Naš ponos: Varaždinka Aleksandra-Saša Božović među najuspješnijim studentima na Oxfordu Foto: Ilustracija

Naš ponos: Varaždinka Aleksandra-Saša Božović među najuspješnijim studentima na Oxfordu

IHR/Varaždinske vijesti | 12.8.2019. u 16:09h | Objavljeno u Društvo
Ljekarne VŽŽ

- Vrlo sam zadovoljna mojim rezultatom, iako smatram da ima prostora za napredak, jer sam položila ispite s ukupnom ocjenom prve klase (Distinction), te sam po broju bodova rangirana 19. od 185 studenata. Osobno sam najzadovoljnija rezultatom na ispitu Matematika I (Linearna algebra te Grupe i grupne radnje), te me iznenadio izvrsni rezultat na projektu programiranja iz Komputacijske matematike. Smatram da su mi moji rezultati dali dobru podlogu za sljedeću godinu, te me motiviraju da se u sljedeće dvije godine potrudim postići izvrsne rezultate koji će mi omogućiti da upišem četvrtu godinu, čije uspješno polaganje daje diplomu više razine od diplome za trogodišnji studij – otkrila je bivša varaždinska gimnazijalka Aleksandra-Saša Božović, uspješna studentica matematike na prestižnom britanskom Oxfordu.
Poznata matematičarka od četvrtog razreda osnovne škole sudjeluje na natjecanjima iz matematike, ali i biologije, engleskog jezika, fizike, kemije i logike. U 6. i 7. razredu osvojila je prva mjesta na državnim natjecanjima, a na Srednjoeuropskoj matematičkoj olimpijadi u Litvi 2017. godine brončanu medalju te kod kuće još uvijek čuva svoje Oskare znanja. Prošlogodišnja maturantica generacije Prve gimnazije Varaždin trenutno je na ljetnim praznicima u Varaždinu, ali se ne odmara.

Zaronila - dublje

- U ovim ljetnim praznicima imam obvezu proučiti dio gradiva za sljedeći trimestar te pripremiti prezentaciju o matematičkoj temi po vlastitom izboru. Za razliku od prve godine u kojoj su nam svi predmeti bili strogo određeni, sljedeće nam je godine dano više izbora, tako da također razmišljam o tome za koje ću se predmete opredijeliti. Iako se najviše veselim predmetima iz čiste matematike poput Integracije i Topologije, također bih se htjela nastaviti baviti širokim rasponom područja, tako da planiram odabrati nekoliko primijenjenih predmeta te predmeta koji povezuju matematiku s ostalim prirodnim znanostima, poput Kvantne teorije te Matematičkog modeliranja u biologiji – otkrila je mlada Varaždinka s kojom smo razgovarali o studiju na Oxfordu, profesorima i životu u Velikoj Britaniji.

Kako je prošla prva godina studija matematike?

Tijekom mog srednjoškolskog obrazovanja bila sam svjesna da se krećem tek u plićaku matematičkog oceana te sam bila željna dublje zaroniti. U tom pogledu je moja prva godina na Oxfordu u potpunosti ispunila moja očekivanja. Predznanje koje sam bila stekla, podrška akademske zajednice najboljih stručnjaka u svom području i zahtjevni studij u kojem sam morala koristiti moje znanje i vještine intenzivnije nego ikada prije su mi omogućili da maksimalno razvijam svoj matematički talent i potencijal. U prvoj sam godini upoznala ključne pojmove i usvojila matematičke alate koji će mi biti neophodni za daljnje širenje mog znanja.
Kako ti je bilo na početku?
Početak studija u Oxfordu mi je predstavljao veliki iskorak, jer sam prvi put u životu krenula živjeti samostalno u duljem vremenskom razdoblju, te sam preuzela veću odgovornost za sebe u svim dijelovima života. Naravno, najbolje sam se snalazila u matematičkom dijelu, te mi je odlično znanje jezika omogućilo da bez problema komuniciram s okolinom i pratim sadržaj predavanja. Ostale poslove vezane uz svakodnevni život savladavala sam postepeno, poput pranja rublja, otvaranja bankovnog računa, kupovine potrepština, pakiranja i organizacije prijevoza za povratak.
Jesi li zadovoljna načinom na koji je organiziran studij?
Prva godina studija bila je osmišljena tako da smo se većim dijelom godine bavili matematikom neopterećeni ispitima, te smo na početku svakog trimestra pisali probne ispite koji nisu utjecali na završnu ocjenu, nego im je bila svrha dati nam informaciju o našem napretku i pripremati nas za završne ispite na kraju godine. Prije samih ispita imali smo mjesec dana bez predavanja i redovnih zadaća kako bismo se mogli intenzivnije pripremati, te su nam tutori dali dodatnu podršku u obliku uredskih sati, u kojima smo im mogli postaviti bilo kakva pitanja što se tiče gradiva.
Kako je organizirana nastava?
Akademska godina sastoji se od tri trimestra: Michaelmas (Mihaljevo), Hilary (Sv. Hilarije) i Trinity (Trojstvo), nazvanih po kršćanskim blag danima. Između njih imamo relativno duge praznike, tijekom kojih se očekuje od nas da ponavljamo gradivo ili učimo gradivo sljedećeg. Nastava matematike na Sveučilištu odvija se na više razina. Na Matematičkom institutu se svaki dan održavaju predavanja namijenjena za studente sa svih koledža. Glavni oblici nastave na mom koledžu su razredi i tutoriali. U razredu sudjeluje grupa od desetak studenata te sa profesorom i doktorandom prolazimo kroz zadaću i ponavljamo ključne definicije i teoreme. U tutorialima profesor radi sa manjom grupom od dva do tri studenta, što omogućuje individualni pristup. Za studente koji žele dodatno proširiti svoje znanje postoje izborna predavanja na institutu o različitim temama poput savjeta za pripremu za ispite, povijesti matematike, etičkih pitanja u matematičarskoj djelatnosti, najnovijih matematičkih metoda i neriješenih problema suvremene matematike, poput slavne Riemannove hipoteze. Planiram se prijaviti da budem pomoćnica na projektu istraživanja jednog od profesora sljedećeg ljeta.
Jesu li profesori pristupačni?
Naši su profesori vrhunski stručnjaci u svojim područjima matematike, ali su i pristupačni studentima te, naprimjer, prihvaćaju ispravke pogrešaka u predavanjima, te nas potiču da razvijamo vlastite ideje. Moja je osobna tutorica Dr. Vicky Neale, koja je aktivna u popularizaciji matematike u široj javnosti, te je osvojila nagrade sveučilišta za poučavanje. Ona nam predaje čistu matematiku te također svaki četvrtak odvaja sat vremena za dru ženje sa studentima i tada nas vodi na šetnju prostranim i prekrasnim parkovima sveučilišta ili livadama kod koledža Christchurch. Geometriju i dinamiku predavao nam je prof. Derek Moulton iz SAD-a, koji se bavi matematičkom biologijom, te je u nedavnom projektu istraživanja proučavao modeliranje rasta ljuštura školjki. Kao primjer zajedništva između tutora i studenta spomenula bih da su nas nakon zadnjih ispita tutori iz matematike pozvali na druženje i počastili jagodama s čokoladom.

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...