U dvije godine projekta "Zeleno želimo" ostvareno 8.000 više turističkih posjeta

| 13.2.2020. u 15:45h | Objavljeno u Aktualno

U palači Herzer u četvrtak, 13. veljače, obilježen je završetak dvogodišnjeg projekta "Zeleno želimo" u kojem su surađivali partneri u području turizma, kulturne i prirodne baštine s područja Slovenije i Hrvatske.

Projekt pod punim nazivom »Povezivanje zelene turističke ponude zaleđa s registriranom prirodnom i kulturnom baštinom« izvodio se od rujna 2017. na prekograničnom području Slovenije i Hrvatske, na području općina Dobrovnik i Veržej na slovenskoj strani i gradova Varaždin i Ludbreg na hrvatskoj strani. Projekt se zaključuje s krajem veljače ove godine.

- Ludbreg je poznat po kreativnosti i marljivosti svojih stanovnika pa smo se s veseljem uključili u ovaj projekt - rekao je gradonačelnik Ludbrega Dubravko Bilić, koji je na konferenciju u Herzericu došao s predstavnicima Udruge "Žene iz centra svijeta".

Cilj projekta bila je promocija kulturne i prirodne baštine krajeva uključenih u projekt.

DSC_2897.jpg

- Proizvodi domaćih obrta, kvalitetni proizvodi ruralnih područja, prvorazredna gurmanska ponuda i zanimljivi običaji čine ponudu čiji potencijali do početka provedbe projekta Zeleno želimo nisu bili
dovoljno iskorišteni. Turizam se sastoji od priče, emocije i doživljaja. Ponuđači nisu u dovoljnoj mjeri nudili usluge i proizvode kroz povezanu turističku ponudu, kroz storyetlling. Većina uključenih područja bila je slabije prepoznata. Ponuđači nisu bili dovoljno osposobljeni za promociju i prodaju. Područje je u tim okolnostima propustilo brojne prilike uključivanja baštine i zanimljivih proizvoda iz zaleđa u zajednički turistički sadržaj. Stoga je glavni cilj projekta bio osmisliti i implementirati nove turističke sadržaje na temelju aktivnog uključivanja baštine povezane sa sadržajima iz zaleđa, i ciljnim skupinama omogućiti nove doživljaje. Promjena koju smo postigli je doprinos većoj privlačnosti prekograničnog područja zbog novih turističkih proizvoda uključenih u baštinu i njihova povezanost sa sadržajima iz zaleđa - ističe se u projektu koji je donio i neke konkretne rezultate, a oni se ponajviše ogledaju u većem broju posjetitelja, i to na obje strane, slovenskoj i hrvatskoj, te je uspostavljen novi, zajednički turistički brend «Kultnatura«. U jačanje kapaciteta uključeno je 232 osobe iz obje države. 

Na lokacijama baštine tijekom trajanja projekta bilo je 8.000 više posjeta, a na području baštine općina Veržej i Dobrovnik te grada Ludbrega realizirane su tri infrastrukturne investicije manjeg opsega. 

- Inovativnost projekta vidi se u zajedničkom proizvodu, brendu Kultnatura, koji je sastavljen od četiri različita mikroproizvoda: Priroda i kretanje, Rukotvorine, Gastronomija i Vino. Oni čine jedistvenu cjelinu sa sadržajem, koji se u velikoj mjeri pokazao kao zanimljiv za širu populaciju. Posjetiteljima se na taj način nude različiti i zanimljivi sadržaji dok dugoročno sudjelovanje pridonosi korisnoj razmjeni iskustva, povećanju posjete turista, razvoju turističke ponude i povećanju kvalitete turističkih proizvoda - ističe se u projektu.

DSC_2888.jpg

U projektu "Zeleno želimo" sudjelovali su Poljoprivredno šumarski institut Murska Sobota (kao nositelj projekta), Institut za napredne tehnologije i održivi razvoj - ITC Murska Sobota, Ustanova Marianum Veržej, Zavod za zaštitu okoliša i turizma Dobrovnik, Grad Ludbreg, Hrvatska gospodarska komora – županijska komora Varaždin i Turistička zajednica grada Varaždina.

Pridruženi partneri su Općina Veržej, Općina Dobrovnik, Grad Varaždin i Turistička zajednica grada Ludbrega. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 836.515 eura, od čega je 711 tisuća osigurano iz EU izvora.

DSC_2870.jpg

DSC_2871.jpg

DSC_2874.jpg

DSC_2885.jpg

DSC_2865.jpg