Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje! (Lk 22, 14 - 23, 56)

Napisao/la: -

Nedjeljom Cvjetnice spominjemo se Kristovog svečanog ulaska u Jeruzalem, ali i njegove muke i smrti na križu. Krist dolazi k nama ljudima i pripravlja nas za hodočašće prema vječnosti, novom životu. Taj put događa se u znaku križa i uskrsnuća. Narod je oduševljeno klicao: „Blagoslovljen koji dolazi u ime Gospodnje!“, dočekali su ga kao kralja, a za nekoliko dana ti isti ljudi, na nagovor pismoznanaca i narodnih starješina, tražit će pred Pilatom njegovu smrt.

Prorok Izaija u današnjoj pjesmi o Sluzi Jahvinom kao patniku govori o poteškoćama koje su ga snašle u vršenju službe naviještanja Božje riječi. Nerazumijevanje, odbacivanje i prezir karakteristični su postupci za odnos naroda prema prorocima jer ih pozivaju na obraćenje, na promjenu života. Prorok ostaje vjeran svojoj službi jer crpi snagu u svakodnevnom čitanju, razmišljanju i naviještanju Božje riječi. Ta ustrajnost u pozivu, unatoč protivljenjima i progonima, Slugu približava Isusu kojemu prijeti smrtna osuda jer ne želi mijenjati svoje tumačenje Božje volje i prestati kritizirati dvoličnost farizeja i pismoznanaca.

U svom himnu Kristu Pavao Filipljane, a i nas danas, poziva na poniznost, a da ne bude suparništva i umišljenosti koje narušavaju zajedništvo i međusobnu ljubav. Uzor nam treba biti Krist na križu kojeg je Otac nebeski uskrisio i uzdigao u nebo. Poziva nas na nasljedovanje kako bismo zadobili spasenje. Taj je put protkan poniznošću, poslušnošću i ustrajnošću.

Lukin evanđeoski izvještaj o Isusovoj muci mogli bismo svesti na zajednički nazivnik u dvije riječi – predaja i izdaja. Krist se svjesno predaje izvršenju volje Božje zbog našeg spasenja. Sve počinje posljednjom večerom koju je čitavim svojim bićem želio još jednom proslaviti s apostolima, ostavivši nama u baštinu svoju prisutnost pod prilikama kruha i vina, trajno se svima nama predajući kao duhovna hrana za naše spasenje.

Nadalje, u Getsemanskom vrtu suočio se s grubom stvarnošću smrti i prihvaća je u mukama da bismo mi živjeli. Svoje predanje označeno milosrđem potvrđuje na križu u obećanju razbojniku da će se spasiti. Često, a posebno u ovim danima, prozivamo Judu kao izdajnika. Istina, on je izdao Isusa.

No, zaustavimo se malo i na reakcijama ostalih apostola. U najtežim trenucima Isusovog života oni se u sebičnosti prepiru i nadmeću koji bi od njih trebao biti najveći, kome pripada veća čast. Petar je uvjeren u svoju spremnost žrtvovanja za Krista, a pokolebat će se na pitanjima slugu i zanijekati ga. Isus ni nakon tih nevjera ne napušta apostole, ne osuđuje ih nego ih blagim i milosrdnim pogledom potiče na kajanje, obraćenje i poziva na novi početak. Petar je taj pogled osjetio odmah nakon izdaje u dvorištu velikog svećenika, Ivan podno križa kad mu je predao svoju Majku, a ostali su apostoli lagano shvaćali nakon uskrsnuća.

Mi smo danas u prednosti jer sve nam je objavljeno. Nemojmo najprije slijediti apostole u tim traženjima, izdajama, kolebanjima i padovima. Ostanimo u radosti uskrsnog jutra i s tog gledišta proživljavajmo vazmeno trodnevlje. Organizirajmo si veliki tjedan tako da možemo prisustvovati svim liturgijskim obredima jer to će nam pomoći još dublje shvatiti smisao Isusove žrtve i zadržati nas na pravom putu do vječnosti u zajedništvu s Ocem, Sinom i Duhom Svetim.

Vladimir Cesar

kolumnist

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.