O ŠPANCIRFESTU: "Imamo još ideja, ali nas koče financije, a kvalitetan program bi trebao imati svoju cijenu

| 23.9.2019. u 16:11h | Objavljeno u Aktualno

Prema svim brojkama iza nas je rekordan 21. Špancirfest, najveći ulični festival u zemlji, a direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth otkriva nam s kojim se sve izazovima susreću u organizaciji najveće varaždinske turističke manifestacije.

Osim rekordnih 300.000 posjetitelja, ugostitelji i trgovci zadovoljno trljaju ruke jer su neki ostvarili višestruko veći promet nego lani, a ukupan turistički promet tijekom deset dana Špancirfesta iznosio je 40,1 milijuna kuna tj. 7,7 % više nego lani. Također je zanimljiv podatak o dvostruko više pregleda internetske stranice Špancirfesta u kolovozu, a među glavnim pretraživačima, osim Hrvata, Slovenaca i Nijemaca, su, ni manje ni više nego, Amerikanci.

Osim o brojkama s direktoricom TZ-a razgovarali smo i o financijskim izazovima u organizaciji festivala, fami o Varaždinu kao mrtvom gradu izvan sezone Špancira, o suradnji s drugim festivalima u regiji, budžetiranju festivala i odabiru glazbenih izvođača, ali i o tome treba li naplaćivati ili ne ulaznicu na festival.

- Najveći izazov su nam financije. Želja, ideja, kreative nam ne nedostaje, ali nas koče financije. Imamo ideje koje bi digle program na novi nivo, ali s malo novca moramo napraviti puno. Samo za usporedbu, imamo tim u kojemu je stalnih šestero ljudi i budžet od 3,7 milijuna kuna dok jedan Sziget festival raspolaže s 30 milijuna eura. Taj nam je festival sličan po performerskom dijelu, s tim da su kod nas nastupi besplatni, a na Szigetu se naplaćuju ulaznice za festival, od 90 do 300 eura. Imali smo naplatu koncerata na Starome Gradu, ali je glavna pozornica 2017. godine ukinuta. Prošle je godine glavna pozornica ponovno vraćena, ali bez naplate ulaznica, čime smo izgubili oko milijun kuna prihoda. Želja gradskih vlasti je bila da se makne drvena ograda oko pozornice i da se festival otvori posjetiteljima jer je poanta Špancirfesta slobodno šetanje gradom i uživanje u svim sadržajima. U svijetu je vrlo malo festivala s kvalitetnim programom, a bez naplate ulaznica. Osobno smatram da kvalitetan program treba imati svoju cijenu - neki su od odgovara direktorice TZ-a.

Cijeli intervju možete pročitati u novom broju Varaždinskih vijesti...