Projekt HEI2MARKET, jedan od strateški najznačajnijih međunarodnih projekata kojem je vodeći partner Sveučilište Sjever, uspješno je zaključio prvu godinu provedbe održavanjem velikog završnog događaja UNIN Student HEI2MARKET Startup Competition.
Natjecanje je održano 20. studenog u Hotelu Turist, a okupilo je deset najperspektivnijih studentskih timova koji su pred stručnjacima iz industrije i akademske zajednice predstavili svoje inovativne startup ideje. Time su pokazali konkretne rezultate rada na projektu čiji je primarni cilj transformacija visokoškolskih ustanova u istinska središta inovacija i poduzetništva.

Žiri u sastavu Stevica Kuharski (Fil Rouge Capital), Filip Stipančić (SMION), Damir Prusac (Infobip), Dalibor Marijanović (VESNA VC fond) te doc. dr. sc. Ivona Huđek (Sveučilište Sjever) imao je iznimno težak zadatak: odabrati tri tima s najboljim idejama jer sve su prezentacije bile kvalitetno pripremljene i ono najvažnije - inovativne.
Prvo mjesto i nagradu od 3000 eura osvojila je Matea Eterović, studentica Poslovanja i menadžmenta koja je osmislila platformu za kreiranje personalizirane skladbe koja nastaje sekvencioniranjem genoma iz DNK. Drugo mjesto i nagrada od 1500 eura pripalo je timu Twister Straw u kojem su bile studentice Ema Zavrtnik i Katarina Đukes, studentice Prehrambene tehnologije i njihov novi proizvod – ekološka slamka s integriranom kapsulom napitka, dok je treće mjesto i nagradu od 500 euraa osvojio Mario Oštrkapa, student na studiju Ambalaža, zaštita okoliša i recikliranje koji je osmislio prilagodljivi umetak za proteze za osobe s invaliditetom.

- Ovo je jedan od prvih projekata Sveučilišta Sjever u okviru poziva Obzor, a za nas predstavlja povijesni korak prema izgradnji visokoinovativne, tržišno orijentirane akademske institucije. Kroz razvoj poduzetničkih kompetencija naših studenata stvaramo preduvjete za generiranje kreativnih, održivih i primjenjivih ideja koje mogu imati stvaran učinak u gospodarstvu - istaknuo je rektor Sveučilišta Sjever.
Projekt HEI2MARKET okuplja sedam partnera iz šest zemalja — pet visokoškolskih institucija i dva poslovna partnera — te predstavlja jedan od najznačajnijih međunarodnih poduzetničko-inovacijskih pothvata u kojem Sveučilište Sjever sudjeluje kao vodeći partner. U sljedeće dvije godine projekt će nastaviti graditi poticajno okruženje u kojem studenti ali i akademsko osoblje mogu sigurno, stručno i motivirano razvijati svoje poduzetničke ideje i graditi temelje za uspješne inovativne projekte.
Prof. dr. sc. Marin Milković, prorektor za znanstveno-umjetnički rad i međunarodnu suradnju, ujedno i voditelj ovog projekta naglasio je kako je cilj do 2030. godine osposobiti visokoškolske ustanove uključene u projekt da postanu ključna mjesta inovacija i razvoja poduzetništva.

- Planiramo ojačati kompetencije gotovo 2400 studenata te više od 350 zaposlenika. Time stvaramo čvrstu i održivu osnovu za razvoj poduzetničke kulture koja će nastaviti živjeti i nakon završetka projekta - istaknuo je.
Član žirija, predstavnik investicijskog fonda i mentor brojnih startupova, Stevica Kuharski, dodatno je naglasio vrijednost studentskog natjecanja.
- Sudjelovanje u ovakvim programima pruža mladima jedinstvenu priliku da bez straha istražuju, eksperimentiraju i testiraju svoje ideje. Za neke će to biti početak poduzetničkog puta, a za druge važna lekcija o tome kako razmišljati inovativno i poslovno. U svakom slučaju, ovo je iskustvo koje ih oblikuje i priprema za stvarne izazove koji dolaze nakon studija - poručio je.
Projekt HEI2MARKET, ukupne vrijednosti 1.340.000 eura, provodi se s ciljem dubinske transformacije visokog obrazovanja kroz uvođenje poduzetničkih sadržaja, unaprjeđenje transfera tehnologije te poticanje razvoja startup ekosustava unutar sveučilišnih institucija. Njegova važnost za Sveučilište Sjever vidi se ne samo u podizanju kvalitete obrazovnih programa, nego i u stvaranju kulture inoviranja koja dugoročno jača lokalnu i regionalnu zajednicu.
