Ovogodišnji Špancirfest održat će se od 19. do 28. kolovoza i trebao bi biti najbolji dosad

| 14.7.2016. u 14:17h | Objavljeno u Društvo

Ovogodišnji Špancirfest počinje 19., a završava 28. kolovoza, a ako je suditi po programu broju i kvaliteti izvođača trebao bi to biti jedan od najkvalitetnijih festivala otkako je prije 18 godina pokrenut, rečeno je na press-konferenciji održanoj danas u pizzeriji Domenico.

Ove godine posjetitelje Špancirfesta očekuje više od 400 programa s oko 1000 izvođača i čitav niz kreativnih popratnih sadržaja. Za svoju punoljetnost, odnosno 18. izdanje, prema izjavi Jelene Toth, direktorice Turističke zajednice grada Varaždina, Špancirfest će početi velikom rođendanskom proslavom iznenađenja uz promociju vlastitog parfema s imenom „18“ te poštanskim žigom kojim će Hrvatska pošta obilježiti taj dan.

- S obzirom da se selimo na Kapucinski trg i time obuhvaćamo cijelu gradsku jezgru mogu  s ponosom reći da ćemo biti jedini festival u Hrvatskoj na 35 hektara prostora. Novost je i da će se na Starome gradu predstaviti najbolji hrvatski restorani s uličnom hranom uz mnoštvo dodatnog kulturno-zabavnog i drugog popratnog sadržaja. Stavili smo naglasak i na multimedijalne programe. Pročelja baroknih palača i zgrada u središtu grada krasit će 3D mapping, a na gradskoj vijećnici po prvi puta bit će izvedeno i virtualno slikavanje, kazala je Jelan Toth.

Kazališni program obogatit će stand-up komedija, a na pozornici ispred Vile Bedeković posjetitelji će moći pogledati i najgledaniju predstavu Branka Đurića - Đurologija. Špancirfest inspirira i potiče na kreativno izražavanje pa će i ove godine u suradnji sa Studijem dizajna arhitektonskog fakulteta biti održana radionica, ovaj put sa zadatkom izrade instalacije Leptir, koja će biti kasnije postavljena u Habdelićevoj ulici.

Uska ulica bit će interaktivni prostor kreativnog izražavanja, a održat će se i još jedna Akupunktura grada, radionica za promišljanje izgleda javnih prostora s temom otvaranja bunara na Trgu kralja Tomislava. Ostaje i park kreative, za poticanje dječje kreativnosti, a dugogodišnji sponzor Vindija darovat će djeci dodatne zabavne programe u okviru Vindilanda. Održat će se i Mliječna noć (Milk Night) uz plesnu predstavu Plesnog studija Vindi na otvorenom kod Staroga grada. Osim vinskog grada, da Varaždin bude i grad piva pobrinut će se drugi generalni sponzor – Carlsberg, koji najavljuje novu kvalitetniju promociju svojih proizvoda uz niz zanimljivih sadržaja – Somersby plažu, Kraljevsku zonu, Carsku pivnicu i pivskog somellierea.

Glazbeni dio festivala obilježi će Manu Chao i njegova La Ventura, a bit će tu i Dub Fx, s time da se sedmodnevnu ulaznicu za Pan pozornicu može kupiti po early bird cijeni za samo 220 umjesto 350 kuna, dok su cijene dnevnih ulaznica od 70 do 175 kuna za Manu Chao Ventura. Ulaznice se mogu kupiti u sustavu Eventima (www. eventim.hr, www. spancirfest.hr) ili u Suvenirnici Varaždinskih vijesti na Trgu kralja Tomislava. Na pozornici vile Bedeković glazbeni program Koncertnog ureda Varaždin i Croatia osiguranja počet će premijerom produkcije TBF-a i Varaždinskog komornog orkestra, a nastavit će se nastupima Matije Dedića,Tedija Spalata, Lee Dekleve, Zorana Predina, Urbana&4, Zvonka Bogdana Perpetum Jazzille-a,Nene Belana i Fiumensa. Publiku na Kapucinskom trgu zabavljat će glazbenici raznih stilova pa sve do Esme Redžepove i Lovely Quinces.

- Ove godine napravili smo novi kvalitativni pomak u organizaciji Špancirfesta s festivalom hrane i pića na Starom gradu i seljenjem dijela programa sa Stančićevog na Kapucinski što je ujedno i zadovoljenje želje Varaždinaca da se oživi taj dio grada. Ako gledamo i financijski bit će to s oko 5 milijuna kuna ulaganja  jedan od najskupljih Špancirfesta ali čini se da smo izašli iz recesije i da ljudi nešto lakše otvaraju svoj novčanik tako da vjerujem da ćemo ove godine napraviti najkvalitetnije izdanje festivala u Hrvatskoj s najvećim efektom. Prema podacima Porezne uprave već je prošle godine od Špancirfesta prihodovano oko 33, 7 milijuna kuna. I ove godine biti ćemo najbolji ulični festival u Hrvatskoj, a nova ekipa i nove ideje trebali bi nam to osigurati i u buduće, uz naravno respektiranje i ostalih naših brendova kao što su Varaždinske barokne večeri, Ljeto u Varaždinu, Tri Grgura i Advent u Varaždinu manifestacije koje također dobivaju sve značajniju poziciju u turističkoj ponudi grada. – izjavio je na press-konferenciji Goran Habuš, gradonačelnik Varaždina.