Opatija je od 5. do 8. lipnja bila domaćin 14. Međunarodnog kongresa Hrvatske udruge medicinskih sestara (HUMS), pod inspirativnim geslom “Sestrinstvo bez granica”. Ovogodišnji kongres imao je poseban značaj, jer je obilježio 20 godina diplomskog obrazovanja medicinskih sestara, tematizirajući izazove i mogućnosti priznavanja ove ključne struke. Događaj je okupio brojne stručnjake, praktičare i edukatore iz područja sestrinstva, pružajući platformu za razmjenu znanja, iskustava i inovativnih rješenja.
Važno stručno usavršavanje
Kongres je stavio naglasak na dinamičan razvoj sestrinstva, istražujući kako se struka prilagođava suvremenim globalnim trendovima, tehnološkim inovacijama i promjenjivim potrebama pacijenata. Posebna pažnja posvećena je izazovima u priznavanju diplomske razine obrazovanja medicinskih sestara u kontekstu europskih standarda i mobilnosti unutar Europske unije. Raspravljalo se o važnosti kontinuiranog stručnog usavršavanja i cjeloživotnog učenja, kao i o ulozi medicinskih sestara u promicanju zdravlja i prevenciji bolesti.
Značajan doprinos kongresu dale su i nastavnice Srednje škole u Maruševcu s pravom javnosti, aktivno sudjelujući s prezentacijama koje su obogatile program i potaknule relevantne rasprave: dr. sc. Jelena Šarić Posavec predstavila je temu “Zadovoljstvo učenika srednjih škola vršnjačkim učenjem i utjecaj vršnjačkog učenja na razvoj kritičkog razmišljanja”. Njezino izlaganje rasvijetlilo je važnost vršnjačkog učenja kao pedagoškog alata koji ne samo da pridonosi dubljem razumijevanju gradiva, već i potiče razvoj ključnih kognitivnih vještina kod učenika.Sandra Bistrović, mag. med. tech., izložila je plakat pod naslovom “Između obrazovanja i skrbi: poveznica između sestrinstva i nastavničke profesije”. Kroz svoju prezentaciju, naglasila je sinergiju između teorijskog znanja i praktične primjene u sestrinstvu te istaknula ključnu ulogu nastavnika u oblikovanju kompetentnih i empatičnih budućih medicinskih sestara.
Andreja Bilopavlović, bacc. med. tech., govorila je o temi “Erasmus+ kao katalizator međukulturalnog učenja i osobne transformacije”.
Međunarodne mobilnosti
Njezino izlaganje, praćeno Erasmus+ diseminacijom za aktualnu godinu, pokazalo je kako međunarodne mobilnosti kroz program Erasmus+ nisu samo prilika za stjecanje novih stručnih znanja, već i za značajan osobni i kulturni razvoj, što je posebno važno za medicinske sestre koje često rade u multikulturalnom okruženju.
Sudjelovanje nastavnica iz Srednje škole u Maruševcu istaknulo je aktivnu ulogu strukovnih škola u promišljanju budućnosti sestrinstva i njihovu posvećenost unapređenju odgojno-obrazovnog sustava. Njihovi radovi pružili su vrijedne uvide u suvremene pedagoške prakse i važnost međunarodne suradnje u obrazovanju zdravstvenih djelatnika. Kongres u Opatiji još jednom je potvrdio vitalnost i predanost hrvatskog sestrinstva u suočavanju s izazovima i iskorištavanju mogućnosti za rast i razvoj profesije.