Robert Briški: Postoje odstupanja cijene koju bi građani plaćali i mog izračuna cijene odvoza otpada

VV | 21.4.2022. u 08:16h | Objavljeno u Aktualno

- Vidljivo je da postoje odstupanja između cijene javne usluge i ukupne cijene koje bi građani plaćali te koja je sada u javnoj raspravi i cijene koju sam ja izračunao  - već jedno vrijeme tvrdi Robert Briški, donedavno zaposlenik Čistoće koji je bio smijenjen zbog narušavanja ugleda te tvrtke jer je javno govorio o ovoj temi. Naveo je nekoliko točaka u kojima se po njegovom mišljenju nepotrebno diže cijena usluge građanima.

- Postoje nekoliko faktora. Nepotrebno je postaviti podzemne spremnike od 100 i nešto komada jer zapremnina i volumen postojećih spremnika koje smo dobili od EU fondova zadovoljava potrebu sadašnjeg stanja u gradu Varaždinu, a dovoljno je i za buduće odlaganje. Isto se radi i za spremnike mješanog komunalnog otpada pa smanjujući broj odvoza bi došli do ušteda koje bi građane u stambenim zgradama koštalo čak 15 kuna manje - rekao je Briški tvrdeći da se do njegovog izračuna lako dođe na temelju javno dostupnih informacija. 

Također smatra da bi se novim način prikupljanja biootpada dovelo do povećanja cijene jer bi crnu posudu, u koju bi se stavljao biootpad, trebali dati natrag na obradu, a obrada te posude bi bila oko 1.500 kuna po toni.

Iako smo zadnjih mjeseci vidjeli razne prizore prenatrpanih kontejnera smeća, Briški smatra da problem nije u količini odvoza smeća i nedostatku kontejnera, već je problem u pogrešnoj raspodjeli i rasporedu kontejnera na određenim lokacijama.

- Nedvojbeno je da ukupni volumen odgovora potrebama stanara u višestambenim zgradama, a  potrebno je samo napraviti preraspodjelu tih spremnika. Na 16 ili 18 korisnika ide jedan 1100 litarni kontejner pa ako zgrada ima 17 ili 18 stanova, dovoljno je jedan žuti spremnik, ne moraju biti dva jer ovaj drugi zjapi prazan, dok imate primjera da zgrade sa više od 20 ili 30 stanova opet imate jedan spremnik. Dovoljno je samo odvesti spremnik iz zgrade sa 18 stanova do zgrade s preko 20 ili 30 stanova. Tako da je nepotrebno da se ide u postavu polupodzemnih sustava kod stambenih zgrada, da se potroši 10 milijuna kuna, a postoji i opasnost da bi Fond za zaštitu okoliša mogao tražiti povrat sredstava jer smo se potpisom ugovora obvezali korištenje tih kontejnera sljedećih pet godina, do 2025. godine - rekao je Briški.

Cilj njegove prezentacije prijedloga izračuna cijene javne usluge odvoza otpada je da potakne promjenu odluke koju su donijeli gradski vijećnici.

- Javit ćemo se Ministarstvu za zaštitu okoliša i Ministarstvu europskih fondova da spriječimo da se dogodi penalizacija Varaždina. Obratit ćemo se i Udruzi za zaštitu potrošača. Gradskim vijećnicima ova prezentacija može poslužiti da preispitaju svoju odluku i da idu u izmjenu i dopunu odluke o cijeni javne usluge. Ja sam u nekoliko navrata razgovarao s direktorom Čistoće, gospodinom Svetecom, objasnio model s kojim sam ovo izračunao, međutim nitko me nikada nije pozvao - zaključio je Briški.

Robert_Briski_2.JPG

Robert_Briski_3.JPG

PRIJEDLOG IZRAČUNA CIJENE JAVNE USLUGE - GRAD VARAŽDIN by Varazdinske vijesti on Scribd

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci