Učenici Medicinske škole na simuliranom suđenju obranili lajavog psa Garu Foto: Jadranka Težački

Učenici Medicinske škole na simuliranom suđenju obranili lajavog psa Garu

VV | 16.3.2017. u 09:35h | Objavljeno u Društvo

Je li lajanje psa razlog da se susjedi nađu na sudu – kao tužiteljica i tuženik? Može li sud odrediti da se psa makne s lanca i smjesti u kuću njegova vlasnika? Koja je uloga sudskog vještaka u građanskom parničnom postupku?

Što moramo znati kada se kao svjedoci tužitelja ili tuženika nađemo pred sucem? Koja pitanja odvjetnici smiju postavljati svjedocima, a koja se smatraju maltretiranjem?

Na ova i slična pitanja učenici Medicinske škole Varaždin morali su znati odgovore kada su se našli, zajedno s mnoštvom hrvatskih učenika iz dvadesetak škola, na Državnoj smotri iz Građanskog odgoja i obrazovanja na Općinskom sudu u Novom Zagrebu. Kao i prethodnih godina, dobili su nekoliko mjeseci ranije fiktivni spis na temelju kojega su međusobno podijelili uloge: odvjetnici – Adrijana Leskovar, Ena Jalšovec, Sara Hatlak, Denis Purić, Tea Vujnovac i Nikolina Begović ispitivali su i protuispitivali svjedoke – Frana Graheka, Miu Boršćak, Klaru Juras, Emila Šmintića, Lauru Kunić i Karlu Bosilj. Sastajali su se subotom u školi, pod budnim okom mentorice, profesorice Jadranke Težački.

Uvježbavali su uvodnu i završnu riječ, prolazili kroz svoje uloge, da bi se 11. ožujka našli u prostorijama sudnic a 307 i 308 već spomenutog zagrebačkog suda, gdje su u prvom krugu suđenja bili tužitelji protiv tuženika Srednje škole Blato s Korčule. U drugom krugu suđenja bili su tuženici, a tužitelji su bili učenici Prve sušačke gimnazije u Rijeci.

Kao tužitelji su dobili sudski spor u kojem je sutkinja presudila da vlasnik psa Garu zatvori u kuću kako lajanjem ne bi ometao tužiteljicu u temeljnom ljudskom pravu na mir vlastitog doma.

Kao tuženici su izgubili sudski spor jer su riječki gimnazijalci imali pravdu na svojoj strani.
Kroz Smotru simuliranog suđenja učenici uče o sudskoj vlasti, kako biti aktivan građanin, upoznaju se s određenim propisima i zakonima, a vježbaju i govorništvo te snalaženje u novim situacijama u kojima će se naći kao odrasle osobe.