U spomen na jednog od najutjecajnijih kompozitora 20. stoljeća: "Hommage à Kurt Weill" danas u HNK

Napisao/la: Varaždinske vijesti -
U spomen na jednog od najutjecajnijih kompozitora 20. stoljeća: "Hommage à Kurt Weill" danas u HNK Foto: VV arhiva / ilustracija

U organizaciji Muzičke akademije, Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu i Koncertnog ureda Varaždin, u Velikoj koncertnoj dvorani HNK u Varaždinu danas, 19. siječnja, s početkom u 19.30 sati, održat će se koncert "Hommage à Kurt Weill".

Poluscenska izvedba pod nazivom "Hommage à Kurt Weill" održava se uz 120. obljetnicu rođenja i 70. obljetnicu skladateljeve smrti 2020. godine. U želji da predstave raznovrsnost stvaralaštva ovoga kompozitora, mladi pjevači uz pratnju klavira, ali i harmonike, predstavit će poluscenske izvedbe odabranih pjesama i songova iz njegovih mjuzikala, od ranih njemačkih, preko francuskih, do američkih godina stvaralaštva.

Na koncertu nastupaju studenti pjevači iz klase Martine Zadro, Martine Gojčete Silić i Renate Pokupić te mlada glumica Nikolina Prkačin, studentica Akademije dramske umjetnosti čiji je mentor Rene Medvešek.

U povijesti glazbe skladatelj Kurt Weill (2. ožujka 1900. - 3.travnja 1950.) zabilježen je kao jedan od najutjecajnijih i najraznovrsnijih kompozitora dvadesetog stoljeća. Njemačko-židovskog podrijetla, kasnije američki državljanin, Weill je autor mnogih inovativnih kazališnih djela, koja su odraz raznovrsnosti izraza i provokativne dvosmislenosti, potpuno autentične njegovom stilu skladanja osobite orkestracije.

Proveo je reformu glazbene pozornice kroz taktiku suradnje s vodećim dramskim piscima toga doba, tražeći put van realističnog teatra unutar žanra opere i glazbenih komedija. Kroz plodonosnu suradnju s Bertoltom Brechtom, Georgom Kaiserom, Paulom Greenom i Maxwellom Andersonom, koji su se bavili realističnim ne-teatrom, Weill shvaća da glazbena scena opravdava svoje postojanje samo ako teži rjeđem nivou istine – ako obnavlja poeziju, kao iskonska opera ili grčka drama. Tako pisac i pjesnik postaju jedno i stvaraju nove suvremene oblike, nastojeći se osloboditi kazališnih i glazbenih formi prethodnih desetljeća, ostvaruju djela za publiku svoga vremena, bez opterećenja za buduće naraštaje.

Njegova prva velika djela, 1923., bila su: Fantazija, Passacaglia i Himna za orkestar, ali ubrzo se okreće operi i u sljedećem desetljeću sklada i producira Protagonistu, Mahoganny, Operu za tri groša, Car se sam fotografira, Čovjeka koji je rekao da, Kraljevsku palaču, Sedam kardinalnih grijeha, Marie Galante, Kraljevstvo za kravu. Uspijeva skladati brojnu orkestralnu, komornu glazbu i koralna djela.

Neki ga kritičari smatraju najutjecajnijim kompozitorom 20. stoljeća, ne samo zbog divljenja njegovom neupitnom doprinosu razvoja Off-Broadway scene u New Yorku, već i zbog stajališta unutar univerzalnog glazbenog jezika, da je američka pop kultura 20. stoljeća nasljednica europske klasične glazbe 18. i 19. stoljeća, što odjekuje unutar važnih povijesnih događaja. Ako moderna kultura zahtijeva svestranog crossover umjetnika, možda je Weill suštinski predstavnik te ere. Očuvanjem njegovih životnih postignuća i nasljedstva te o njegovom utjecaju na kulturnu povijest dvadesetog stoljeća brine se Kurt Weill fondacija za glazbu u New Yorku.

Cijena ulaznice je 30 kuna.

PROGRAM: TANGO BALADA

Berlin im Licht (tekst Kurt Weill), 1928.
Marija Salečić, mezzosopran

Es regnet (tekst Jean Cocteau), 1933.
Roko Radovan, tenor

Nanina pjesma (prepjev Ante Stamać)
Nikolina Prkačin, glumica

Nanna's Lied (tekst Bertolt Brecht), 1939.
Nela Katalenić, sopran

Schickelgruber (tekst Howard Dietz), 1942.
Roko Radovan, tenor

Oproštajno pismo (prepjev Martina Zadro i Zvonko Novosel)
Nikolina Prkačin, glumica

Der Abschiedsbrief (tekst Erich Kästner), 1933.
Nikolina Hrkać, sopran
***
IZ MJUZIKLA MARIE GALANTE (tekst Jacques Deval), 1934.:

Le Train du ciel
Nikolina Hrkać, sopran

J'attends un Navire
Emilia Rukavina, mezzosopran

IZ MJUZIKLA KNICKERBOX HOLIDAY (Maxwell Anderson), 1938.:

September Song
Nina Franulović, sopran
It never was you
Lucija Jelušić, sopran │ Marin Čargo, bariton

IZ MJUZIKLA HAPPY END (tekst Bertolt Brecht), 1929.:

Surabaya Johnny
Emilia Rukavina, mezzosopran

IZ MJUZIKLA ONE TOUCH OF VENUS (tekst Ogden Nash), 1943.:

West wind
Marin Čargo, bariton

I'm a stranger here myself
Josipa Gvozdanić, sopran

Foolish heart
Lucija Jelušić, sopran

IZ SCENSKE KANTATE THE LITTLE MAHAGONNY (tekst Bertold Brecht), 1927.:

This time next year – Svi

voditeljica projekta - izv. prof. art. Martina Zadro
suvoditeljice projekta - izv. prof. art. Martina Gojčeta-Silić, Mateja Pučko Petković, pred.
suradnik │ klavirska pratnja - Vjekoslav Fordren
mentor: red. prof. art. Đuro Tikvica
suradnica na projektu │ glumica - Nikolina Prkačin (Akademija dramske umjetnosti)
mentor: izv. prof. art. Rene Medvešek
mentorice pjevača - izv. prof. art. Martina Zadro, izv. prof. art. Martina Gojčeta-Silić, doc. art. Renata Pokupić

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.