Vokalni nonet Donum u crkvi sv. Marije Snježne u Belcu

Leon Žganec-Brajša | 29.9.2016. u 18:07h | Objavljeno u Društvo

Nakon koncerata u Svetom Jurju na Bregu i u varaždinskoj crkvi sv. Florijana, Vokalni nonet Donum, pod vodstvom Višeslava Jaklina, nastupio je 27. rujna u sklopu 46. Varaždinskih baroknih večeri i u crkvi sv. Marije Snježne u Belcu, vrijednom spomeniku barokne arhitekture, u kojem se, zahvaljujući suradnji organizatora fesitvala te domaćina, Grada Zlatara i belečke župe, koncerti Varaždinskih baroknih večeri održavaju već niz godina. Potvrda te suradnje i otvorenosti fesivala za otkrivanje publici i drugih koncertnih prostora, osim onih u Varaždinu, bilo je i sudjelovanje gostiju, među kojima su bili i Jasenka Auguštan-Pentek, zamjenica gradonačelnika Zlatara, grupa iz Zagreba, učenici osnovne škole iz Zlatara, Varaždinaca, plemićke obitelji Kiš, profesora glazbe iz Zlatara i okolice.

Ujedno, ovim je koncertom ostvarena suradnja VBV-a i zlatarskih Dana kajkavske kulture, zatvorenih upravo ovom prigodom. Nonet Donum, ansambl marljivih pjevača i zaljubljenika u glazbu, koji djeluje već šest godina, izvodeći raznovrstan repertoar i posvećujući se različitim koncertantnim prigodama i okuženjima, na ovogodišnjim je Varaždinskim baroknim večerima, kao posvetu zemlji partneru i tematskoj okosnici festivala, izveo stavke iz mise O magnum mysterium te istoimeni motet Tomasa Luisa de Victorie. Nastale kao mise-prigodnice, za izvođenje u božićnom vremenu, ove su skladbe jednog od najpoznatijih španjolskih baroknih majstora, suvremenika, poštovatelja i rimskog suradnika slavnog Palestrine, u izvedbi Donuma, unatoč relativnoj malobrojnosti izvođača, zvučale snažno i istovremeno intimno, odlikujući se upravo onom kvalitetom na kojoj se temelji ova vrsta ranobarokne, zapravo tek nastajuće barokne crkvene glazbe.

Uz članove Donuma, nastupio je i Tomislav Ratković, trubač i profesor trube, uz pratnju Višeslava Jaklina na tehnički ne uvijek spretnima, ali zahvaljujući umješnosti izvođača i akustici belečke crkve ugodnim orguljama, izvodeći djela sve odreda velikih baroknih majstora, J. S Bacha, A. Corellija te G. F. Händela, čime je koncert zadobio dimenziju sagledavanja barokne glazbe iz različitih perspektiva, prikazujući mjene i konstante tog umjetničkog stila.

Potpuni doživljaj baroka, kao glazbenog i arhitektonskog, umjetničkog razdoblja, sasvim zaokruženih poetskih i estetskih nazora, bio je vidljiv na koncertu u belečkoj crkvi, čime su Varaždinske barokne večeri i glazbenici-izvođači i ove godine oplemenili i otvorili Belec novim doživljajima barokne glazbe.