Počele su prijave za novi neformalni obrazovni program Pučkog otvorenog učilišta Varaždin uz financijsku podršku Grada Varaždina: JUNIOR AKADEMIJA - "O novcu, željama i mogućnostima".
Program je namijenjen učenicima od 4. do 7. razreda osnovne škole, a trajat će 30 nastavnih sati. Nastava počinje u rujnu ove godine! Prijaviti se možete OVDJE.
Program
- Uvod u financijsku pismenost za djecu
 - Platno poslovnog modela
 - Proizvodnja
 - Vještine intra i interpersonalne (financijske) komunikacije
 - Poslovno pripovijedanje za juniore – kreiranje poslovne priče
 - Simulacija prodaje (sajam)
 
Uvod u financijsku pismenost za djecu
Teme:
- Što je novac
 - Novac kroz povijest
 - Novac različitih država
 - Čemu služi novac
 - Što je tekući račun
 - Što je štednja
 - Što je kredit
 - Što je plaća
 - Što su troškovi
 - Kako izraditi proračun
 - Kako možemo zaraditi novac
 - Školovanje i izbor zanimanja
 - Kako i zašto trebamo štedjeti
 - U što sve možemo ulagati novac
 
Broj školskih sati
8
Metode:
- interaktivna radionica
 - vježbe u grupama
 - predavanje
 - kviz
 
Cilj/ishodi:
- Usvajanje osnovnih znanja i vještina iz područja financijske pismenosti za djecu
 - Upoznavanje i razumijevanje uloge novca u svakodnevnom životu i važnosti promišljanja o stjecanju i trošenju novca
 
Predavačica: mr. sc. Asja Lajtman Bosilj
Platno poslovnog modela
Teme
- Platno poslovnog modela – upoznavanje s platnom
 - Što proizvodimo/nudimo (Ponuda)
 - Tko će kupiti to što nudimo (Segmenti kupaca)
 - Zašto bi netko želio kupiti proizvod (Ponuda vrijednosti)
 - Gdje će kupac naći naš proizvod i kako ćemo mu pristupiti (Kanali distribucije, Odnosi s kupcem)
 - Što nam sve treba da bismo mogli biti uspješni u svom poslu (Ključne aktivnosti, resursi, partneri)
 - Koliko ćemo zaraditi – a koliko potrošiti (Izvori prihoda / Troškovi)
 
Broj školskih sati
8
Metode:
U savladavanju ovih alata interakcija će se odvijati na 3 razine:
- pojašnjavanje elementa kroz individualni pristup svakom polazniku na njemu razumljiv način
 - na zabavan i interaktivan način izvodit će se vježbe u grupama kako bi polaznici imali priliku iskusiti naučeno
 - nakon iskustva stečenog vježbanjem potaknuti ih na razmišljanje kako bi to što su naučili mogli koristiti
 
Cilj/Ishodi:
Upoznati učenike s načinom kako organizirati poslovanje da bi posao bio uspješan i profitabilan
Djeca će:
- upoznati Platno poslovnog modela
 - upoznati devet elementa poslovnog modela
 - naučiti kako odrediti svoje kupce
 - steći razumijevanje što je to vrijednost proizvoda i kako opisati vrijednost njihovog proizvoda kupcu
 - potaknuti ih na razmišljanje kroz pitanje zašto bi netko kupio baš njihov proizvod
 - napraviti vježbu i osmisliti poslovni model ”
 
Predavačica: Snježana Kupres
Proizvodnja
Teme
- Istraživanje ponude tržišta: Učenik će samostalno istražiti ponudu tržišta odabranog proizvoda kao i sirovina iz kojih se proizvod priređuje.
 - Kupnja sirovina i pribora za proizvodnju: Učenik će samostalno obaviti kupovinu potrebnog pribora i sirovina
 - Proizvodnja proizvoda mliječno-kiselog vrenja – Učenik će samostalno prema utvrđenom protokolu pripremiti proizvod mliječno- kiselog vrenja
 - Kontrola kvalitete proizvoda – Učenik će određivati prisutnosti korisnih mikroorganizama u mliječnim proizvodima i kontrolirati kvalitetu prema predlošku
 - Prezentacija i degustacija: Učenik će procijeniti korektnosti izvedbe praktičnog zadatka, što obuhvaća pravilnu primjenu protokola i pridržavanje pravila rada pri proizvodnom procesu. Učenik će procijeniti kvalitetu dobivenog proizvoda
 - Prodaja: Učenik će procijeniti vrijednost proizvoda i prodati proizvod roditeljima prema ponudi koju je samostalno izradio. Učenik će prirediti samostalno reklamne primjerke za prodaju proizvoda.
 
