Marlex pro kupio varaždinski VTC, zgradu koja godinama propada Foto: Ilustracija

Marlex pro kupio varaždinski VTC, zgradu koja godinama propada

Ivica Kruhoberec | 30.11.2020. u 18:30h | Objavljeno u Aktualno

Marlex pro, jedno od poduzeća u sastavu Marlex grupe, kupilo je zgradu VTC-a s pripadajućom česticom od čak 8.000 kvadrata. Iako je riječ o najvišem i po nekima najljepšem poslovno-stambenom objekti takve vrste u Varaždinu, zgrada zjapi prazna već desetak godina, odnosno od kada je dovršena. No, to bi se uskoro trebalo promijeniti jer bi VTC trebao početi dobivati prve korisnike poslovnih prostora, odnosno stanare.

Uskoro sanacija

Razlog što ova moderna zgrada nikad nije bila useljena propast je Stanoinga, nekada najvećeg upravitelja zgrada i investitora u stambene objekte na sjeveru Hrvatske, koji je VTC počeo graditi neposredno uoči svjetske gospodarske krize 2008. godine, koja je i u našoj zemlji dovela i do pada tržišta nekretnina. Budući da je pao interes za kupnju stanova, ali i još nekih poslovnih odluka, Stanoing kao investitor nije mogao vraćati kredit uzet kod Hypo banke za gradnju, čije je sredstva osiguranja bio upravo VTC.

Sa 103 milijuna kuna tražbina, Hypo banke bile su najveći od 500-tinjak vjerovnika Stanoinga, koji su prijavili više od 340 milijuna kuna tražbina u predstečajnom postupku koji traje već sedam godina. Naime, hrvatski Hypo Alpe-Adria Bank imao je 30 milijuna kuna potraživanja od Stanoinga, dok je najveći razlučni vjerovnik bila austrijska Hypo Alpe-Adria Bank International AG sa 73 milijuna kuna, koji je na zgradi VTC-a, najvrjednijem objektu Stanoinga, imao založno pravo od 8,3 milijuna CHF-a. Međutim, prije nego što je propala i ova austrijska banka, angažirala je Deutsche Bank AG da vodi prodaju njenih banaka i imovine na području bivšoj Jugoslavije.

Marlex pro kupio je VTC upravo od Deutsche Bank, koja je preuzela sve loše plasmane Hypo banke skupa s nekretninama, koje su im bila osiguranja za kredite u CHF, čije su kamate rasle. Taj posao je zaključen, tako da bi uskoro trebala krenuti sanacija zgrade VTC-a i okoliša, ali da bi se to moglo, nužno je postići dogovor sa Stanoingom, koji zasada ide u dobrom smjeru.

U dobrom stanju

Zgrada VTC-a ima dvije etaže pod zemljom, prizemlje i još devet etaža. Podzemne garaže idu u prodaju, i to dio za potrebe budućih vlasnika prostora u zgradi, a dio za stanare okolnih zgrada, kojima nedostaje parkirališta. Upravo zbog manjka prostora za parkiranje, poslovni prostori u VTC-u bit će na maksimalno dvije etaže, dale prizemlje i eventualno prvi kat, a ne četiri, kako je prvotno planirano. Sve ostale etaže imat će stanove, koji trebaju manje mjesta za parkiranje vozila. Stanovi su površine od 45 do 110-120 kvadrata, a veći će biti na zadnjim katovima, odnosno osmoj i eventualno deveto etaži. Vlasništvo nad većim dijelom stanova već je upisano na Merlex, dok će se za preostale to učiniti nakon što se sudskim putem riješe oni koji imaju upisano vlasništvo.
Zgrada je u dobrom stanju jer je dobro konzervirana nakon dovršetka, koji je kasnio zbog propasti Hypo banke koja zbog toga nije plasirala sav kredit. Ipak, vidi se utjecaj zuba vremena, ali nema podzemnih voda, iako su one radile problem kod gradnje. Stoga bi prodaja stanova mogla krenuti razmjerno brzo, ukoliko i dalje bude kooperativan Stanoingom, koji također u interesu da najveća zgrada u Varaždinu konačno bude privedena namjeni.

Parkirališta za zakup Zgrada VTC, kao što smo pisali, nalazi se na površini manjoj od tisuću kvadrata, a njezinoj čestiti pripada još 7.000 kvadrata okolnog prostora, koji se prostire od dječjeg vrtića do ulaza kod zgrade u Kozarčevoj 26, i to tik do te i zgrada u Zagrebačkoj ulici 53, 55 i 57. To znači da potonje zgrade imaju metar prostora s unutarnje strane gdje stanari ostavljaju svoja vozila. Međutim, sav taj prostor pripada vlasniku VTC-a pa se postavlja pitanje hoće li ga i pod kojim uvjetima moći koristiti. Kako doznajemo u Merlexu, sa stanarima zgrada oko VTC-a, koji nemaju ni pristup do svojih stanova ni parking, pokušat će se postići dogovor oko nesmetanog pješačkog prolaza, dok će parking moći zakupiti na parkiralištu koje će se izgraditi i na koje će pristup biti ograničen, odnosno nadziran već kod dječjeg vrtića i Kozarčeve ulice gdje će se postaviti rampe, tako da će i se dogovor trebati postići i oko pristupa u postojeću garažu.

Označeno u