Nezadovoljni u Wissertovoj-Supilovoj: Ne želimo to što je novi rotor napravio u Zagrebačkoj

vv | 17.1.2024. u 09:55h | Objavljeno u Našim krajem

Dok su u Gradu Varaždinu zadovoljni što je odlukom DKOM-a omogućen početak projektiranja podvožnjaka Wissertova-Supilova, koji bi trebao pridonijeti boljoj protočnosti prometa u istočnom dijelu grada, sasvim suprotno raspoloženje vlada među dijelom stanovnika spomenutih i okolnih ulica. O tome svjedoči pismo koje su uputili gradskim vijećnicima.  

U pismu ukazuju da su gradskim vlastima još početkom prosinca predali „peticiju/dopis“ u kojem su zatražili sastanak s gradonačelnikom, kao i predstavljanje rješenja široj javnosti, osobito stanovnicima „istočno od pruge“.

- Uočili smo da će se podvožnjakom napraviti daleko veći problem od „Kućanske rampe“. Naime, deset dvorišta i kuća na početku Wissertove ulice potpuno ostaje bez prilaza ulici - kako će se organizirati svakodnevni život, odvoz smeća, ne daj Bože dolazak žurnih službi, hitne pomoći ili vatrogasaca, stoji u pismu.

Uz to, kako tvrde, bit će nužno rušenje nekadašnje „ložione“, koja je zaštićeno kulturno dobro.

- Nadalje, komunalna infrastruktura u Wissertovoj ulici izuzetno je „plitko“, a nitko ne spominje rekonstrukciju i Wissertove ulice. Spominje se spoj Wissertove s „istočnom gradskom obilaznicom“ i rotorom koji bi se tamo trebao raditi, a prolaz pored trafostanice HEP-a i nove POS zgrade u  Wissertovoj je sada preuzak za gradnju nogostupa. I najvažnije, kada prođete podvožnjakom iz smjera Wissertove, kao desni, morate se uključiti na ionako prenatrpanu Supilovu ulicu, navodi se u pismu  te ukazuje na teškoće za koje pretpostavljaju da će se pojaviti zbog postojećeg i novog pješačkog prijelaza, kao i novog rotora.

Pitaju koji su prometni stručnjaci podvožnjak ocijenili kao "idealno prometno rješenje", odnosno zašto nije napravljena studija o tome koliki će doista promet biti promet Wissertovom i Supilovom.

- Nije napravljena ni Studija utjecaja na okoliš, ni Studija utjecaja buke, a postoji sudska odluka da je buka sa same željeznice, bez prometa, prevelika), stoji u pismu te navodi da podvožnjaka nema ni u Generalnom urbanističkom planu(GUP-u).

Pitaju zašto je podvožnjak dubine 4,50 m, što je za autobusni i kamionski prijevoz, a ne osobna vozila i manja dostavna. 

- Na posljednjoj sjednici GV Varaždina gradonačelnik Neven Bosilj je „imputirao“ građanima „Wissertove“ da ne mogu utjecati na daljnji razvoj grada i da će samo neki dio građana izgubiti svog komoditet, a da ne vidi razloga zašto se građani Supilove bune.  Pa, iz svega do sada napisanog građani Supilove se bune jer će im se promet poduplati, a građani Wissertove - osim onih deset kuća koji neće moći iz svojih dvorišta - doista će izgubiti dio svog komoditeta. Ali to i nije bitno. Bitno je da nije rađena ni jedna studija koliki će promet doista biti, kakva je statika kuća u Wissertovoj, kakvo je stanje infrastrukture jer su svi stanovi POS-a i Marlexovih zgrada pripojeni na kanalizaciju u Wissertovu građenu 1974. godine), ukazuju te navode da je prilikom gradnje POS naselja kuća u Novakovoj 29.2.2012. doslovno „odletjela u zrak“, a „zataškano je, ali vjerojatni razlog je i plitko postavljena infrastruktura“.

Nadalje tvrde da u proračunu HC-a za ovu ili sljedeću godinu nema „drugog kraja istočne obilaznice Grada Varaždina i rotora“ pa će  sav promet i dalje ići Ulicom braće Krajanski, a potom (budući da neće biti „Kućanske rampe“) na onaj ugao od 280 stupnjeva pa Mikacovom ili Ulicom grada Koblenza do Wissertove.

- Grad se više nema gdje širiti osim istočno od pruge. Stoga je i prostor nekadašnje „Svilane“ („VIS-a“, T7 grupe) iz industrijske prenamijenjen u poslovno-stambenu zonu. Nagodbom s Gradom Varaždinom i sami znate tko je postao vlasnik tog prostora, a kuloarske kvartovske priče, već govore o 16 novih zgrada na tom prostoru. Probajte zamisliti koliko je to još stanovnika u tom dijelu grada koji će se koristiti podvožnjakom Wissertova-Supilova. A spominje se i gradnja crkve sjeverno, odmah pokraj trafostanice te individualna stambena izgradnja na prostoru do obilaznice, ukazuju.

Umjesto sadašnjeg rješenja, nude prijedlog i rješenje „Podvožnjak Svilarska-Merlićeva“.

- Za razliku od gradskog prijedloga koji siječe kolosijeke prema Ivancu, Zagrebu, Koprivnici i HŽ Magazinu, u našem prijedlogu se presijeca samo kolosijek prema Čakovcu, a koji je, po našem mišljenju, ne samo prihvatljiviji već i korisniji za stanovnike sjeverno od „Svilane“ i u konačnici financijski povoljniji, navode te tvrde da je to također prihvatljivo HŽ-u te da tim prijedlogom  "zatvaranja" sadašnje Kućanske rampe ne bi bila obveza.

Na sastanku s gradonačelnikom, kako dodaju, dogovorena je prezentacija projekta Wissertova-Supilova za 10. siječnja, ali gradonačelnik je otkazuje s „obzirom da je predmet nabave za izradu glavnog projekta u žalbenom postupku te se čeka rješenje DKOM-a“

 - Građanska inicijativa „NE Podvožnjaku Wissertova-Supilova“ ne odustaje od svog zahtjeva da se prije potpisivanja „javne nabave“ održi najavljena prezentacija, da nam se da mogućnost postavljanja pitanja i otklanjanja svih nedoumica, da dobijemo odgovor na pitanja zašto se odustalo od ranije napravljenih rješenja i što kod njih „nije valjalo“, te da zajedno „dođemo“ do dobrog, kvalitetnog i financijski prihvatljivog rješenja problema „Kućanska rampa“. Rješenja za koje, kada se jednom ostvari, nećemo sljedećih 30 godina biti primorani tražiti novo bolje rješenje  da se ne bi dogodilo kao kod „rotora“ u Zagrebačkoj, kojim smo, pogodujući jednom trgovačkom lancu, presjekli ne „žilu kucavicu“, nego  glavnu gradsku aortu i ulaz u grad zaključuju građani nezadovoljni projektom podvožnjaka.