Kako je mehatronika i 4.0 industrija povezala Portugal, Estoniju, Poljsku i Varaždin? Foto: Elektrostrojarska škola Varaždin

Kako je mehatronika i 4.0 industrija povezala Portugal, Estoniju, Poljsku i Varaždin?

VV | 12.11.2021. u 19:00h | Objavljeno u Društvo

Učenici portugalske srednje škole FORAVE bili su u Varaždinu, odnosno u Elektrostrojarskoj školi.

Naime, ta je škola nositelj Erasmus+ KA2 projekta "Hybrid Learning Lab for Industry 4.0 Mechatronics", dok su partneri u projektu srednje škole Tartu Kutsehariduskeskus iz Estonije i srednja škola FORAVE iz Portugala, odnosno nevladine organizacije iz Poljske (Stowarzyszenie na rzecz innowacji i edukacji) i Zagreba SVIMA iz Zagreba.

- Osnovni cilj projekta je usklađivanje srednjeg strukovnog obrazovanja u području mehatronike sa zahtjevima tržišta rada u kontekstu rastuće Industrije 4.0. Brzi tehnološki i digitalni napredak uvjetuje kontinuirano stjecanje novih vještina i kompetencija za rad u takvom okruženju. Sukladno tome, projektom se nastoji adresirati i razvijati ključne kompetencije potrebne za aktivnu participaciju učenika na tržištu rada po završetku srednjoškolskog obrazovanja, što će se ostvariti provođenjem nekoliko kategorija projektnih aktivnosti, od kojih se prva odnosi na analizu kurikuluma i tržišta rada svih zemalja uključenih u projekt, s posebnim naglaskom na odrednice Industrije 4.0 - kažu u Elektrostrojarskoj školi Varaždin. 

Screenshot_2021-11-12_at_16-28-25_Portugalski_ucenici_na_nastavi_u_Elektrostrojarskoj_skoli.jpg

Planirano je održavanje triju edukacija za nastavno osoblje u području inovativnog korištenja digitalnih alata i materijala, odnosno napredne prakse učenja na daljinu. Osim toga, nastavnici će se educirati o utjecajima Industrije 4.0 na izvođenje strukovnog programa u području mehatronike i primjeni metodologije integriranog učenja sadržaja i jezika (CLIL). 

U sklopu projekta izraditi će se i provesti okvirni kurikulum hibridnog učenja izbornih predmeta iz područja mehatronike koji će podjednako biti dostupni učenicima svih zemalja članica uključenih u projekt. Ovakav model učenja objedinjuje elemente klasične nastave i učenja na daljinu (on-line) te povremenu razmjenu učenika. To znači da će učenici iz Estonije, Portugala i Hrvatske (ESŠ) ići zajedno u isti razred te slušati zajednički izborne predmete. Osim hibridnog učenja, dvoje nastavnika Elektrostrojarske škole će realizirati pilotiranje rezultata projekta u školama u Portugalu i Estoniji, dok će nastavnici i učenici iz partnerskih škola biti 12 dana u Elektrostrojarskoj školi

- S ciljem održivosti projekta izradit će se metodološki priručnik s pedagoško-didaktičkim smjernicama za uspostavu i provedbu hibridnog modela nastave izbornih predmeta. U svrhu praćenja napretka te razmjene iskustava planirano je održavanje triju transnacionalnih sastanaka nositelja projekta i partnera u Hrvatskoj, Poljskoj i Portugalu - kažu u Elektrostrojarskoj školi Varaždin.

Projekt je počeo u studenom ove godine i trajat će dvije godine, a ukupna vrijednost mu je 199.313 eura.

Screenshot_2021-11-12_at_16-29-10_Portugalski_ucenici_na_nastavi_u_Elektrostrojarskoj_skoli.jpg

- Za Elektrostrojarsku školu ovo je vrlo važan i vrijedan projekat kojim ćemo napraviti iskorak u metodama učenja i još više internacionalizirati školu – (po)maknuti granice.

Znanja koja imamo dijelimo sa najboljim školama u EU, a njihova iskustva također primjenjujemo kod nas u školi jer znanje se množi dijeljenjem. Najveća vrijednost projekta je što ćemo našim učenicima omogućiti stjecanje novih znanja i vještina u suradnji s njihovim vršnjacima iz zemalja Europske unije. Oni će kroz mobilnosti i razmjenu steći i bogato kulturno iskustvo, upoznati nove zemlje, kulture te razviti nova prijateljstva - rekao je Igor Kos, ravnatelj Elektrostrojarske škole Varaždin.