Sunčana Glavak: Radimo na jačanju cestovne povezanosti i sigurnosti prometa u Hrvatskoj

Napisao/la: Varaždinske vijesti -

Europska komisija danas je odobrila produljenje koncesijskog ugovora između Republike Hrvatske i tvrtke Bina-Istra za upravljanje autocestama A8 i A9, poznatijima kao Istarski ipsilon, do 2039. godine. Operateru koncesije to će omogućiti 197 milijuna eura novih investicija.

Zastupnica u Europskom parlamentu Sunčana Glavak pozdravila je odluku Europske komisije jer će se predloženim produljenjem koncesijskog ugovora pokrenuti dodatni investicijski ciklus u cestovnu infrastrukturu Istre u iznosu od gotovo milijardu i pol kuna.

- Osim jačanja povezanosti Istre i ostatka Republike Hrvatske, ulaganja u Istarski ipsilon jačaju i Europski pravac 751 između Hrvatske i Slovenije. Ulaganja će dati i dodatni gospodarski impuls istarskom poluotoku te ojačati sigurnost svih sudionika u prometu. Istra je jedna od najpropulzivnijih hrvatskih turističkih regija i izgradnja drugog kolnika te nove cijevi tunela Učka olakšat će kretanje tijekom ljetnih mjeseci - izjavila je Glavak.

Hrvatska je u lipnju 2020. obavijestila Europsku komisiju o produljenju ugovora o koncesiji do 2039. godine. Produljenje će omogućiti Bina-Istri financiranje izgradnje drugog kolnika (još jedan trak u svakom smjeru) između čvora Vranja i tunela Učka. Iznos od 197 milijuna eura uglavnom će se koristiti za izgradnju nove cijevi tunela Učka duge 5,63 kilometara, koja je potrebna za ispunjavanje minimalnih sigurnosnih zahtjeva, kao i nekoliko novih vijadukata, podvožnjaka i nadvožnjaka. Bina-Istra će također obnoviti odmorište Kvarner. Očekuje se da će se puni profil tunela s odmorištem Kvarner otvoriti do turističke sezone 2024.

Cjelokupna dionica od Pazina do tunela Učka, koja je upravo u izgradnji, duga 28 kilometara, predstavlja dopunu na puni profil Istarskog ipsilona te je veliki izazov za izvođače radova s obzirom na to da uključuje izgradnju čak 31 objekta (nadvožnjaka i vijadukta) te potpuno novo odmorište.

Istarski ipsilon prvi je projekt gradnje cestovne infrastrukture prema modelu javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj. Od početka projekta u izgradnju je uloženo 800 milijuna eura. Ova cestovna mreža predstavlja žilu kucavicu istarskog poluotoka kojom godišnje prometuje preko 10 milijuna vozila.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.