Online nastava iz kuta nastavnika i sindikata: "Neće godinu spasiti laptop i Loomen, već nastavnici“ Foto: Ilustracija/Pixabay/Krešimir Đurić

Online nastava iz kuta nastavnika i sindikata: "Neće godinu spasiti laptop i Loomen, već nastavnici“

IHR/Varaždinske vijesti | 11.4.2020. u 19:04h | Objavljeno u Društvo

- Svaki dan sam dostupna roditeljima od 8 sati do kasno navečer, a nakon toga pripremam se za nastavu za drugi dan. Iako sam učiteljica razredne nastave, ne oslanjam na televiziju, već imam svoju web stranicu na kojoj je moja virtualna učionica i u kojoj svaki dan virtualno provodim nastavu prema svom rasporedu sati i prema planu kojeg sam osmislila početkom školske godine. Učenicima pripremam različite materijale, služim se različitim alatima i nastojim im nastavu učiniti što razumljivijom, zanimljivijom i zabavnijom. Čak snimam i neke sadržaje za koje smatram da će učenicima biti lakše i jasnije ako čuju moja objašnjenja, a povratne informaciju pokazuju da učenicima to puno znači. Znam još mnogo kolegica i kolega koji čine istu stvar – doznali smo od Julijane Petrina, učiteljice razredne nastave u VII. OŠ Varaždin i sindikalne županijske povjerenice Sindikata hrvatskih učitelja (SHU).

Kaže kako se s roditeljima čuje obavezno svaki dan, a ponekad i više puta dnevno. 

- Imamo našu Viber grupu u koju dobivam svaki dan sve što učenici rade. Ja sve to pregledam i pošaljem povratnu informaciju. HRT3 učenici gledaju u popodnevnim satima, jer mi ujutro imamo nastavu, ali samo gledaju. Jer zahvaljujući mom angažmanu, nastava na TV-u njima nije potrebna. Iz razgovora s kolegicama, vidim da TV ne može zamijeniti rad učitelja jer se gradivo ne poklapa, a osim toga, učitelji i tada moraju biti angažirani  i provjeravati radove svojih učenika – ispričala je.

Navodi kako provođenje nastave prema njezinim spoznajama ide dobro, ali samo zahvaljujući profesionalizmu i entuzijazmu učitelja i stručnih suradnika koji se maksimalno trude i usput -uče.

- Nitko ni učitelje,  ni učenike, ni roditelje, ni u najgorim snovima, nije pripremao za takav način rada koji može potrajati dosta dugo – priznala je.

iPiccy-collage.jpg

Zvonimir Lončar, vjeroučitelj i Julijana Petrina, učiteljica razredne nastave 

Zvonimir Lončar, vjeroučitelj iz Graditeljske, prirodoslovne i rudarske škole Varaždin i županijski povjerenik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama i učeničkim domovima Hrvatske rekao je kako su svi nastavnici upregnuli sve svoje snage da nastavnu godinu uspješno završe. 

- Svi moji kolege shvatili su i prihvatili da moramo spasiti ovu nastavnu godinu, svi smo svjesni te odgovornosti i nitko se ne žali i to je u redu. Školska godina neće završiti zato što nastavnici imaju laptop ili Loomen i ostale sustave učenja na daljinu, nego zato što će to nastavnici odraditi. Mislim da društvo nije svjesno što bi se dogodilo da propadne ova nastavna godina, što bi to značilo za upise u srednju školu, maturante i upise na fakultete – rekao je.

Dodaje kako se ne bi smio u društvu steći dojam da su sad nastavnici kod kuće i na nekakvom odmoru, a da na televiziji postoji nastava za djecu.

- Iza online nastave stoji puno rada, od zadavanja zadataka, nastavnog sata do sadržaja koje pripremamo učenicima. Radimo iste poslove kao i u školi, samo novim metodama i tehnologijama. Primjerice za jedan film od 15 minuta izgubi se i tri dana. U ovoj situaciji nastavnici su postali televizijski voditelji preko noći i stalno smo na raspolaganju učenicima i djeci.  Na svaki post, na svako pitanje, na svaku poruku, mi odgovaramo – rekao je Lončar.

Nastavnici se ne žale ni na probleme vezane uz opremu i infrastrukturu.

- Iako su se škole pobrinule za opremu svi trebamo toga biti svjesni da nastavnici često koriste vlastiti resurse, sve što imaju od kuće kako bi sadržaje dostavili učenicima – rekao je. 

Prošlog su tjedna i predstavnici sindikalnih središnjica prosvjetara imali sastanak u Vladi koja ih je pozvala na solidarnost. 

- Ne znamo još što se očekuje od solidarnosti i hoće li biti rezanje plaća. No, svakako se ne bi dobro osjećali ako bi ekonomski teret pao na nas – rekao je. 

S njim se slaže i Petrina.

- Učitelji su  opet ti koji će iznijeti većinu tereta nastave na daljinu i to im svakako treba priznati i valorizirati i ne razmišljati o njima kao prvima koji bi se trebali nečega odreći – zaključila je. 

Idući tjedan, nakon Uskrsa počinje i vrednovanje učenika. Petrina iz VII. OŠ Varaždin kaže kako će, sukladno uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja, naglasak biti na formativnom vrednovanju aktivnosti učenika, a brojčano ocjenjivanje svedeno je na minimum.

- Na proces vrednovanja, u okolnostima u kojima sada radimo, utječu različiti čimbenici: neke praktične radove teško je vrednovati u ovim uvjetima, sadržaje koji se temelje na usmenom izričaju također je otežano vrednovati, a tu je onda i pitanje vjerodostojnosti, odnosno je li uradak koji je poslan učitelju na vrednovanje isključivi rezultat učenikova rada. Kompleksna je ovo situacija i treba naći kompromisno rješenje između postupaka i načina vrednovanja koje smo provodili do sada i svih okolnosti u kojima smo se sada našli.  Učenici rade kod kuće, rade sami ili s roditeljima, ali ipak vođeni svojim učiteljima koji nemogućnost svoje fizičke nazočnosti nadoknađuju na različite kreativne načine – navodi.

Na kraju zahvaljuju se svim zdravstvenim djelatnicima, članovima stožera civilne zaštite na svemu što čine za zaštitu našeg zdravlja, ali i svim  kolegama u sustavu obrazovanja.

- Zahvaljujemo im na požrtvovnosti i strpljivosti koje pokazuju ovih dana i što drže sustav na zdravim nogama – poručio je Lončar. 

Označeno u