Broj školskih sati: 6
Metode
Učenje i poučavanje temelji se na prirodoznanstvenom pristupu. Učenici trebaju samostalno izvoditi praktični rad a učitelj je samo moderator procesa poučavanja.
Učenici će stjecati znanja i vještine primjenom učenja otkrivanjem, pri čemu se razvija preciznost opažanja, uočavanje povezanosti pojava i procesa te prepoznavanje uzročno-posljedičnih veza. Zaključivanje na temelju rezultata praktičnog rada potiče procese analize, sinteze, kritičkog promišljanja, uspoređivanje i procjenu, argumentiranje opažanja, postupaka ili stavova, kao i razvijanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina.
Cilj
Osposobiti učenike za znanstveno utemeljeno, samostalno i odgovorno djelovanje u istraživačkim procesima kao i u svakodnevnom životu vezano uz proces proizvodnje proizvoda te stjecanje spoznaja o ekonomičnom pristupu kod kupovine i proizvodnje.
Djeca će steći osnovne kompetencija u području izvođenja praktičnih radova pri proizvodnji proizvoda; biti osposobljeni za samostalno kreiranje proizvoda kao i njegovu distribuciju; bit će im omogućen suradnički način izvršavanja zadataka unutar radne skupine; njihove kompetencije će se osuvremeniti korištenjem suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije, u skladu sa suvremenim znanstvenim spoznajama i dostignućima
Predavačica: Lidija Klampfl, prof.
Vještine intra i interpersonalne (financijske) komunikacije
Teme:
- Uvod (Zašto je važno dobro komunicirati – Osnove komunikacije) – 3 sata
 
Teorija: verbalna, neverbalna komunikacija, intrapersonalna i interpersonalna komunikacija, javni nastup (usmena i vizualna prezentacija), priprema i izvođenje prezentacije.
Praktični dio: savladavanje osnovnih vještina javnog nastupa (upravljanje vremenom, trema, ostvarivanje interakcije s publikom…), izrada prezentacije.
- Kako uspješno upravljati potrebama i željama – 3 sata
 
Teorija: definirati, vrijednosti, potrebe, želje
Praktični dio: osvijestiti razliku između stvari koje trebamo i koje želimo, potaknuti polaznike na razmatranje mogućnosti prije konačnog odabira, potaknuti polaznike na razmišljanje o reklamama i njihovom (stvarnom) značenju i značaju
- Javni nastup i prezentacija proizvoda – 2 sata
 
Praktični dio: prezentiranje proizvoda po izboru
Broj školskih sati: 8
Metode
praktični rad (vježbe)
2 sata teorije
6 sati praktičnog rada – vježbi”
Cilj
Usvajanje općih znanja i vještina potrebnih za učinkovitu intra i interpersonalnu komunikaciju s naglaskom na stjecanje više razine kompetencija (znanja i vještina) iz područja osnovne ekonomske i financijske pismenosti.
Djeca će naučiti osnovne pojmove vezane za komunikacijske procese u području financijske pismenosti djece i mladih (11-14 godina), steći sposobnosti učinkovite verbalne i neverbalne komunikacije, steći sposobnost upravljanja vlastitim potrebama i željama – razumni potrošač, naučiti povezivati stečena znanja s primjerima dobre prakse.
Predavačica: dr.sc. Vesna Haluga
Poslovno pripovijedanje za juniore – kreiranje poslovne priče
Teme:
- Uvod u poslovno pripovijedanje
 - Tko sam ja? Što su moje snage i koje su moje vrijednosti
 - Koje su snage mojega proizvoda (ili zašto mislim da je to top proizvod)
 - Vježbe pripovijedanja (storytellinga)
 - Vježbe kojima se osnažuje veza pripovjedač – publika/kupci
 - Pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koji vode do uspješne poslovne priče
 
Broj školskih sati: 8
Metode:
- predavanje
 - razgovor
 - storytelling vježbe
 - dramske i govorne vježbe
 
Teorija: 2 sata (protkana praktičnim primjerima i vježbama)
Vježbe: 6 sati – osvijestiti djecu-polaznike kako zahvaljujući svojim vrijednostima i posebnostima svojega proizvoda uspješno pripovijedati o svom poslovnom poduhvatu preko modela poslovne priče.
Cilj:
Djeca će naučiti što je to poslovno pripovijedanje i kako ono pomaže u predstavljanju proizvoda, primijeniti strategiju poslovnoga pripovijedanja kroz vježbe, osvijestiti kako poslovno pripovijedanje daje oslonac u kreiranju pisanih sadržaja i usmenog predstavljanja, naučiti kako zainteresirati publiku/kupce i zadržati njezin/njihov fokus pomoću modela poslovne priče, savladati pet koraka uspješnoga poslovnog pripovijedanja koje vodi prema uspješnoj poslovnoj priči.
Predavačica: dr.sc. Martina Hranj
Simulacija prodaje (sajam)
Polaznici će na kraju proizvodnje osmisliti marketinšku priču za svoj proizvod te će definirati cijene svojih proizvoda. Kroz simulaciju prodaje polaznici će učiti i vježbati prezentacijske i prodajne vještine.
Konačan cilj ovog neformalnog programa obrazovanja je naučiti vrijednost novca, znati uskladiti svoje želje i financijske mogućnosti i razumjeti zašto nešto košta toliko koliko košta – od slatkiša do bicikla, čokolade i sl.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 