FOI Predstavljen sveučilišni udžbenik "Tamna strana marketinga" prof.dr.sc. Damira Dobrinića Foto: FOI

FOI Predstavljen sveučilišni udžbenik "Tamna strana marketinga" prof.dr.sc. Damira Dobrinića

Varaždinske vijesti | 4.6.2025. u 17:00h | Objavljeno u Društvo

Na Fakultetu organizacije i informatike, sastavnici Sveučilišta u Zagrebu, danas je svečano promoviran novi sveučilišni udžbenik "Tamna strana marketinga", autora prof. dr. sc. Damira Dobrinića. Riječ je o vrijednom znanstveno-nastavnom djelu koje otvara važne rasprave o manje vidljivim, ali iznimno utjecajnim aspektima marketinškog djelovanja u suvremenom društvu.

U uvodnom dijelu programa predstavljena je znanstvena i stručna karijera profesora Dobrinića, koji je od 2009. godine zaposlen na FOI-ju, gdje predaje niz kolegija iz područja marketinga. Uz deset objavljenih knjiga i priručnika te bogato iskustvo iz gospodarstva, profesor Dobrinić dugogodišnji je predsjednik Hrvatske udruge za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), a aktivan je i kao urednik te voditelj brojnih projekata i konferencija.

FOI_Tamna_strana_marketinga_04062025_Prof_dr_sc_Damir_Dobrinic.jpg

- Udžbenik "Tamna strana marketinga" bavi se temama koje se rijetko sustavno obrađuju u klasičnoj marketinškoj literaturi – poput manipulacije potrošačima, etičkih dvojbi, skrivenih utjecaja i utjecaja tehnologije i umjetne inteligencije na kreiranje poruka. Cilj djela je potaknuti kritičko promišljanje o granicama marketinških praksi te pružiti nadogradnju postojećim znanjima iz ovog područja - ističu iz FOI-ja.

FOI_Tamna_strana_marketinga_04062025_Autor_-_dekanica_-_recenzenti.jpg

Dekanica prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, obraćajući se okupljenima, naglasila je važnost tematike kojom se udžbenik bavi te podršku Fakulteta izdavanju ovakvih djela koja spajaju znanstvenu utemeljenost s praktičnom relevantnošću. Recenzenti ovog sveučilišnog udžbenika, prof. dr. sc. Aleksandra Krajnović (Sveučilište u Zadru), prof. dr. sc. Ante Rončević (Sveučilište Sjever) i izv. prof. dr. sc. Iva Gregurec (FOI), posebno su istaknuli hrabrost autora u otvaranju kompleksnih i ponekad kontroverznih tema te originalnost pristupa koji spaja teorijsku podlogu s etičkim pitanjima suvremenog marketinga.

FOI_Tamna_strana_marketinga_04062025_Recenzenti.jpg

Autor, prof. dr. sc. Damir Dobrinić, zahvalio je svim suradnicima, recenzentima i studentima, naglasivši kako je cilj udžbenika educirati, ali i senzibilizirati buduće stručnjake za izazove koji se kriju iza naizgled neutralnih marketinških strategija.

Udžbenik na 310 stranica kroz 12 poglavlja analizira brojne slučajeve i teorijske okvire, čime predstavlja vrijednu dopunsku literaturu za studente, ali i korisno štivo za nastavnike, marketinške stručnjake i širu javnost. Knjiga "Tamna strana marketinga" dostupna je za kupnju putem FOI webshopa.

FOI_Tamna_strana_marketinga_04062025_Promocija.jpg