Pandemija koronavirusa promijenila navike potrošača: što se sve kupuje - online?

Napisao/la: IHR/Varaždinske vijesti -
Pandemija koronavirusa promijenila navike potrošača: što se sve kupuje - online? Foto: Ilustracija/Pixabay

Pandemija koronavirusa koja je obilježila prošlu godinu utjecala je i na navike potrošača. Prema provedenim istraživanjima, od početka pandemije koronavirusa u zapadnoeuropskim zemljama porasla je prodaja hrane i kućnih potrepština preko interneta za 30 posto, a prema istraživanju koje je u studenom provela Equestris Agency u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka (HUB), u Hrvatskoj je online kupovina od ožujka do studenog porasla za 15,5 posto!

- Naše prethodno istraživanje navika u online kupovini koje smo proveli u suradnji s prvim poslovnim radijem PoslovniFM u ožujku prošle godine pokazalo je da je prije pandemije 84 posto sudionika kupovalo online te tadašnje očekivanje da će u skorijoj budućnosti broj korisnika rasti pet do šest posto. Podaci iz studenog pokazali su da je čak 97 posto sudionika istraživanja u protekloj godini obavilo barem jednu kupovinu online, što je, kao što smo već spomenuli rast od čak 15.5 posto. Također, podaci pokazuju i da gotovo dvije trećine sudionika (njih 67 posto) u odnosu na isto razdoblje prošle godine kupuje više online - poručili su iz spomenute agencije.

Prema provedenom istraživanju, najviše ispitanika preko interneta kupovalo je odjeću, čak 68 posto, informatičku opremu je preko web trgovina kupovalo 59 posto ispitanika, a modne dodatke 54 posto sudionika istraživanja.

Zanimljivo je da muškarci preko interneta najviše kupuju informatičku opremu, odjeću, bijelu tehniku i kućanske aparate, a žene odjeću, modne dodatke i kozmetiku.

- U dobnim kategorijama najveće su se promjene dogodile među muškarcima u dobi od 18 do 24 godine te među ženama u dobi od 45 do 49, kao i 50 do 54 godine. U ožujku prošle godine 79 posto muškaraca u dobi od 18 do 24 godine imalo je namjeru online kupovine u budućnosti, dok u studenom svih 100 posto! Gotovo jednaki trend vidimo i među ženama od 45 do 49 godina - izvijestili su nas iz Equestris Agency.
Zbog pandemije koronavirusa u virtualni svijet preselili su se i restorani koji su bili zatvoreni u proljetnom lockdownu, ali i sada. 

Otkako su zatvoreni, rastu narudžbe za dostavu hrane putem mobilnih i web aplikacija Glovo, Pauza.hr i Wolt.

- Konkretne brojke koje se odnose na broj narudžbi ne možemo otkriti, ali možemo reći da je prošla godina u odnosu na 2019. znatno premašila sve očekivane rezultate, a takav pozitivan trend očekujemo i u ovoj godini. Kao odgovor na novonastalu situaciju s COVID-19, u prvom kvartalu prošle godine prilagodili smo model poslovanja te je uz jela, uvedena dostava namirnica i robe široke potrošnje, od brašna, šećera do konzervirane hrane, higijenski potrepština, kozmetičkih proizvoda do proizvoda za kućne ljubimce - poručili su iz Wolta...

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

043 logo

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.