U Tužnom u Varaždinskoj županiji, na budućem čvorištu Vidovec, danas su počeli pripremni radovi na izgradnji brze ceste Varaždin – Krapina, prve dionice Varaždin – Cerje Tužno u duljini od 7,5 kilometara. Time je službeno označen početak gradnje važne prometnice za sjever Hrvatske kojom će biti spojena dva županijska središta, a istovremeno će biti rasterećene županijske i lokalne ceste od Varaždina preko Vidovca i Ivanca do Lepoglave i Bednje.
Dionica od Varaždina do čvorišta Cerje Tužno duga je 7,5 kilometara, a prvo će biti izgrađen sjeverni kolnik. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 25,4 milijuna eura bez PDV-a. Izvođač radova je Zagorje gradnja d.o.o., a rok za završetak radova je 36 mjeseci.
- Ukupna duljina planirane trase brze ceste od Varaždina do Đurmanca duljine je oko 37 kilometara, pri čemu za 24 kilometra imamo ishođenu lokacijsku dozvolu, a za ovu prvu dionicu pravomoćnu građevinsku dozvolu, otkupljen teren i spremnu dokumentaciju. To jamči nesmetan tijek radova te ne očekujemo nikakve zastoje. Paralelno nastavljamo s otkupom terena i ishođenjem dozvola za nastavak trase. Cijeli projekt, kad bude ugovoren i realiziran, vrijedit će oko 315 milijuna eura – rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir.
'O ovome se govorilo desetljećima'
Župan Anđelko Stričak istaknuo je da je danas službeno počela realizacija projekta o kojem se govorilo desetljećima.
- Nakon desetljeća planiranja i govora o brzoj cesti koja bi povezala Varaždin preko Ivanca, Lepoglave i Bednje s Krapinom – konačno kreće izgradnja. Hvala svima koji su doprinijeli tome, od lokalne do državne razine. U ove četiri godine u Varaždinskoj županiji su realizirane ili pripremljene investicije vrijedne više od milijardu eura, od čega se 350 milijuna eura odnosi na ulaganja privatnog kapitala u industrijsku proizvodnju. Do svake te hale će dolaziti teretna vozila, kojih je na području županije danas registrirano više od 11.000. Promet je velike gustoće i upravo zato je mreža brzih cesta neophodna, za daljnji razvoj gospodarstva, ali i da se teretni promet izmakne iz naseljenih mjesta. Na taj način povećat će se protočnost prometa, ali i sigurnost, odnosno poboljšati kvaliteta života naših građana. Danas ne započinjemo samo s izgradnjom brze ceste Varaždin – Krapina, nego je ovo početak stvaranja mreže brzih cesta u Varaždinskoj županiji i na sjeveru Hrvatske – poručio je župan Stričak.
'Ključno strateško ulaganje'
Državni tajnik za željezničku infrastrukturu, promet, elektroničke komunikacije i poštu pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek ocijenio je projekt jednim od ključnih strateških ulaganja za ovaj dio Hrvatske.
- Ovo je uistinu povijesni trenutak za sve nas sa sjevera Hrvatske. Projekt izgradnje brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina jedan je od kapitalnih mega-projekata koji se u ovom trenutku odvijaju na sjeveru Hrvatske u cestovnoj, kao i u željezničkoj infrastrukturi. Provodimo projekte kako bismo povećali prometnu povezanost sjevera Hrvatske, standard naših ljudi, ali i stvorili uvjete za razvoj našeg gospodarstva u cijelosti. Procijenjena vrijednost izgradnje cijele brze ceste je 315 milijuna eura, a važno je reći da ćemo, prije nego što završimo ovu dionicu, raspisati natječaj za novu dionicu prema Ivancu, te će se takvom dinamikom završavati faza po faza ove brze ceste – rekao je Tušek.
Napomenuo je da su samo u planu nabave Hrvatskih cesta za ovu godinu za Varaždinsku županiju novi projekti vrijedni gotovo 15 milijuna eura. – To uključuje i radove vrijedne gotovo 10 milijuna eura na dionici državne ceste D24 od Peca do Mađareva. Konkretni su to pokazatelji dijaloga, ozbiljne strategije koju župan Stričak provodi ovdje u Varaždinskoj županiji i na sjeveru, simbioze u politici Županije i Vlade RH te generalne politike Vlade na čelu s predsjednikom Plenkovićem o ravnomjernom razvoju svih dijelova Hrvatske u kontekstu prometne infrastrukture – zaključio je Tušek.