Toplak (SSIP): "Nudimo ideje, znanje i volju za stvaranje novih vrijednosti i bolje Hrvatske za sve građane" Foto: Ilustracija

Toplak (SSIP): "Nudimo ideje, znanje i volju za stvaranje novih vrijednosti i bolje Hrvatske za sve građane"

VV | 3.7.2020. u 15:34h | Objavljeno u Aktualno

- Hrvatska je danas siromašna zemlja na začelju Europe. Umjesto da se prepiremo i natječemo kako podijeliti mrvice sa stola koje nam ostavljaju dosadašnji nesposobni i korumpirani političari, mi nudimo ideje, znanje, energiju i volju za stvaranjem novih vrijednosti i novog bogatstva. Zato je nužno osloboditi kreativni potencijal građana, omogućiti poduzetnoj Hrvatskoj da se razmaše, motivirati naše mlade i ambiciozne ljude da ostanu u Hrvatskoj, a vratiti one koji su je privremeno ili trajno napustili. Nova Hrvatska kakvu mi želimo je pomirena s prošlošću i okrenuta prema budućnosti. To je društvo u kojem se građani osjećaju slobodno i sretno, u kojem žele stvarati i otvoreni su za suživot sa svim ljudima dobre volje. Društvo u kojem su javne politike fokusirane na podizanje kvalitete i standarda života stanovnika - istaknuo je Bernard Toplak iz stranke "S imenom i prezimenom" (SSIP) koja na parlamentarne izbore izlazi u koaliciji sa strankama Pametno i Fokus, a koji je četvrti na listi broj 5 u III. izbornoj jedinici.

Što građanima nudimo?

- Moramo dati inovacijama i poduzetništvu da se razmašu i stvoriti povjerenje i poštovanje između radnika i poduzetnika, te privatnog i javnog sektora.

- Moramo dati prednost znanosti i struci, ispred teorija zavjere, pseudoznanosti i šarlatanstva.

- Moramo probuditi najbolji dio Hrvatske, posebno mlade i stručne ljude.

- Moramo sve uložiti u razvoj i stvaranje novog bogatstva, pazeći istovremeno na one najslabije i najpotrebitije. To se može, jedno ne isključuje drugo. Tako to rade najbolje zemlje svijeta.

- Moramo reformirati cijelu zemlju, a treba početi od obrazovanja. Moramo reformu koja je počela usmjeriti na osnovne postavke Cjelovite kurikularne reforme te ponovo probuditi entuzijazam učitelja, roditelja i cijelog društva.

- Moramo smanjiti poreze i namete da bismo privukli mlade, ambiciozne i stručne ljude da se vrate u Hrvatsku i iskoriste svoje međunarodne karijere, te privuku svoje poslovne kontakte i prijatelje te ovdje s nama stvaraju novu Hrvatsku.

RASTEREĆENO, MODERNO I ZELENO GOSPODARSTVO

Poznato je da su porezna i regulatorna opterećenja na gospodarstvo u Republici Hrvatskoj značajan i ograničavajući faktor koji ruši konkurentnost i ima ozbiljan negativan utjecaj na ukupnu kvalitetu života. Ključna područja na kojima je potrebno učiniti veće promjene kako bismo ubrzali razvoj hrvatskoga gospodarstva su:

