Reći "da" Bogu, uvijek i uvijek ponovno

Napisao/la: -
Reći "da" Bogu, uvijek i uvijek ponovno Foto: ilustracija

Nakon što smo prošle nedjelje razmatrali događaj Isusova krštenja na Jordanu i znakove koji su pratili taj događaj, na početku liturgijskog vremena kroz godinu evanđeoski navještaj nam donosi svjedočanstvo Ivana Krstitelja koji u Isusu prepoznaje Sina Božjega.

Ivan Krstitelj nas odmah upućuje na pravi razlog Isusovog utjelovljenja i iz božićnog nas otajstva usmjerava na Kristovu vazmenu žrtvu. Isus nije postao čovjekom samo zato da bi živio s nama kao jedan od nas nego da bi nam svojom vazmenom žrtvom omogućio vječno zajedništvo s Bogom.

O evanđelju nedjelje koja je pred nama Katekizam Katoličke Crkve na govori: "Nakon što je prihvatio da ga krsti s grešnicima, Ivan je Krstitelj vidio i pokazao u Isusu 'Jaganjca Božjega koji oduzima grijeh svijeta' (Iv 1, 29). On tako očituje da je Isus u isti mah i Sluga patnik koji se, šuteći, pušta voditi na klanje noseći grijeh mnoštva, i Vazmeni jaganjac, simbol otkupljenja Izraelova u vrijeme prve Pashe..." (KKC, 608). Po Kristovoj vazmenoj žrtvi se, ističe dalje Katekizam, "ostvaruje konačno otkupljenje ljudi po Jaganjcu Božjemu koji oduzima grijeh svijeta (Iv 1, 29) i ujedno ... iznova uspostavlja zajedništvo čovjeka s Bogom..." (KKC, 613).

U Isusovoj se dakle žrtvi oduzimaju naši grijesi, ponovno se uspostavlja prijateljstvo i zajedništvo s Bogom, no čovjek i dalje živi kao da se to i nije dogodilo. Isus je u svojoj smrti oduzeo "grijeh svijeta", ali nije oduzeo čovjekovu slobodu da i dalje kaže "ne" Bogu. U čemu je smiso Isusove žrtve ako i dalje postoji rascjep između Boga i čovjeka, ako je čovjek u svojoj bitnoj odrednici, slobodi, i nakon Isusove žrtve i dalje spreman reći "ne" Bogu?

I prije Isusa postajala je čežnja za Bogom u čovjeku, u svojem je traženju pomirenja s Bogom pronalazio načine kako ublažiti rascjep između Boga i čovjeka, kako se približiti Bogu. Tako u Starom zavjetu postoje mnogi oblici prinosa i žrtvi koje su trebale tome doprinjeti: žrtve paljenice, zahvalnice, pomirnice, okajnice, no samo jedna Isusova žrtva zauvijek je promijenila čovjekov odnos s Bogom. Po toj žrtvi put pomirenja je zauvijek otvoren, samo je dovoljno reći "da" Bogu, uvijek i uvijek ponovno. Zahvaljujući Isusovom utjelovljenju, javnom djelovanju i propovijedanju, njegovom uskrsnom otajstvu mi znademo put koji vodi k Bogu.

Dok s Ivanom ispovjedamo "Evo Jaganjca Božjega koji oduzima grijehe svijeta" ne smijemo zaboraviti na snagu i ohrabrenje na tom putu u sakramentu trajne euharistijske prisutnosti među nama u kojoj se trebamo prepoznati kao "blago onima koji su pozvani na gozbu Jaganjčevu". I odazvati se.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.