Rimac krenuo s NEVER-om, Hrvatska ima serijsku proizvodnju auta

vv / rimac automobili | 2.6.2021. u 07:15h | Objavljeno u Aktualno

Rimac Automobili, proizvođač hiperautomobila s električnim pogonom, predstavio je u utorak proizvodnu verziju svog C_Two, koji sada postaje Nevera, automobil koji je projektiran i izgrađen u Hrvatskoj. Zahvaljujući pogonu sa četiri električna motora Nevera, koja stoji 2 mil eura i limitirane proizvodnje na 150 komada, ima čak 1914 KS i 2360 Nm zakretnog momenta, a maksimalna brzina iznosi 412 km/h  te domet od 550 km.

RIMAC_NEVERA_DYNAMIC_4.jpg

„To je to. Ovo je auto koji sam imao na umu kad sam krenuo na „nemoguće” putovanje prije deset godina. Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom - našim rekordnim hiperautom. Ovaj automobil je rođen da nadmašuje i redefinira norme za performanse automobila. I ne samo u izvedbi – već kao sveobuhvatan paket. Kada smo prvi put otkrili C_Two, postavili smo naše mete ekstremno visoko. Nije bilo ničega što bi se moglo približiti najmodernijem električnom pogonu automobila i ekstremnim performansama. Međutim, za nas je to bila samo polazna točka”, pojašnjava Mate Rimac, osnivač i izvršni čelnik Rimac Automobili.

Naglašavajući svoju predanost projektu, Mate Rimac osobno će testirati i potpisati svaku Neveru, prije nego što bude isporučen kupcima sa sadašnjeg proizvodnog pogona tvrtke u okolici Zagreba.

Inspiriran genijalnošću kolege-hrvatskog, inženjera i futurista Nikole Tesle, Mate Rimac proveo je svoj prvi električni projekt kada je 1984. godine 3 serije BMW E30 pretvorio u baterijsku energiju u dobi od 20 godina u svojoj garaži 2008. godine. Utemeljio je Rimac Automobili 2009. godine, a samo 11 godina kasnije, kompanija je proslavila zapošljavanje svojeg 1000. zaposlenika.

Neopterećen naslijeđem i višestrukim slojevima procedura i protokola, Rimaćev agilni pristup ostvario je impresivan napredak u nevjerojatno kratkom vremenu. Danas tvrtka razvija visokoučinkovite električne sustave i baterije za mnoge od najvećih svjetskih proizvođača automobila. Među kupcima su Aston Martin, Porsche, Pininfarina, Hyundai, Kia, Koenigsegg, Renault, Cupra i mnogi drugi. U skladu sa stalnim rastom tvrtka je nedavno najavila planove za novi, najsuvremeniji dom - 200 milijuna eura, 200.000 m2 kampusa „Rimac”, koji će osigurati dom za 2.500 djelatnika u okolici Zagreba i proizvodnju svojih hiperautomobila te istraživanje i razvoj vrhunskih projekata elektrotehnike.

Rimac je stvorio brojne nove inovativne aktivne aerodinamičke elemente kako bi povećao sposobnost Nevere za hlađenje, performanse, stabilnost i učinkovitost. Profil prednje mreže, preklop ispod tijela, stražnje difuzno i stražnje krilo mogu se kretati neovisno, pokretano složenim algoritmima koji su osigurali optimalnu aerodinamičku konfiguraciju za svaku situaciju vožnje. Prelaskom s „velike silazne sile” na režim s malim povlačenjem smanjuje se aerodinamički otpor za 17,5% kako bi se stvorio 0,3 koeficijenta otpora. Promjena u režim 'visoke silazne sile' povećava silaznu snagu za 326 posto.

Unatoč uključivanju niza aktivnih aerodinamičkih elemenata, kao i brojnih kamera i senzora koji omogućuju značajku trenera vozača, dizajn tijela Nevere ostaje koherentna grafika. Kombinira dramu i ljepotu hyperauta i djeluje istovremeno oblikovano zrakom i iskovano tehnologijom.      

S mogućnošću trenutačnog pozivanja maksimalnog zakretnog momenta od prvog trenutka, elektromotori mreže Nevera učinkoviti su 97 posto – u usporedbi s 40 posto za najučinkovitije motore s unutarnjim izgaranjem.