Dvjestotinjak sudionika na međužupanijskom stručnom skupu na temu čitanja

Napisao/la: V.V. -

Dvjestotinjak sudionika sudjelovalo je na međužupanijskom stručnom skupu na temu čitanja u Novom Marofu.

Skup je svojim izlaganjem otvorila predsjednica Hrvatskog čitateljskog društva Snježana Berak naglasivši važnost povezivanja narodnih i učeničkih knjižnica sa školama kako bi knjižnice postale prepoznatljivo mjesto neformalnoga učenja, ali i vidljive u procesu poticanja i razvoja čitalačke pismenosti učenika.

Tomu pridonosi i nacionalna kampanja za poticanje čitanja "Čitaj mi" kojom se potiče čitanje djeci od najranije dobi kako u vlastitoj obitelji tako u dječjim vrtićima.

Hrvatsko čitateljsko društvo sudjelovalo je u aktivnosti ELINET-a, Europske mreže poticanja pismenosti, što je konglomerat od 78 organizacija iz 28 zemalja Europe. Cilj ELINET-a jest poticanje pismenosti kako bi se smanjio broj djece, mladih i odraslih sa slabim vještinama čitanja i pisanja u Europi, a usvojena je i Deklaracija o pravu europskih građana na pismenost kako bi se omogućilo učinkovito razumijevanje i korištenje pisane komunikacije u tiskanom i digitalnom obliku.

U svom predavanju "Kako je moguća nemoguća misija" – motivacija mladih za čitanje dr. sc. Danko Plevnik istaknuo je kako današnjim učenicima potrebno za čitanje uz književne ponuditi što više neknjiževnih tekstova koji se bave suvremenim temama koje govore o stvarnosti i s kojima se učenici mogu poistovjetiti. Isto tako valja uzeti u obzir digitalno i informacijsko doba te učenika naučiti čitati s promišljanjem, govoriti o čitanju kao načinu učenja, prilagoditi tekstove novim medijima, a u podučavanju učenika staviti kao subjekt svoga čitanja, tj. voditi računa o učenikovoj zrelosti za tekstove koje im nudimo.

O problemima s (ne)razumijevanjem književnih i neknjiževnih tekstova i strategijama čitanja govorila je Tanja Marčan, prof. savjetnica iz Opatije iznijevši niz primjena novih strategija u podučavanju čitanja te vlastitih primjera realiziranih u nastavi.

Stručnom skupu nazočili su i ravnatelji škola, a kao zaključak upućen svima istaknuta je važnost suradnje između svih sudionika i struka u obrazovanju te da čitanje nije i ne može biti samo predmetom interesa učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika nego svih uključenih u obrazovni sustav.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.