Ivanec: Radionica "Jednostavno knjigovodstvo za udruge" Foto: Grad Ivanec/ilustracija

Ivanec: Radionica "Jednostavno knjigovodstvo za udruge"

I.D./Varaždinske vijesti | 24.1.2016. u 08:12h | Objavljeno u Našim krajem
Ljekarne VŽŽ

Lokalna akcijska grupa (LAG) Sjeverozapad u suradnji s Gradom Ivancem priređuje radionicu "Jednostavno knjigovodstvo za udruge", koja će se u Gradskoj vijećnici Ivanec održati u ponedjeljak i utorak, 25. i 26. siječnja s početkom u 16 sati.

Radionica je namijenjena udrugama s područja gradova Ivanec i Lepoglava, a kako napominju organizatori, poželjno je da joj se odazove predstavnik udruge koji za udrugu vodi "papirologiju".

Stupanjem na snagu novog Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija uvedene su novine za udruge s područja Republike Hrvatske. Udruge koje vode jednostavno knjigovodstvo (udruge koje su u prethodne 3 godine poslovanja imale prihode i imovinu manje od 230.000 kuna, te koje postoje duže od 3 godine) po novom zakonu trebaju:

- biti upisane u registar neprofitnih organizacija (RNO) - bez upisa u RNO ne mogu dobivati sredstva iz javnih izvora (državni proračun i proračun JL(R)S-a)
- voditi knjigu blagajne, knjigu primitaka i izdataka, knjigu ulaznih računa, knjigu izlaznih računa, popis dugotrajne imovine
- predavati izvještaj o potrošnji proračunskih sredstava
- predavati godišnji izvještaj o primicima i izdacima koji će biti javno objavljen u RNO
- provoditi popis imovine na kraju godine (inventura)

Kroz rad i savjetovanje s malim udrugama uočeno je sljedeće:

- udruge nemaju kapaciteta pratiti sve zakonske promjene (npr. članovi udruge umirovljenika nemaju znanja i pristup korištenju Interneta, a sve zakonske promjene dostupne su većinom on-line)
- članovi udruga nemaju kapaciteta za financijsko upravljanje organizacijom (često su osobe zadužene za financije volonteri udruge koji nemaju vremena baviti se administracijom ili nisu stručni po pitanju financijskog upravljanja)
- udruge nemaju financijska sredstva za plaćanje knjigovodstva.

- Smatramo da je najbolji pristup u rješavanju navedenih problema provedba jednodnevnih interaktivnih radionica gdje će sudionici kroz praktične primjere, rad u grupama i individualni pristup dobiti znanja i biti osposobljeni za samostalno vođenje financija u skladu sa zakonom, ali i da svoje znanje prenesu svojim suradnicima i partnerima, za što ćemo ih posebno stimulirati za vrijeme edukacija. Za vrijeme prijenosa znanja drugim organizacijama, sudionici će utvrditi svoje znanje, ali isto tako otkriti što im još nije jasno i na kojim područjima još trebaju pomoć i potporu - ističu organizatori.

Nakon edukacije, članovi udruge primijenit će naučeno u svojim organizacijama, za što se predviđa individualno savjetovanje za sudionike edukacije.

Program radionice:

- Što sve organizacije u sustavu jednostavnog knjigovodstva moraju znati o “Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija” s pripadajućim pravilnicima
- Registar neprofitnih organizacija (tko, gdje, kako, kada?)
- Obavezne knjige jednostavnog knjigovodstva (primjeri ispunjavanja uz najčešće stavke troškova – blagajna, putni nalozi, računi za usluge, izvodi iz banke, članarine, donacije, obavljanje gospodarske djelatnosti, imovina i sl.)
- Provođenje popisa dugotrajne imovine (odluka o popisu, inventurne liste, izvještaj komisije)
- Izrada godišnjeg izvještaja o primicima i izdacima
- Izrada izvještaja o potrošnji proračunskih sredstava