Tea Pavičić Zajec Foto: Krešimir Đurić

"Zbog korištenja tableta učenicima nastava zanimljivija, no ništa ne može zamijeniti učitelja"

IHR/Varaždinske vijesti | 14.1.2019. u 17:25h | Objavljeno u Društvo

- Korištenje tablet računala u nastavi pozitivno utječe na motivaciju i aktivnost učenika. Učenici uz pomoć tableta uspijevaju riješiti više zadataka nego kada bi to radili na klasičan način. Aktivnije prate na satu kako bi mogli što bolje riješiti kviz ili odgovoriti na postavljena pitanja pomoću „Plickers“ kartica. Osim aplikacija za provjeru znanja, učenici samostalno rade na izradi digitalnih sadržaja, izrađuju umne mape, plakate, digitalne slikovnice što ih jako veseli. No, istraživanje, koje sam provela nakon eksperimentalnog programa korištenja tablet računala u nastavi matematike na učenicima trećih i četvrtih razreda je pokazalo da korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) ne utječe na uspjeh učenika, što svakako ukazuje na činjenicu da tehnologija nikako ne može zamijeniti učitelja. Tehnologija je sredstvo s kojim učenici odrastaju i koje je njima vrlo lako dostupno. Stoga ju je poželjno koristiti i u obrazovne svrhe, no u tome nikako ne treba pretjerivati. Treba je koristiti ciljano i samo kao pomoćno nastavno sredstvo – rekla je Tea Pavičić Zajec, učiteljica razredne nastave u I. OŠ Varaždin.


“Pucanje” veza i plan B


Široj javnosti poznata je po uvođenju tablet računala u sve predmete I. OŠ Varaždin. Prije dvije godine u tom je području i doktorirala, a u prosincu 2017. godine stekla je naziv voditelja izrade i provedbe projekata financiranih iz EU fondova. Većinu istraživanja i eksperimenata odradila je na I. OŠ Varaždin gdje radi sedam godina, a prošle godine promovirana je u zvanje učitelja mentora i učiteljica je 4. c razreda. Osim u školi, radi i kao vanjski suradnik za izdavačku kuću Profil Klett u sklopu projekta „E-škole“ i kao autorica digitalnih obrazovnih sadržaja, te za Algebru kao predavač i autor materijala Digitalne akademije za djecu. Trenutno je uključena u pet Erasmus projekata te surađuje s partnerima iz Slovenije, Švedske, Italije, Španjolske, Poljske, Grčke, Austrije, Cipra, Portugala i Njemačke, što je bio povod za razgovor.


Kako ste uopće došli do ideje da uvedete tablete u nastavu?
Sve je počelo još 2012. godine kada sam sudjelovala na međunarodnoj edukaciji „Tap-Swipe-Pinch-Ipad, Android and Windows tablets change the way to learn and teach“ u Španjolskoj, financiranoj od strane Agencije za mobilnost i programa EU...

Cijeli intervju s učiteljicom Teom Pavičić Zajec pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti.