Ljubavlju ispuniti Zakon

Napisao/la: -

Promišljajući nad liturgijskim tekstovima 6. nedjelje kroz godinu postala sam svjesna kako je pitanje pravila i zakona oduvijek bilo kamen spoticanja. Danas ćemo u tom kontekstu govoriti o suvremenom čovjeku koji ne podnosi autoritet, o čovjeku kao jedinom mjerilu stvarnosti, neograničenoj slobodi pojedinca. Poljski sociolog Zygmunt Baumana govorit će o „tekućem, fluidnom društvu“ u kojem rastakanjem svega čvrstoga, stabilnoga i trajnoga, u život suvremenog čovjeka ulazi posvemašnja nesigurnost, fragmentaciju i dezorijentiranost.

I pred Isusa je stavljeno pitanje poštivanja starozavjetnih Zakona i Proroka, a on spremno odgovara: „Nemojte misliti da sam došao ukinuti Zakon ili Proroke. Nisam došao ukinuti, nego ispuniti.“ (Mt 5, 17) i malo dalje dodaje: „Uistinu kažem vam: ne bude li pravednost vaša veća od pravednosti pismoznanaca i farizeja, ne, nećete ući u kraljevstvo nebesko“ (Mt 5, 20). Isus donosi ispunjenje starozavjetnog Zakona oživljujući njegov duh.

U tom smislu istinski smisao Zakona je duhovno dobro čovjeka. Zakon je dan čovjeku kako bi se lakše snalazio, kako bi poštujući Zakon oblikovao svoje srce te upoznao i zavolio Boga koji mu se objavio. Isus pitanju legalističkog tumačenja i vršenja Zakona suprotstavlja izazov autentične ljubavi. Isus izaziva svakoga od nas da se zapitamo zašto nešto činimo ili ne činimo, koje su naše unutarnje motivacije i pokretači u našem odnosu prema Bogu i prema čovjeku.

I sam Isus kroz tri primjera objašnjava što znači ispunjenje Zakona, koja je novost Novozavjetnog zakona u odnosu na Stari zavjet, u odnosu na židovstvo. Spomenimo ovdje samo kako Isus govori o 5. Božjoj zapovjedi: „Čuli ste da je rečeno starima: 'Ne ubij! Tko ubije, bit će podvrgnut sudu.' A ja vam kažem: Svaki koji se srdi na brata svoga, bit će podvrgnut sudu. A tko bratu rekne 'Glupane!', bit će podvrgnut Vijeću. A tko reče: 'Luđače!', bit će podvrgnut ognju paklenomu.“ (Mt 5, 21 – 22) Ne samo da Isus zabranjuje ubiti čovjeka nego nalaže da se prema svim ljudima odnosimo kao prema braći s kojima moramo graditi zajedništvo i mir.

Zato ćemo s pravom reći da je Isus sav starozavjetni Zakon sveo na dvije zapovijedi ljubavi. „A Isus mu reče: 'Ljubi Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim. To je najveća i prva zapovijed. Druga, ovoj slična: Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga. O tim dvjema zapovijedima visi sav Zakon i Proroci.'“ (Mt 22, 37 – 40)

I Isus nije samo naučavao odnos ljubavi prema Bogu i čovjeku, njegova djela potvrđuju njegov nauk. A vrhunac ostvarenja novog Zakona koji On donosi prepoznajemo u vazmenom otajstvu muke, smrti i uskrsnuća iz poslušnosti prema Ocu i ljubavi prema braći i sestrama.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.