Nakon drvenog umivaonika, uskoro i tuš kada - sva od drva! Foto: Krešimir Đurić

Nakon drvenog umivaonika, uskoro i tuš kada - sva od drva!

Mateja Rak | 15.4.2024. u 17:05h | Objavljeno u Aktualno

Lepoglavska tvrtka Egorra, odnosno njihov patentirani umivaonik od hrastovine već je osvojio dvije prestižne nagrade za inovaciju na 14. Međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi, prehrambenoj industriji i poljoprivrednoj mehanizaciji AGRO ARCA 2023. u Prelogu te brončanu medalju za inovaciju na manifestaciji Istanbul International Inventions Fair, u Turskoj.

Tvrtka Egorra je naime jedina tvrtka u drvnoj industriji u Hrvatskoj koja ima patent u namještaju te je pokrenula novi ekskluzivni brend Furnatur, a prvi iz kolekcije je već spomenuti umivaonik 'Pavao' dok će se za nekoliko mjeseci na tržištu moći naći i vodonepropusna tuš kada.

U Lepoglavi nas je ugostio predsjednik Uprave Tomislav Hodalj koji je peta generacija obitelji Hodalj u ovom poslu. Naime, posao je započeo njegov pradjed koji se bavio proizvodnjom bačvi koji je zatim nastavio njegov djed Pavao po kojem je i nazvan umivaonik. Obitelj je početkom osamdesetih godina otvorila pilanu u mjestu Gora između Petrinje i Gline i započeli proizvodnju ambalaže. Za vrijeme Domovinskog rata smjestili su se u Lepoglavi, a ovu je tvornicu sagradio njegov otac.

- Cilj Egorre je bio da razvijemo nešto novo i htjeli smo tržištu ponuditi nešto što će biti posebno.. Ono što je mene mučilo je propusnost drveta, odnosno kako zatvoriti pore u drvetu i napraviti ga vodonepropusnim. Kada smo izašli s tom pričom, cilj je bio prodati mjesečno desetak komada i stvoriti brend drvenog kupaonskog namještaja – govori nam Tomislav Hodalj, predsjednik Uprave i dodaje kako je bio jako iznenađen kada je prijedlog njihovog patenta prihvaćen.

egora_3.jpg

'Krećemo u serijsku proizvodnju'

Kako kaže, za ovaj umivaonik već su zainteresirani neki njemački i američki trgovački lanci, a serijska proizvodnja trebala bi krenuti ove godine. – Mi smo tvrtka koja radimo isključivo namještaj po narudžbi i po mjeri, ali s ovim umivaonikom ulazimo u priču gdje smo u suradnji s više tvrtki razvili jedan stroj za serijsku proizvodnju i došli smo do faze gdje osiguravamo sredstva, moramo još dovršiti nacrte i krećemo s proizvodnjom stroja, a potom i serijskom proizvodnjom umivaonika – rekao nam je Tomislav.

Umivaonik se inače prodaje u tri verzije - umivaonik sa slavinom i sifonom, umivaonik na metalnom postolju te kao umivaonik na metalnom postolju pakiran u prigodnu kutiju na drvenim kotačima, koja se može upotrijebiti i kao kupaonski ormarić. On se za sada može naručiti i kupiti isključivo u prostorijama tvrtke Egorra u Lepoglavi Za umivaonik su se, kaže, zainteresirali brojni dizajneri interijera, pa je tako već i jedan motel u Sloveniji opremljen isključivo njihovim drvenim umivaonicima.

Što se pak tiče vodonepropusne tuš kade, ona se razvija u suradnji s Fakultetom šumarstva i drvne tehnologije u Zagrebu. - Dogovor s prodekanom Alanom Antonovićem je taj da tu priču prijavimo na Europske fondove gdje Europska unija kao inovaciju subvencionira sa 70 posto, a ostatak ćemo pokriti zajedno. Trenutno čekamo da prođemo na tom natječaju da možemo završiti tu fazu istraživanja – ispričao nam je Tomislav.

egora_1.jpg

Bez podrške Hrvatskih šuma

Ipak, nije sve tako idealno, a ono što muči njih, kao i brojne drvoprerađivače u Hrvatskoj je pitanje nabavke sirovine. I dalje ne uspijevaju nabaviti ni jedan kubik trupca hrasta od Hrvatskih šuma te su prinuđeni taj isti hrast kupovati na slobodnom tržištu po znatno višim cijenama. – Mi nemamo podršku od Hrvatskih šuma iako smo ih upoznali s našim inovacijama. Mi jako malo kupujemo sirovine iz šuma u Hrvatskoj jer Hrvatske šume imaju monopol. Imamo neku svoju priču, renomirane i dobre dobavljače koji poštuju našu kvalitetu i dogovorene cijene i jednostavno nemamo razloga boriti se s monopolistima, ali kad bi nam pružili podršku, dobrodošlo– rekao je Tomislav.

Što se pak tiče recesije koja je pogodila drvnu industriju, Tomislav kaže kako je oni nisu osjetili. – Ja mogu razumjeti kolege kojima je teško i bore sa Hrvatskim šumama koji ih uvjetuju da od njih uzmu i onu sirovinu koja im trenutno ne odgovara pa u vidu toga traže smanjenje cijena i produženje rokova plaćanja. U redu je ako oni to mogu s njima iskomunicirati, ali je bitno snimati situaciju na tržištu konstantno, a upravo to se mi trudimo u firmi raditi svakodnevno. Mi smo neke situacije prepoznali još prošle godine i prema tome smo prilagodili svoju proizvodnju, svoje narudžbe i cijene i zato nas recesija mimoilazi– završio je Tomislav.