  •  Moderno gospodarstvo Gospodarski razvoj treba temeljiti na gospodarskim granama koje stvaraju visoku dodatnu vrijednost. Industrije visokih tehnologija zasigurno zauzimaju prvo mjesto među djelatnostima koje osiguravaju kvalitetan, ubrzan i održiv gospodarski rast. Konkurentnost visokotehnoloških tvrtki potrebno je poticati kreiranjem povoljnog poslovnog okruženja i seta poticajnih mjera za ulaganje u istraživanje i razvoj.
  • Smanjenje nameta Kao najvažniju mjeru ističemo plan smanjenja fiskalnih i parafiskalnih opterećenja. Ta opterećenja viša su za 5 postotnih poena BDP-a, odnosno oko 20 milijardi kuna nego u drugim članicama EU sličnog stupnja razvijenosti.
  • Regulatorno rasterećenje Ukidanjem suvišnih administrativnih procesa znatno bi se ubrzale investicije te podigla učinkovitost. Moguć je prostor za napredak u dva smjera - smanjenje troška građanima i poduzećima te ukidanje suvišnih procesa koji koče investicije i nepotrebno troše resurse. Eliminacija nepotrebnog administriranja smanjit će mogućnost korupcije, jer birokrati u ministarstvima i lokalnoj administraciji neće više moći ucjenjivati gospodarstvenike i građane.
  • Zeleno gospodarstvo Gospodarski rast nikako ne smije biti nauštrb zaštite okoliša iprirodnih bogatstava Republike Hrvatske. Energiju potrebnu za gospodarstvo potrebno je osigurati iz obnovljivih izvora energije u što je moguće većoj mjeri, no nikako izravno kopirajući zapadnoeuropske koncepte koji nisu izravno prihvatljivi što zbog razine razvijenosti našeg gospodarstva, ali isto tako i zbog drugih faktora poput tradicije, zemljopisno uvjetovane dostupnosti obnovljivih izvora energije, razvijenosti vlastitih tehnologija obnovljivih izvora energije i tome slično. Pametnim upravljanjem energetskim sustavima moguće je ostvariti dodatne uštede.
  •  Borba protiv klimatskih promjena Osim postupne i održive transformacije u smjeruproizvodnje čiste energije potrebno je i provoditi mjere koje će smanjivati rizik i podizati otpornost na klimatske promjene. 


JAVNA UPRAVA ZA SVOJE GRAĐANE

Kvalitetnu i učinkovitu javnu upravu koja daje najbolje usluge građanima uz minimalni trošak moguće je postići uz ravnomjeran razvoj ljudskih resursa i poslovnih procesa. Načela kojima bi se trebala voditi javna uprava objedinili smo u nekoliko ključnih područja:

  • Moderna javna uprava Za potpuni preobražaj javne uprave, osim primjene novih tehnoloških rješenja u digitalizaciji, nužno je povećati kompetencije i vještine zaposlenih u javnoj upravi. Da bismo postigli apsolutnu transparentnost i otklonili mogućnost političkog kadroviranja, procese zapošljavanja treba modernizirati i provoditi kroz centralnu bazu podataka svih kandidata, a same kandidacijske postupke za tipizirana radna mjesta u javnoj upravi potrebno je unificirati i prepustiti profesionalnim trećim stranama koje su neovisne u radu.
  • Učinkovita i odgovorna javna uprava Pretjerana birokratizacija neće se moći riješiti samo uvođenjem digitalne tehnologije. Potrebno je izvršiti decentralizaciju i provesti značajne promjene u organizacijskim strukturama državnih i javnih institucija koje će omogućiti kreativno djelovanje, pojačanu komunikaciju među različitim strukama i razinama upravljanja i jednostavnije donošenje svakodnevnih odluka.
  • Dobro upravljanje Za postizanje visokih profesionalnih standarda neophodno je provesti depolitizaciju sustava. Ustrajemo na načelima dobrog upravljanja koja uključuju odgovornostprema građanima, transparentnost djelovanja i financiranja, upravljanje u skladu s potrebama društva, koherentnost u obavljanju javnoga posla, te uvođenje postupka vrednovanja javnih službenika, javnih politika, programa, projekata i aktivnosti. Transparentnost na svim razinama!

Zdravi i sigurni građani

Sustav zdravstva treba unaprijediti kroz moderne pristupe upravljanju zdravstvenim organizacijama, transparentnije poslovanje u skladu s načelima dobrog upravljanja; ulaganja u zdravstvenu infrastrukturu. Poboljšanje pristupa kvalitetnim, održivim i pristupačnim zdravstvenim uslugama, zdravstvenim sustavima i uslugama dugoročne skrbi preko granice. Strukturno reformirano zdravstvo temeljit će se na principima uključenosti, kontinuiranosti i dostupnosti te reciprociteta i solidarnosti, na preventivnoj zaštiti, informatizaciji i telemedicini te na depolitizaciji i profesionalizaciji svih razina upravljanja.

Održivi teritorijalni razvoj

Integrirani pristup održivom razvoju Zalažemo se za politike koje omogućuju i potiču uravnotežen i održiv teritorijalni razvoj koji obuhvaća uključiv društveni razvoj, širenje gospodarskih djelatnosti uz primjenu novih znanja i tehnologija, poštujući okoliš i uvažavajući posebnosti hrvatskog prostora. Omogućit ćemo pristup širokopojasnom internetu ili mrežama velikih brzina svim građanima na ukupnom teritoriju Hrvatske čime se ostvaruje društvo jednakih šansi za sve, gdje god ljudi živjeli ili poslovali.

Teritorijalni preustroj

Snažne regije i gradovi nositelji su gospodarskog razvoja u modernom društvu. Cilj je jačanje regija i urbanih aglomeracija u funkciji gospodarskog razvoja uz istovremeno uvažavanje mogućnosti aktivnog djelovanja na nižim lokalnim razinama kroz modernije mehanizme uključivanja lokalne zajednice u razvojne aktivnosti.

Zalažemo se za reduciranje broja lokalnih jedinica po uzoru na zemlje gdje se zapaža snažna veza između kompetitivnosti zemalja i provedbe reformi lokalne samouprave s ciljem da učinkovito pružaju javne usluge građanima te osiguravaju razvojnu funkciju. Jedinice lokalne samouprave koje neće moći zadovoljiti navedene, prije svega ekonomske kriterije, grupirat će se oko gravitacijskih urbanih centara. Iznimke će biti infrastrukturno i prometno izoliranije otočne ili općine u brdsko-planinskim područjima.

Prijedlog novog teritorijalnog ustroja podrazumijeva grupiranje u pet regija i oko stotinjak urbanih središta. 

EU sredstva za teritorijalni razvoj

Uz raspoloživa proračunska sredstva Republike Hrvatske, u okviru sljedeće programske perspektive EU, značajna će sredstva biti na raspolaganju za teritorijalne razvojne intervencije, od sredstava za regionalne infrastrukturne projekte do projekata za ruralni, regionalni razvoj i razvoj urbanih područja do projekata prekogranične suradnje.

SOCIJALNA POLITIKA

Socijalna politika jedna je od temeljnih javnih politika koje izravno određuju smjernice razvoja neke države i način na koji ranjive skupine građana mogu sudjelovati u raspodjeli civilizacijskih tekovina i društvenog proizvoda, ali istima i doprinositi sukladno svojim mogućnostima. Kvalitetna i održiva socijalna politika iznimno je važna za Hrvatsku koja se Ustavom definira kao socijalna država. Također, Hrvatska je članica Europske unije te joj je socijalna uključenost jedan od prioritetnih zadataka u programu rasta.

Suočavamo se s činjenicom da sadašnji sustav socijalne skrbi, zbog glomaznosti i neracionalnosti, utječe na rezanje socijalnih prava u vrijeme kada siromaštvo i socijalna isključenost prijeti velikom broju građana, a broj nezaposlenih i umirovljenika raste.

Smatramo kako je sustav socijalne skrbi važan dio javne politike u kojem još ima prostora za racionalizaciju troškova bez smanjivanja socijalnih prava građana, za jačanje profesionalnosti u stručnoj pomoći i za smanjenje utjecaja politike u upravljanju ljudskim resursima angažiranim u pružanju socijalnih usluga.

PRAVOSUĐE

Pravosudni sektor predstavlja jedan od najvažnijih dijelova društva, o čijoj učinkovitosti, kvaliteti, pouzdanosti i povjerenju ovise građani kao pojedinci, cjelokupno gospodarstvo, kao i cijelo društvo. Nakon niza dugotrajnih i teških reformi građani i dalje svjedoče dugotrajnim postupcima, velikim troškovima i još većoj pravnoj neizvjesnosti u procesu donošenja sudskih odluka. Uza sve dosadašnje napore nije se pristupilo primjeni ozbiljnijih zakonodavnih izmjena u smislu uvođenja modernijeg načina razmišljanja, organizacije rada i pojednostavnjivanja administrativnih procesa u pravosuđu. 

Pravosuđe počiva na neopravdano visokim troškovima za državni proračun. Sredstva koja su dodijeljena sudstvu dovoljna su za pravovremen i profesionalan rad sudova, ali zbog nedostatka sustavnog i redovitog praćenja stanja, kao i zbog nedostatne racionalizacije troškova, financijski gubici su značajni. Najveća prepreka implementaciji promjena jest činjenica da je administrativno upravljanje sudskim spisima/sporovima u potpunosti nadvladalo ključan segment, a to je brza i profesionalna sudska odluka u pravnoj stvari. Napredne tehnologije ne služe svojoj svrsi niti se iskorištavaju svi potencijali.