USTAVNI SUD POTVRDIO Grad Ivanec bio u pravu, tuđe smeće ne može u Jerovec!

Varaždinske vijesti/ ivanec.hr | 15.9.2023. u 11:49h | Objavljeno u Našim krajem

BILO I PRITISKA Od visokih inspekcijskih novčanih kazni do prijetnje policijom pa čak i ruskim tenkovima (!)...

Ustavni sud RH svojom je odlukom i rješenjem ukinuo sporni čl. 3. Odluke o redoslijedu i dinamici zatvaranja odlagališta u RH.

Samim tim u vodu su pale odredbe koje su Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja te svi ostali uključeni "igrači" koristili kao argumentaciju za političke i druge pritiske na Grad Ivanec i Ivkom d.d. da na odlagalištu Jerovec omoguće dovoz i odlaganje stotina tona komunalnog otpada iz Grada Varaždina i još 12 drugih gradova i općina s područja Varaždinske županije (visoke inspekcijske novčane kazne Ivkomu i odgovornim osobama, prijetnje u javnom prostoru sredstvima represije - policijom pa čak i ruskim tenkovima (!) koji bi trebali osiguravati dovoz tuđeg smeća u Jerovec i sl.).

Jedinstvo svih po pitanju NE tuđem smeću

Ovakva odluka Ustavnog suda predstavlja veliku zadovoljštinu za cijeli Ivanec, a prije svega za građane, koji su se na zborovima u mjesnim odborima usprotivili dovozu tuđeg otpada pod svoje prozore, pokazali jedinstvo te svoj stav izrazili s gotovo 10.000 potpisa na peticiji.

>> "RAT" VARAŽDINA I IVANCA Avirović: "Otpad bi u Ivanec mogli voziti uz dva ruska tenka"
>> Nastavak tenzija zbog odlagališta u Jerovcu: "Koliko puta je ta ista inspekcija bila u Brezju? Obilaze li i i Zagreb?"

Jednako tako i za Grad Ivanec na čelu s gradonačelnikom Miloradom Batinićem, koji je od samog početka ove smećarske i političke trakavice uporno argumentirao i dokazivao da nema zakonskog uporišta za dovoz tuđeg smeća u Jerovec, a zbog čega je od uključenih aktera medijski bio prozivan i napadan.

- Zadovoljština je to i za cijelo Gradsko vijeće i sve političke opcije koje djeluju u našemu gradu, a koji su svi jasno rekli NE tuđem otpadu. Hvala i građanima drugih JLS-ova koji su potpisali peticiju te osobito, građanima Lepoglave, gdje je peticiju, koju su pokrenula tamošnja dva gradska vijećnika (ne i Grad Lepoglava), potpisalo čak 2.500 građana - poručili su iz gradske uprave.

Tu je temu na sjednici Gradskog vijeća u srijedu, 13. rujna, aktualizirao vijećnik Miroslav Rohtek (Nezavisna platforma Hrvatske – NL M. Batinića) te podsjetio na političke pritiske i pritiske drugih struktura kojima se Grad Ivanec htjelo prisiliti na zbrinjavanje tuđeg otpada. U tom kontekstu vijećnika je zanimalo kakva je sada situacija.

Tko je htio tuđe smeće u Jerovcu?

- Dvije su godine trebale proći da ljudima u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja dokažemo da smo u pravu i da nismo dužni preuzeti otpad i zbrinjavati otpad iz drugih sredina na odlagalištu Jerovec, čiji je vlasnik Grad Ivanec. Smatram da je u cijeloj toj priči Grad Varaždin bio kolateralna žrtva. Vrlo dobro se zna koji su saborski zastupnici HDZ-a vukli gradonačelnika Nevena Bosilja k ministru Tomislavu Ćoriću i zajedno s njime tvrdili da se smeće u Jerovec može odložiti - direktan je bio Batinić.

Smatram da je u cijeloj toj priči Grad Varaždin bio kolateralna žrtva - rekao je Batinić

- Sada pritisaka za odlaganje otpada više nema. Ustavni sud dao je ministarstvu rok od 6 mjeseci da donese novu Odluku o dinamici. Ako jesmo pravna država, onda u njoj više ne bi smjelo pisati ono što je Ustavni sud u sadašnjoj odluci osporio – obrazložio je Batinić.

>> Gradsko vijeće Ivanca reklo "ne" deponiranju tzv. varaždinskog smeća u Jerovcu

Pritom je informirao vijećnike da je na deponiju u Jerovcu za potrebe odlaganja otpada iz gradova i općina bivše Općine Ivanec mjesta sve manje:

- Nadam se da će izdržati još dvije godine, a nakon popunjenja kapaciteta da se zatvori i ide u sanaciju, što je moj osobni stav i stav moje Nezavisne liste – izjavio je gradonačelnik.

Argumentacija Ustavnog suda

Ustavni sud svoj je zaključak donio na temelju tri utvrđene činjenice.

Prvo, ocijenio je da je dosadašnjom Odlukom bilo nametnuto ograničenje prava na zdrav život i okoliš koji Ustav jamči građanima i građankama.

Drugo, da mehanizam preusmjeravanja otpada proizvodi niz negativnih učinaka na interese JLS koje, da bi uspješno zadovoljile obveze preuzimanja otpada, trebaju provesti dodatne radnje na sanaciji kako bi osigurale prošireni kapacitet.

I treće, u kontekstu prava na lokalnu samoupravu, Ustavni sud je ocijenio da se mehanizam preusmjeravanja otpada temelji na potpunom prebacivanju odgovornosti s jedne skupine JLS-ova na drugu.