modelarstvom i predsjednik je Modelarskog centra Varaždin, tako da mu je struja, kako kaže, manje-više poznata.

Izrađivao sam ga u slobodno vrijeme, koliko su mi druge obaveze to dopuštale, pa sam svoj električni automobil završio prije mjesec dana. Čitava prerada stajala je oko 5.500 eura, a najviše novaca otišlo je na baterije, koje sam naručio iz Engleske i koje su ujedno i najskuplji dio u automobilu. Riječ je o LiFePO4 ćelijama, napona od 105 V i ukupnog kapaciteta 10,5 kWh. Prosječna potrošnja je 13 kWh, uz gubitke na utičnici i punjaču iz mreže potroši se 15 kWh struje, što znači da 100 kilometara možete proći za 7,5 kuna noćne tarife – pojašnjava Lisičak.

Za preradu automobila iskoristio je motor viličara nominalne snage 5 kW. Dodaje da kod ubrzanja može kratko isporučiti do 40 kW snage, što je dovoljno da za osam sekundi postigne brzinu od 60 km/h. Maksimalna brzina iznosi 90 km/h, dok po punjenju ima maksimalan domet od oko 100 kilometara. Matija ističe da je najveća prednost električnog automobila u odnosu na benzinski to što se na njemu nema što pokvariti.

Nema ni troškova održavanja motora poput zamjene ulja i filtera, a potrošnja je "smiješna". Usto, auto je atestiran i registriran, a godišnja registracija je oko 800 kuna. Vozim se njime bez ikakve brige i punim ga kod kuće na utičnicu – istaknuo je.

No napominje da to nije automobil za veća putovanja, već mali, gradski auto, maksimalne brzine do 90 km/h.

To je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe u gradskoj i prigradskoj vožnji. Ja tjedno prelazim oko 400 kilometara – kaže Matija.

Razmišljao sam o nekom novijem autu, no tu bih već u početku imao veće troškove pa je odluka ipak pala na Opel Kadett. No svejedno se nadam da ću napraviti još jedan električni automobil, veći, jači, bolji, s puno većim dometom. Ovo je bila svojevrsna proba – uz osmijeh je zaključio Lisičak.

 

Galerija slika
Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci