Ivanec: Radionica "Jednostavno knjigovodstvo za udruge" Foto: Grad Ivanec/ilustracija

Ivanec: Radionica "Jednostavno knjigovodstvo za udruge"

I.D./Varaždinske vijesti | 24.1.2016. u 08:12h | Objavljeno u Našim krajem

Lokalna akcijska grupa (LAG) Sjeverozapad u suradnji s Gradom Ivancem priređuje radionicu "Jednostavno knjigovodstvo za udruge", koja će se u Gradskoj vijećnici Ivanec održati u ponedjeljak i utorak, 25. i 26. siječnja s početkom u 16 sati.

Radionica je namijenjena udrugama s područja gradova Ivanec i Lepoglava, a kako napominju organizatori, poželjno je da joj se odazove predstavnik udruge koji za udrugu vodi "papirologiju".

Stupanjem na snagu novog Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija uvedene su novine za udruge s područja Republike Hrvatske. Udruge koje vode jednostavno knjigovodstvo (udruge koje su u prethodne 3 godine poslovanja imale prihode i imovinu manje od 230.000 kuna, te koje postoje duže od 3 godine) po novom zakonu trebaju:

- biti upisane u registar neprofitnih organizacija (RNO) - bez upisa u RNO ne mogu dobivati sredstva iz javnih izvora (državni proračun i proračun JL(R)S-a)
- voditi knjigu blagajne, knjigu primitaka i izdataka, knjigu ulaznih računa, knjigu izlaznih računa, popis dugotrajne imovine
- predavati izvještaj o potrošnji proračunskih sredstava
- predavati godišnji izvještaj o primicima i izdacima koji će biti javno objavljen u RNO
- provoditi popis imovine na kraju godine (inventura)

Kroz rad i savjetovanje s malim udrugama uočeno je sljedeće:

- udruge nemaju kapaciteta pratiti sve zakonske promjene (npr. članovi udruge umirovljenika nemaju znanja i pristup korištenju Interneta, a sve zakonske promjene dostupne su većinom on-line)
- članovi udruga nemaju kapaciteta za financijsko upravljanje organizacijom (često su osobe zadužene za financije volonteri udruge koji nemaju vremena baviti se administracijom ili nisu stručni po pitanju financijskog upravljanja)
- udruge nemaju financijska sredstva za plaćanje knjigovodstva.

- Smatramo da je najbolji pristup u rješavanju navedenih problema provedba jednodnevnih interaktivnih radionica gdje će sudionici kroz praktične primjere, rad u grupama i individualni pristup dobiti znanja i biti osposobljeni za samostalno vođenje financija u skladu sa zakonom, ali i da svoje znanje prenesu svojim suradnicima i partnerima, za što ćemo ih posebno stimulirati za vrijeme edukacija. Za vrijeme prijenosa znanja drugim organizacijama, sudionici će utvrditi svoje znanje, ali isto tako otkriti što im još nije jasno i na kojim područjima još trebaju pomoć i potporu - ističu organizatori.

Nakon edukacije, članovi udruge primijenit će naučeno u svojim organizacijama, za što se predviđa individualno savjetovanje za sudionike edukacije.

Program radionice:

- Što sve organizacije u sustavu jednostavnog knjigovodstva moraju znati o “Zakonu o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija” s pripadajućim pravilnicima
- Registar neprofitnih organizacija (tko, gdje, kako, kada?)
- Obavezne knjige jednostavnog knjigovodstva (primjeri ispunjavanja uz najčešće stavke troškova – blagajna, putni nalozi, računi za usluge, izvodi iz banke, članarine, donacije, obavljanje gospodarske djelatnosti, imovina i sl.)
- Provođenje popisa dugotrajne imovine (odluka o popisu, inventurne liste, izvještaj komisije)
- Izrada godišnjeg izvještaja o primicima i izdacima
- Izrada izvještaja o potrošnji proračunskih sredstava

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci