ZNANSTVENIK U MENI Varaždinac Jan Špiclin pobjednik natjecanja u komunikaciji znanosti za srednjoškolce

vv | 3.7.2022. u 20:30h | Objavljeno u Društvo

U Zadru je održano natjecanje srenjoškolaca u komunikaciji znanosti pod nazivom "Znanstvenik u meni". Jan Špiclin iz Prve gimnazije Varaždin pobijedio je u u kategoriji originalnih istraživačkih radova, a Lucija Filep i Petra Vidaković iz Srednje škole Novska u komunikacijskim kategorijama. Na Završnici natjecanja, održanom u Centru za kreativne industrije u suorganizaciji Educateama i Društva za edukaciju van okvira, sudjelovalo je 16 učenika s deset vrhunskih radova, uključujući i originalna istraživanja te ocjenjivački žiri i publiku.

Finalisti_natjecanja_Znanstvenik_u_meni.jpg

Jan Špiclin pobijedio je s originalnim istraživačkim radom o Utjecaju fenola iz ekstrakta zelenog matcha čaja na smanjenje stope oštećenja DNA molekule iz sperme lososa uslijed izlaganja UV-A zračenju. (https://prijave.znanstvenikumeni.org/public/video/4411113)

- Otkako sam u srednjoj školi bavim se istraživanjima iz biologije i uvijek mi je drago kada svoje radove mogu prezentirati publici i pokazati okolini čime se bavim iza zatvorenih vrata školskog laboratorija. "Znanstvenik u meni" izvrsna je prilika za takvo što, posebno zato što su na tom natjecanju vrlo bitne komunikacijske vještine i način kako kompleksno istraživanje prikazati i objasniti na što jednostavniji i atraktivniji način. Posebno mi je drago što se ovogodišnja završnica mogla realizirati uživo u prekrasnom Zadru. Bila je to izvrsna prilika za razmjenu iskustva, druženja s drugim učenicima, sklapanja novih prijateljstava i putovanja kroz Lijepu Našu - komentirao je pobjednik Jan Špiclin.

Lucija Filep i Petra Vidaković iz Srednje škole Novska pobijedile su u komunikacijskim kategorijama sa svojim radom Sijeda kosa. (https://prijave.znanstvenikumeni.org/public/video/4411122)

Natjecanje "Znanstvenik u meni" ove godine je organizirano u svom četvrtom izdanju, a kategorije u kojima su učenici sudjelovali su: humanističke znanosti, kemija, fizika, biologija, medicina, matematika, informatika, elektrotehnika i srodne znanosti, ostale znanosti/interdisciplinaran rad te originalni istraživački radovi. Kako bi sudjelovali u Završnici natjecanja učenici su slali videozapise u kojima prezentiraju znanstvenu temu po izboru ili svoje istraživanje, a najbolji su prema izboru publike i peteročlanog žirija pozvani u Završnicu.

Mario Borna Mjertan, voditelj projekta "Znanstvenik u meni" i član žirija ovogodišnjeg natjecanja ističe kako je cilj projekta podupirati mlade inovatore i znanstvenike, prepoznati njihov potencijal te stvoriti zajednicu stručnjaka koja će pomoći njihovom razvoju i dodatnoj motivaciji.

„Izuzetno nas veseli veliki broj prijavljenih srednjoškolaca, i vjerujemo da je budućnost znanosti u Hrvatskoj sigurna. Kroz Društvo za edukaciju van okvira želimo osvijestiti mlade o važnosti kritičkog razmišljanja i potaknuti ih na razvoj znanstvenih vještina, a ovaj tip natjecanja daje im mogućnost da istraže područje znanosti koje ih zanima“, objasnio je Mjertan.

"Znanstvenik u meni" dio je projekta Korak u znanost: kontinuirani razvoj znanstvenih vještina u srednjoškolaca koji u suradnji s Institutom Ruđer Bošković i Institutom za razvoj obrazovanja provodi Društvo za edukaciju van okvira. Ukupna vrijednost projekta Korak u znanost iznosi 1,3 mil. kuna, a 85 posto iznosa sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Opći cilj projekta je jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za aktivno uključivanje djece i mladih te opće populacije u popularizaciju STEM-a.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci