Oprezno s online kupovinom; najranjivija su djeca školskog uzrasta Foto: Ilustracija

Oprezno s online kupovinom; najranjivija su djeca školskog uzrasta

Varaždinske vijesti | 16.3.2021. u 20:19h | Objavljeno u Društvo

Obilježavanjem Svjetskog dana prava potrošača svake se godine 15. ožujka ukazuje na potrebu educiranja i podizanja svijesti potrošača o njihovim pravima.Ove je godine Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja izdalo e-letak “Oprezno s online kupovinom!” koji je namijenjen djeci školskog uzrasta, jednoj od najranjivijih skupina kada je riječ o kupovini putem interneta.

Ministar gospodarstva i održivog razvoja dr. sc. Tomislav Ćorić istaknuo je kako je trgovina putem interneta tijekom pandemije koronavirusa doživjela veliki rast. Kako bi se spriječile neželjene posljedice vezane za sigurnost kupovine, zaštitu osobnih podataka, nezadovoljstva kupljenom robom i slično, ključno je informirati se o potrošačkim pravim

Informacije vezane za prava potrošača građani mogu dobiti u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja putem besplatnog telefona za informiranje potrošača 0800 414 414 ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati. Potrošači svoje upite mogu podnijeti i putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača (CISZP) koji je namijenjen pružanju informacija te podnošenju zahtjeva za inspekcijski nadzor vezanih isključivo uz prava potrošača. U slučaju da je potrošač naišao na povredu svojih potrošačkih prava prekogranično, može se obratiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska.

Ministarstvo je uspostavilo i prvi hrvatski središnji portal za potrošače „Sve za potrošače“ https://www.szp.hr/, koji u suradnji s ostalim dionicima politike zaštite potrošača omogućuje pregled svih potrošačkih tema i aktualnosti na jednom mjestu.

Tijekom 2020. godine putem Centralnog informacijskog sustava za zaštitu potrošača zaprimljeno je 3.536 upita. Ukupan broj zaprimljenih poziva putem besplatnog potrošačkog telefona 0800 414 414 bio je 5.667.

Upiti potrošača u najvećoj mjeri odnosili su se na materijalni nedostatak, jamstvo za ispravnost prodane stvari, online prodaju, povrat/zamjenu ispravnog proizvoda, usluge elektroničkih komunikacija, prikupljanje i naplatu miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, električnu energiju, javnu vodoopskrbu i odvodnju te pitanja oko iznosa računa za javne usluge.

Označeno u