U organizaciji Ravnateljstva civilne zaštite u Areni Varaždin 4. rujna je održana stožerno-zapovjedna vježba "Sjever 2025." s ciljem provjere i unaprjeđenja spremnosti sustava civilne zaštite za učinkovit odgovor na složene izvanredne situacije.
Vježba se provodila na temelju unaprijed pripremljenih situacija, a naglasak je bio na radu stožera civilne zaštite pet sjevernih županija: Varaždinske, Međimurske, Koprivničko-križevačke, Krapinsko-zagorske i Bjelovarsko-bilogorske, te na koordinaciji između županijske i državne razine.
Ukupno je bilo 57 sudionika, među kojima i članovi Stožera civilne zaštite Varaždinske županije na čelu s načelnicom, zamjenicom župana Silvijom Zagorec, kojima se pridružio i načelnik Stožera civilne zaštite Grada Varaždina, zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.
Ravnatelj Ravnateljstva civilne zaštite dr. sc. Damir Trut istaknuo je da su ovakve vježbe ključan alat za testiranje planskih dokumenata, procedura i kapaciteta, ali i međusobne suradnje i koordinacije.
- Vježba je prilika da u sigurnom okruženju testiramo ono što bi u stvarnim uvjetima značilo spašavanje života i imovine. Naš zajednički cilj je biti što spremniji, učinkovitiji i u svakoj kriznoj situaciji opravdati povjerenje građana - poručio je ravnatelj.
Scenarij je obuhvaćao poplave uzrokovane pojavom tzv. "hladne kaplje", koje su prouzročile porast vodostaja rijeke Drave i pritoka, a uključivao je i dodatne izazove poput evakuacije domova za starije i škola, zbrinjavanja većeg broja stanovnika, tehničko-tehnoloških incidenata, prekida opskrbnih lanaca i komunikacija, dolaska spontanih volontera i donatora te zaštite kulturnih dobara.
Cilj vježbe bio je testirati planske dokumente, unaprijediti međuresornu suradnju te procese donošenja odluka na svim razinama. Stožeri su odgovarali na zadane situacije, prezentirali rješenja i sudjelovali u raspravama kako bi se usporedile prakse, prepoznale dobre strane te uočile potrebne dorade.
Završni dio vježbe obuhvatio je zajedničku analizu svih sudionika radi definiranja primjera dobre prakse i preporuka za daljnje unaprjeđenje sustava.
U nastavku pogledajte fotogaleriju: