VI. OŠ u europskom projektu Erasmus+ KA1: kako izgleda nastava u Finskoj, Njemačkoj i Irskoj? Foto: VI. OŠ Varaždin

VI. OŠ u europskom projektu Erasmus+ KA1: kako izgleda nastava u Finskoj, Njemačkoj i Irskoj?

VV | 7.3.2020. u 09:00h | Objavljeno u Društvo

Varaždinska VI. osnovna škola sudjeluje u europskom projektu Erasmus+ KA1 koji podrazumijeva suradnju u svrhu savladavanja izazova istraživačkom i projektnom nastavom u digitalnom okruženju. Koordinator projekta je VI. osnovna škola Varaždin iz Varaždina, a u projekt su uključene škole iz Finske, Njemačke, Irske i Italije, kao zemlja partnera. Mobilnosti će se održati tijekom ove školske godine, a podrazumijevaju odlazak po dva učitelja iz škole koordinatora projekta u škole iz navedenih država.

Tako su 21. do 29. listopada prošle godine ravnatelj Mario Stančić i učiteljica kemije, prirode i biologije Mihaela Vrbnjak Grđan proveli su devet dana u Finskoj u gradu Lohja u osnovnoj školi "Tytirin koulu“ u sklopu projekta Erasmus +KA1. Mentorica Riikka Loukkaanhuhta ih je provela kroz sustav obrazovanja u Finskoj, način života i navike Finaca, te kroz povijest Finske. Učenici u Finskoj idu devet godina u osnovnu školu, nakon čega upisuju srednju školu, pa Sveučilište. Važno je naglasiti da država financijski pomaže sve studente, svi učenici tamo imaju organizirani besplatni topli obrok, sumativno vrednovanje počinje tek u šestom razredu osnovne škole, a do tada se vrednuje isključivo formativno. U razredu je od 12 do 18 učenika, učenici rade individualno, u paru ili u grupi. Zastupljena je istraživačka, eksperimentalna i projektna nastava. Važno je naglasiti da škola nema zvona i da učenici tijekom dana nekoliko puta, neovisno o vremenskim uvjetima, izlaze u prirodu i na igrališta. Posjetili su i školu "Antilla koulu“ i upoznali se s organizacijom nastave kemije, biologije i fizike, koja je isključivo eksperimentalna, a provodi se u 7., 8. i 9. razredu osnovne škole.

large_img_1359027.jpg

Učiteljica fizike i informatike Jelena Bajkovec, mag. eduk. i učitelj engleskog i povijesti Filip Novosel, prof. sudjelovali su na mobilnosti u njemačkom gradu Celle, u školi "Oberschule Westercelle“ od 16.do 24. studenog prošle godine. Nastava se u njihovoj školi provodi od 5. do 10. razreda na nižem ili višem nivou znanja, ovisno o tome što će učenici kasnije upisati (gimnaziju ili strukovnu školu). Nastavu provode u blok satovima u trajanju od sat i pol, nakon čega učenici imaju pauzu od 25 minuta. Onda opet slijedi blok sat nastave te se tako izmjenjuju tri puta dnevno. Nakon završetka nastave imaju organizirano učenje njemačkog jezika za učenike kojima je to potrebno (zbog puno useljenika koji nisu izvorni govornici). Učenici mogu na kraju 8. razreda birati jedan od tri smjera: ekonomija, tehnika ili društveni smjer. Smjer koji biraju slušaju četiri sata tjedno. Škola je orijentirana na tehniku i tehnologiju, pa tako na redovnoj nastavi imaju puno sati tehničke kulture i Lego Tehnics-a, programiraju Lego Mindstorm robote, sudjeluju u natjecanjima. Uz pomoć Lego Tehnics opreme uče pneumatiku, mehaniku i usvajaju praktična znanja. Na satovima tehničke kulture uče rukovati alatima, izrađuju samostalno predmete. Nastava je istraživačka i problemska te je učenici kao takvu prihvaćaju i rado sudjeluju u nastavnom procesu.

Učitelj tjelesne kulture Tomica Kanoti i učitelj tehničke kulture Marko Martinec bili su od 8. veljače do 16. veljače u irskom gradu Portlaoise, u školi "Holy Family Senior School“ u sklopu projekta. U irskom obrazovnom sustavu osnovnoškolsko obrazovanje traje od četiri do 13 godine. Osnovnoškolski predmeti su: Engleski jezik, Irski jezik, Matematika, Religija, Geografija, Povijest, Likovna umjetnost, Znanost, Glazbena kultura, Drama, Tjelesni odgoj, Socijalni i zdravstveni odgoj. U njihovim osnovnim školama nema brojčanih ocjena već se samo vrše pismena testiranja iz engleskog jezika i matematike te se na temelju dobivenih rezultata određuje koji učenici trebaju dodatnu pomoć. Tu pomoć dobivaju kroz individualan rad ili rad u manjim skupinama (3-5 učenika) s učiteljima za podršku (support teachers). To su učitelji koji nemaju "svoj“ razred već im je zaduženje upravo rad s učenicima koji nisu na testiranju postigli zadovoljavajući rezultat. Takvih učitelja je u posjećenoj školi 13, a ukupan broj učenika je 750. Također poseban odjel čine učitelji i asistenti s odgovarajućim vještinama koji brinu i rade s autističnom djecom. U tom odjelu rade dvije učiteljice i četiri asistenta koji brinu o dvanestero autistične djece.

Galerija slika