HOK: Želimo da se što veći broj učenika upiše u jedinstveni model obrazovanja

N.P. | 8.5.2017. u 13:22h | Objavljeno u Društvo

Danas se održao radni sastanak s ravnateljima srednjih škola Varaždinske županije u organizaciji Hrvatske Obrtničke komore Varaždinske županije, a na temu razvoja optimalnog modela dualnog sustava obrazovanja temeljenog na jedinstvenom modelu obrazovanja (JMO) modelu i lakšeg upisa učenika u obrtnička zanimanja.

Vlada Republike Hrvatske osnovala je Povjerenstvo za razvoj optimalnog modela dualnog sustava temeljenog na JMO modelu. Povjerenstvo je poduzelo niz aktivnosti kako bi se učenicima omogućio jednostavniji i lakši upis u programe obrazovanja za vezane obrte (JMO programi). JMO programi se sastoje od tri dijela a to su općeobrazovni dio programa, stručni dio i praktični dio programa.

Hrvatska je dualni sustav obrazovanja imala još od 1994. godine, da bi 2013. godine on bio ukinut. No sada je u Vladi Republike Hrvatske ponovno predviđeno uvođenje dualnog sustava obrazovanja.

- Zbog nerazumijevanja prosvjetnih vlasti i velikog otpora samih strukovnih škola, morali smo pristati na kompromis i pristupiti izradi jedinstvenog modela obrazovanja. Sada smo shvatili da je taj jedinstveni model obrazovanja zapravo način na koji možemo provesti dualni sustav obrazovanja, kako bi to onda bio hrvatski način dualnog obrazovanja. Zbog toga danas imamo radni sastanak kako bi dogovorili upise da se što više učenika upiše u taj model obrazovanja - rekla je Mirela Lekić, zamjenica glavne tajnice HOK-a i šefica odjela za obrazovanje u HOK-u.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja je donijelo odluku da se promijene kvote upisa učenika u srednje strukovne škole.
- Sva djeca koja se upišu po jedinstvenom modelu obrazovanja, ta zanimanja će biti stipendirana. Oni koji idu po klasičnom sustavu, ta zanimanja se neće stipendirati. Učenici koji idu po klasičnom sustavu nemaju završeni pomoćnički ispit na kraju školovanja - rekao je Mario Milak predsjednik Obrtničke komore Varaždinske županije, navodeći kako je problem u onim učenicima koje država prekvalificira, koji nakon završene večernje škole odmah mogu polagati majstorski ispit, dok učenici nakon što završe srednju strukovnu školu mogu majstori ispit polagati tek nakon tri godine koje su odradili u svojoj struci.