Ludbreški učitelji boravili u Norveškoj i naučili kako muzeje povezati sa školskim kurikulumom

VV | 7.12.2023. u 18:30h | Objavljeno u Našim krajem

U sklopu projekta Lori Ludbreg učitelji su boravili u Norveškoj i stekli nova praktična iskustva koja će primjeniti u Regionalnom znanstvenom centru za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području - Lori koji će svoja vrata otvoriti na proljeće. Tijekom boravka u Norveškoj posjetili su Teknismuseum Oslo, odnosno The Norwegian Museum of Science and Tehnology.

Povezivanje teorijskog i praktičnog znanja

- Stručno osposobljeni učitelji i drugi odgojno obrazovni radnici na ovaj način ojačavaju kapacitete u podučavanju u području STEM-a, IKT-a i poduzetništva čime se stvara podloga za razvoj individualiziranih programa temeljenih na potrebama učenika. Naglasak ovog studijskog putovanja bio je upravo na razmjeni dobre prakse u povezivanju muzejske djelatnosti u redovni školski kurikulum. U muzeju djeca mogu dobiti informacije na drugačiji način od onoga u udžbenicima i tako nadograditi teorijsko znanje praktičnom primjenom - izvjestili su iz Grada Ludbrega.

Cilj je povezati buduću ustanovu Lori sa školama te prilagoditi module postojećem kurikulumu kako bi bili komplementarni i time omogućili istovremenu konzumaciju oba načina podučavanja - formalnog u školama i neformalnog u Newton učionicama. Muzeji su prepoznati kao mjesta učenja i drugačijeg iskustva učenja. Potiču kritičko razmišljanje i individualnost što je cilj i Newton soba.

Kroz praktične radionice održane u norveškom muzeju učitelji su doznali više o povijesti norveške medicine, proizvodnji nafte i plina i glazbenim strojevima, dobili energetski poticaj na izložbi hidroelektrana, i saznali više o fascinantnoj norveškoj povijesti industrije.

STEM koncept izvanškolskog obrazovanja

- Kako nam je jedan od pokretača i najvažnijih motiva u svakodnevnom upravljanju gradom mijenjati Ludbreg na bolje željeli smo i obrazovanje, od najranijih vrtićkih dana pa do srednje škole u Ludbregu, učiniti još boljim. Kako samo posredno možemo utjecati na obrazovni proces, s obzirom da nismo osnivači ni osnovne ni srednje škole, pojavila se prilika da kroz europske projekte osnujemo mali znanstveno obrazovni centar kojim bismo prije svega našoj djeci omogućili dodatnu izobrazbu u inženjerskim, tzv. STEM područjima, s obzirom da je Ludbreg poznato industrijsko središte. Na jednome od putovanja upoznali smo se s ovim STEM konceptom izvanškolskog obrazovanja koje se provodi u Norveškoj i krenuli smo razvijati projekt pod nazivom Lori. Danas provodimo ovaj vrlo važan projekt za našu djecu, ali i djecu iz cijele Hrvatske koja će u Ludbregu moći osjetiti kako izgleda praktično STEM obrazovanje - objašnjava gradonačelnik Dubravko Bilić. 

Projekt je vrijedan gotovo tri milijuna eura, 85% financira se iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, dok se preostali iznos osigurava iz državnog proračuna.