Štromar: Integriranim prijevozom želimo smanjiti troškove javnog prijevoza

Napisao/la: -
Štromar: Integriranim prijevozom želimo smanjiti troškove javnog prijevoza Foto: Krešimir Đurić

U Županijskoj palači u Varaždinu danas je održana završna konferencija Projekta razvoja integriranog prijevoza putnika (IPP) i intermodalnog prijevoza tereta na području regije sjeverne Hrvatske.

Temeljna aktivnost projekta je izrada Master plana, strateškog dokumenta za prometni razvoj triju županija sjeverne Hrvatske - Varaždinske, Međimurske i Koprivničko-križevačke županije, koji će biti baza za sve buduće prometne projekte. Cilj Master plana je identificirati probleme i prilike za poboljšanje prometnog sustava te postaviti okvire mogućim rješenjima.

Integrirani prijevoz putnika odnosi se na novi sustav lokalnog javnog prijevoza putnika u kojem su sva vozila javnog prijevoza - u slučaju tri županije sjeverne Hrvatske su to vlakovi i autobusi - objedinjena u zajednički sustav prijevoza, pri čemu za sve linije javnog prijevoza vrijedi jedinstvena karta.

- Mi imamo jako visoke troškove javnog prijevoza, što nam smanjuje konkurentnost. Zato smo i odlučili da naše tri županije zajedno krenu u ovaj projekt te da zajedno pripremimo Master plan integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta, kako bismo bili konkurentniji na tržištu, kako bi cijene bile niže. Također, cilj je imati više javnih linija kako bi povezanost željezničkog i autobusnog prometa bila što kvalitetnija, a radnici koji idu odlaze na posao i s posla lakše mogli prilagoditi svoje vrijeme i da potroše što manje vremena i novaca - rekao je ovom prilikom varaždinski župan Predrag Štromar, dodavši da na ovom području ima puno migracija, naročito između Međimurja i Varaždina, kao i između Varaždina i Koprivnice, te da projekt stvara mogućnost kasnijeg povezivanja sa Zagrebom, Zagrebačkom županijom i Krapinsko-zagorskom županijom.

- U Master planu se vidi što se i kako treba napraviti. Ideja Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture u pregovorima s Europskom komisijom bila je da se prvo osiguraju sredstva da vidimo činjenično stanje, a sada će EK i ministarstvo osigurati sredstva za konkretne stvari. Tu je izuzetno puno posla, od osnivanja javnih tvrtki koje će prodavati jedinstvenu kartu i koje će se povezati s privatnim prijevoznicima i javnim prijevozom. Imamo analize gdje treba ubrzati prijevoz vlakom, gdje treba povećati broj autobusnih linija, gdje treba napraviti veće kolodvore ili stajališta, a sadrži i buduće planove - gdje treba napraviti nove prometnice, kako modernizirati željeznicu. Moramo elektrificirati željeznicu, a imamo i puno drugih obaveza, ali mislim da će već 2017. ići prvi natječaji za bespovratna sredstva, a tada će se vidjeti i prvi rezultati - naglasio je Štromar.

Međimurski župan Matija Posavec istaknuo je da se ovaj projekt odnosina dva segmenta - građane i gospodarstvenike.

- Građanima je uvijek važno doći na vrijeme, imati dobru povezanost svih oblika javnog prijevoza. S obzirom na ubrzani gospodarski rast svih županija na hrvatskom Sjeveru, moramo razmišljati i o intermodalnom prijevozu tereta, odnosno više koristiti željeznicu i rasteretiti prometnice. Mi u Međimurju, kod povezivanja Čakovca i Varaždina, na ovih devet kilometara imamo 17.000 vozila dnevno. Kroz Međimursku županiju prolaze deseci tisuća putnika, kamiona i autobusa te je samo kroz našu županiju u 2015. godini prošlo više od devet milijuna putnika. Sve su to razlozi zašto moramo provesti ovaj projekt koji je već saživio u drugim europskim zemljama. Mi želimo biti dio te Europe i moramo razmišljati o infrastrukturi i povezanosti - napomenuo je Posavec.

Zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota osvrnuo se na prometne probleme u ovoj županiji.

- Što se tiče cestovnog prometa, jedan dio problema smo nedavno riješili i spojili jugozapadni dio naše županije s glavnim gradom. Ostali su problemi u istočnom dijelu županije, gdje cestovni promet ne samo da nije povezan sa Zagrebom, nego nije povezan ni s Varaždinom i Čakovcem. Potpisivanjem ovog sporazuma htjeli smo riješiti upravo te probleme. Svakodnevno smo svjedoci kolapsa i svakodnevnih nesreća na toj tzv. Podravskoj magistrali. Odcijepljenost Podravine od Čakovca i Varaždina, gdje i jesu jake migracije, posebice studenata, ali i zaposlenih u tim županijskim središtima, pokušavamo riješiti na ovaj način - rekao je Sobota.

Kako je predstavljajući projekt istaknula Petra Martak, koordinatorica projekta za Varaždinsku županiju, sporazum o partnerstvu triju županija potpisan je u travnju 2014. godine, a projekt ukupne vrijednosti 5.199.537,50 kuna s 85 posto sufinancira Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

U sklopu izrade Master plana iz svake je županije izabrano po jedno pilot-područje primjene IPP-a, na kojem su odabrane jedna željeznička i nekoliko autobusnih linija. Za pilot liniju na području Varaždinske županije izabrano je područje Varaždin-Lepoglava-Trakošćan, u Međimurskoj županiji Čakovec - Mursko Središće - Toplice Sv. Martin, a u Koprivničko-križevačkoj županiji je to Koprivnica-Virje-Ždala.

Na konferenciji u Varaždinu bio je i voditelj projekta iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Branko Mihalić, koji je napomenuo da se do završetka projekta 31. prosinca još uvijek mogu unijeti izmjene u Master plan, što je uvjet za kasniju provedbu prometnih projekata.

Ivana Dreven

Novinar

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.