519 učenika iz varaždinskih škola radom u vrtu učilo o bioraznolikosti, zdravoj hrani i održivosti Foto: Udruga Gredica

519 učenika iz varaždinskih škola radom u vrtu učilo o bioraznolikosti, zdravoj hrani i održivosti

Varaždinske vijesti | 26.2.2020. u 11:00h | Objavljeno u Društvo

Udruga Gredica, u partnerstvu s II., III., IV. i VI. osnovnom školom Varaždin, uspješno je privela kraju projekt "Mali vrt za održivo sutra!".

Rezultati projekta predstavljeni su 25. veljače u Gradskoj vijećnici, gdje su o projektu govorili projektni partneri i predstavnici Grada Varaždina.

- Projekt “Mali vrt za održivo sutra”! provodio se od 1. ožujka 2019. do 29. veljače 2020. na području grada Varaždina, u partnerstvu s četiri varaždinske osnovne škole. U provedbu projekta bili su uključeni učenici 1. i 2., odnosno 2. i 3. razreda škola partnera, njihovi učitelji, nastavnici i zaposlenici, te zaposlenici Udruge Gredica. Cilj ovog projekta bio je kroz edukacije i radionice doprinijeti povećanju kompetencija i aktivnog sudjelovanja učenika nižih razreda osnovne škole, njihovih učitelja i nastavnika, te zaposlenika prijavitelja, u sadržajima iz područja održivog razvoja - kazala je predsjednica Udruge Gredica i voditeljica projekta Rusalka Majer te istaknula kako su ekološka proizvodnja i lokalna potrošnja jednostavni i učinkoviti načini kojima možemo utjecati i poboljšati održivost lokalne zajednice, a osvještavanje o tome potrebno je od najranije dobi.

Gredica_-_upoznavanje_alata.jpg

- Omogućavanje najmlađima da se bave vrtlarskim aktivnostima, učenjem kroz iskustvo, igru i rad svladavaju se teme kao što su važnost očuvanja bioraznolikosti, razvija se povjerenje u prirodu, odbacuju se strahovi od kukaca i malih vrtnih životinja te se uče praktične stvari o zdravoj prehrani. U tu su svrhu u školskim dvorištima III., IV. i VI. osnovne škole Varaždin, te na lokaciji Čudesnih vrtova u Biškupcu, podignuti školski vrtovi u obliku povišenih vrtnih gredica. Svako razredno odjeljenje je osnovalo i njegovalo jednu gredicu. Kroz praktičan rad u vrtu učenici su na primjerima iz stvarnog života učili o važnosti očuvanja bioraznolikosti, ekološkom uzgoju hrane, čuvanju sjemenja, te važnosti očuvanja prirodnih resursa. Za sve učenike je u sklopu projekta organizirano i studijsko putovanje na lokalni OPG, gdje su imali priliku iz prve ruke dodatno proširiti svoje znanje i obogatiti iskustvo - pojasnila je Majer.

Gredica_-_na_OPG-u_Lukac.jpg

Zaključila je kako se provedbom projekta svakako doprinijelo ostvarenju navedenih ciljeva te navela i impresivne brojke projekta.

- U projektu je sudjelovalo 519 učenika iz 25 razrednih odjeljenja, a edukacije učenika su provodili edukatori iz Udruge Gredica. Ukupno je održano 206 edukativnih radionica - 144 u sklopu redovne nastave Prirode i društva i 62 u sklopu nastave produženog boravka. Sadržaji iz redovnog plana i programa nastavnog predmeta Prirode i društva vezali su se uz sadržaje obrazovanja za održivi razvoj te se provodili aktivnim i iskustvenim učenjem u vrtu. Sami rezultati ovakvog pristupa učenju navedenih tema su trajniji jer se učenje odvijalo na terenu, a rekreacijom u vrtu i ravnopravnim sudjelovanjem u radu postavljaju se preduvjeti za zdrave izbore i ponašanja. Time su se postavili temelji za dugoročno poboljšanje kvalitete života sudionika, te njihov održiviji odnos prema prirodi, zajednici i resursima, te bioraznolikosti i ravnoteži u ekosustavu - zaključila je Majer te dodala kako su uz učenike kroz projekt educirani i učitelji i nastavnici u školama u kojima se projekt provodio, te zaposlenici Udruge Gredica.

Gredica_-_konferencija_1.jpg

- Nakon provedbe projekta, izgrađeni vrtovi te sav materijal (povišene gredice, komposteri, zemlja, gnojivo, biljke, alat i ostalo) ostaje u vlasništvu škola partnera, čime te škole imaju izgrađen temelj za daljnje aktivno bavljenje održivim razvojem kroz uzgoj raznog bilja u ekološkom vrtu - završila je svoje izlaganje Rusalka Majer.

Gredica_-_malčiranje_sadnja.jpg

Privremena pročelnica Upravnog odjela za kulturu, obrazovanje i sport Draženka Dević pohvalila je ideju i provedbu projekta te izrazila nadu da će se projekt nastaviti provoditi ove i svih sljedećih školskih godina, a ravnatelj VI. Osnovne škole Varaždin Mario Stančić kazao je kako je bilo zadovoljstvo sudjelovati u ovom hvalevrijednom projektu te kako je to vjetar u leđa za daljnje bavljenje temama iz održivog razvoja.

Ravnateljica IV. Osnovne škole Varaždin Jasmina Dvorski smatra kako je projektom ostvarena dodatna vrijednost kroz uključivanje roditelja u obrazovne sadržaje vezane za održivi razvoj na njihovoj školi, ali kroz obrazovanje nastavnog osoblja o temama održivog razvoja. Zaključila je kako je provedbom projekta svakako poboljšana kvaliteta života djece i nastavnog osoblja IV. Osnovne škole Varaždin.

Gredica_-_konferencija_2.jpg

Na projekt su se osvrnule i razredne učiteljice - koordinatorice projekta za svaku pojedinu školu. Antonija Benjak iz IV. OŠ Varaždin kazala je kako su djeca bila oduševljena projektom te kako škola svakako planira nastaviti s pokrenutim aktivnostima. Margareta Živković s VI. Osnovne škole Varaždin kazala je kako su djeca bila izrazito ponosna na plodove svoga rada i što mogu kušati plodove koje su sami uzgojili te zaključila kako je to neprocjenjiva vrijednost projekta.

Suzana Kućar s III. Osnovne škole Varaždin istaknula je kako su djeca bila jako zadovoljna te kako su shvatila da svojim radom mogu nešto konkretno postići. Posebno je naglasila kako su djeca bila izuzetno radosna i vesela tijekom i nakon sudjelovanja na radionicama te je upravo to ono što je dragocjeno i neprocjenjivo. Spomenka Žmegač s II. OŠ Varaždin kazala je kako sudjelovanje u projektu za djecu bilo izrazito korisno i lijepo izvanučioničko iskustvo.

Gredica_-_Djeca_izlazu_na_Festivalu_tikvi.jpg

Gredica_-_djeca_ponosna_na_tikve_iz_vrta.jpg