FOTO Igranje šaha pruža zadovoljstvo i mogućnost iskazivanja vještina

| 24.11.2019. u 11:02h | Objavljeno u Društvo

U Prvoj gimnaziji od ove školske godine, a u sklopu Centra izvrsnosti iz informatike, pokrenut je Program za šah. Pokretanje rada ovog centra ima osnove učetverogodišnjoj uspješnoj suradnji Varaždinske županije, Školskog sportskog saveza i Šahovskog saveza Varaždinske županije u provođenju projekta „Uvođenje šaha u škole Varaždinske županije“.

U Program se mogu uključiti učenici od 4. razreda osnovne škole te srednjoškolci, a voditelj je Željko Matkun, predsjednik Šahovskog saveza Varaždinske županije i instruktor šaha.
Voditelj Matkunističe dapostoje brojni znanstveno dokazani pozitivni učinci od učenja šaha kod djece pa je to jedan od glavnih razloga zašto se pokrenuo Program šaha u formi centra izvrsnosti.

- Jačanje vještina rješavanja problema i samostalnog donošenja odluka, povećavanja koncentracije, unaprjeđenje pamćenja, poticanje kritičkog i kreativnog razmišljanja samo su neki od učinaka koji upućuju na zaključak da su koristi od učenja šaha tolike da je itekako poželjno i razumno uključiti šah u sustav obrazovanja.Osim sveganavedenog, djeca jednostavno obožavaju igrati šah jer igrajući ga osjećaju neograničenu mogućnost da postanu bolji, što je i istina - navodi Matkun.

Program iz šaha u tri grupe

Nastavu šaha u centru provodi sedam mentora koji su odabrani od strane županijskog šahovskog saveza; to su: Goran Šegović - šahovska titula FIDE majstor,Noemi Špiranec - ženski FIDE majstor i nacionalna reprezentativka, majstorski kandidati Ivan Novak,Ratko Novak i Miljenko Kelemen, te Davor Hižak - II. kategorija i Željko Matkun I. kategorija. Program iz šaha izvodi se u tri grupe.

- Grupa A je napredna radionica od 12 učenika, B je radionica srednje razine od 13 učenika i C je osnovna radionica od 15 učenika. Sastav grupa odredio se je na temelju rezultata testiranja i rezultata postignutih na natjecanjima Pojedinačnog prvenstva učenika osnovnih škola Varaždinske županije („PUŽ“) iz školske godine 2018./2019.; odnosno prema razini šahovskog znanja učenika, bez obzira na to koji razred učenici pohađaju - objašnjava Matkun.

Nastavni se program odvija u trajanju od četiri školska sata. Prvi se sat radi na taktici rješavanjem zadataka, drugi sat na strategiji, treći na analizi partija šahovskih majstora i povijesti šaha dok se četvrti sat igra šah i analizira partija šaha.

- Predavanja su prilagođena za pojedinu radionicu, a obrađuju seteme iz sve tri faze šahovske partije: otvaranja, središnjice i konačnice - objašnjava voditelj. Dodaje da se veliki naglasak stavlja i na analiziranje partija vrhunskih igrača koje su nepresušan izvor šahovskog znanja i inspiracije. Prezentirane partije šahovskih majstora obuhvatit će sve obrađene teme iz satova taktike i strategije, a isto tako će s vremenom obuhvatiti i sve šahovske prvake svijeta. Tako će se obrađivati i povijest šaha, što je nezaobilazni dio šahovske kulture.

Učenje i usvajanje šahovskih pravila

- Nezaobilazni dio učenja šaha je igranje šaha koje pruža zadovoljstvo i mogućnost iskazivanja svojih vještina. Uz prisutnost mentora, osim ukazivanja na bitne elemente u igranim partijama, igranje šaha u formi turnira ili pojedinačnog meča pruža priliku i za učenje i usvajanje šahovskih pravila kojih se svaki igrač mora pridržavati na šahovskim natjecanjima - objašnjava voditelj i zaključuje da će polaznici Programa iz šaha biti upućivani na sudjelovanje u natjecanjima koja su se i do sada održavala u sklopu spomenutog županijskog šahovskog projekta. Natjecanja pružaju uvjete za razvoj i unapređivanje šahovskih vještina kod djece i, u odnosu na školu šaha koja predstavlja teoretski dio, ona čine praktični dio šahovskog obrazovanja u kojem se naučena znanja mogu izraziti u igranju s novim protivnicima (djecom iz drugih škola, sredina, država) i gdje se za pokazano znanje i vještinu dobiva svojevrsno javno priznanje u vidu odličja ili ostvarenog plasmana na šahovskom turniru.

Galerija slika