Antolić Vupora: Hrvatska je najslabija u EU prema poznavanju potrošačkih prava

Varaždinske vijesti | 4.3.2022. u 16:30h | Objavljeno u Aktualno

Saborska zastupnica iz redova SDP-a Barbara Antolić Vupora u saborskoj je raspravi naglasila kako hrvatski potrošači imaju minimalna prava, jedna od najnižih u cijeloj Europskoj uniji te kako po tom pitanju dosad nije učinjeno dovoljno.

U ime Kluba, Antolić Vupora istaknula je kako Hrvatska već nekoliko godina ima iste zakone, isti sustav i iste institucije kao i ostale članice Europske unije, no u hrvatskom primjeru prava potrošača ne ostvaruju se u dovoljnoj mjeri.

- Potrošači nisu dovoljno educirani, premalo se na to troši vremena i resursa, a isto tako ne dobivaju u dovoljnoj mjeri ni potrebne informacije. Nemaju se kome obratiti za pomoć i taj je problem posebno izražen kod starijih građana koji su naučeni potražiti savjet i pomoć u direktnom kontaktu – poručila je Antolić Vupora dodavši kako većina udruga za zaštitu potrošača više ne djeluje jer su im ukinuta sredstva za rad.

Osvrnula se i na nedavno istraživanje koje pokazuje da potrošači najviše vjeruju upravo udrugama, pa trgovcima, dok se država nalazi na zadnjem mjestu što je itekako snažan argument za omogućavanje profesionalnog rada udruga.

- Jedinice lokalne samouprave dobile su zakonsku obavezu da osiguraju prostore za rad udruga, međutim volonterskim radom je to nemoguće odraditi na kvalitetan način, a ministarstvo ne želi preuzeti trošak plaća, rekla je Antolić Vupora.

Veliki problemi javljaju se i kod naplate javnih usluga pri čemu, naglašava Antolić Vupora, potrošači ne znaju što plaćaju i neizravno su prisiljeni plaćati usluge koje čak ni ne koriste poput odvoza smeća kojim su radi zakona zakinuti samci.

- Potrošači se u toj institucionalnoj zbrci osjećaju napušteno i izgubljeno jer moraju samo pronaći rješenje za svoje poteškoće. Ministarstvo gospodarstva napominje da im se potrošači mogu obratiti na besplatan broj koji je dostupan samo tri dana u tjednu, ponedjeljkom, srijedom i petkom i to samo od 10 do 14 sati – kazala je zastupnica Antolić Vupora iznijevši usporedbu kako je Ministarstvo gospodarstva u 2020. godini odgovorilo na 9.203 upita, a udruge, dvije godine ranije na više od 20.000.

Kako je navela, osim činjenice da Hrvatska već ionako kaska za ostalim članicama Europske unije, poražavajući je i podatak da samo 12 posto građana smatra da dovoljno poznaje svoja potrošačka prava po čemu je ponovno posljednja u Uniji.

Uz nepravedne propisane kazne koje bi, istaknula je Antolić Vupora uime Kluba, trebale biti razmjerne prihodima trgovca, potrebno je educirati veći broj inspektora za on-line trgovinu i voditi više računa o zdravlju djece.

- Sada kada cijene proizvoda divljaju i uvodi se nova valuta naši građani trebaju dodatnu zaštitu i kvalitetan nadzor tržišta kako ne bi došlo do dodatnog rasta cijena proizvoda ne samo zbog promjene kune u euro već i zbog mogućeg udruživanja tržišnih igrača. Ključno je uspostaviti partnerstvo između države, potrošačkih udruga i građana kako bi se spriječila samovolja tržišnih igrača te onih koji žele prema svojim interesima krojiti cijene – poručila je Antolić Vupora te apelirala na vladajuće da u što kraćem roku zabrane prodaju energetskih pića maloljetnicima, ali i da posvete više pažnje proizvodima koji štete zdravlju djece.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci