Održana završna konferencija projekta 'New Local'

vv | 19.5.2025. u 12:00h | Objavljeno u Društvo

U Varaždinu je održana završna konferencija projekta New approaches for local media (akronim NEWLOCAL), koji se provodi u sklopu programa Kreativna Europa – Novinarska partnerstva. Ugovorno tijelo projekta je Europska izvršna agencija za obrazovanje i kulturu (EACEA).

Na početku konferencije sudionike su pozdravili direktor Varaždinskih vijesti Mirko Jurič, gradonačelnik Grada Varaždina Neven Bosilj, a konferenciju je službeno otvorio župan Varaždinske županije Anđelko Stričak.

Konzorcij projekta NEWLOCAL čini raznolika skupina od deset lokalnih medijskih tvrtki iz četiri države – Slovenije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore. Riječ je o medijskim kućama različitih profila (radio, tiskani i internetski mediji), no zajedničko im je da su svi danas etablirani digitalni mediji, s uredničkim timovima usmjerenima na online produkciju i povećanje prihoda putem interneta.

newlocal35_11.jpg

Iz Hrvatske u projektu sudjeluju: koordinator projekta Varaždinske vijesti d.d., Sjeverni pol d.o.o. (Dalmatinski portal), RI PORTAL j.d.o.o. i Pro Media d.o.o. (ŠibenikIN). Partneri iz Srbije su: Tim za razvoj i integracije (InfoVranjske), Radio Magnum-18 d.o.o. i Privredno društvo Boom93 d.o.o.. Iz Slovenije sudjeluju: NT&RC d.o.o. (Novi tednik & Radio Celje) te Radio Tednik Ptuj, dok je partner iz Crne Gore Digital media factory d.o.o. (Novski portal). Lokalni mediji imaju prednost izravnog pristupa lokalnim korisnicima i kreiranja sadržaja koji ne konkurira nacionalnim medijima. Međutim, zbog malog ciljnog tržišta i često nezainteresiranih oglašivača, suočavaju se s brojnim izazovima.

O projektu

Projekt NEWLOCAL okuplja lokalne medije s ciljem razvoja novih pristupa publici, koji će ujedno rezultirati novim proizvodima i povećanjem prihoda od oglašavanja. Fokus je na primjeni novih tehnologija – prvo kroz razvoj mobilnih aplikacija za sve medijske partnere, a potom i alata koji će poboljšati interaktivnost s korisnicima. To uključuje ankete, kvizove, pametne push obavijesti, igrifikaciju, korisnički generirani sadržaj i personalizaciju sadržaja.

newlocal43.JPG

Interna razmjena znanja

Tijekom projekta naglasak je bio na internoj razmjeni znanja putem konferencija, radionica, izvještaja i razmjene zaposlenika. No, stečena znanja učinjena su dostupnima i široj javnosti – svi rezultati i iskustva dostupni su putem web stranice projekta kako bi ih mogli koristiti i drugi lokalni mediji. Projekt je značajno doprinio održivosti, konkurentnosti i dugoročnom uspjehu lokalnih medija, a njegov je glavni cilj razvoj inovativnih strategija i tehnologija za povećanje angažmana publike i prihoda od oglašavanja.

newlocal32.JPG

newlocal46.JPG