Fakultet organizacije i informatike imao važnu ulogu u podizanju digitalne zrelosti škola Foto: FOI

Fakultet organizacije i informatike imao važnu ulogu u podizanju digitalne zrelosti škola

V.M./Varaždinske vijesti | 29.8.2018. u 17:43h | Objavljeno u Društvo

U okviru pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine, a koji službeno završava 31.08.2018., tim stručnjaka sa Fakulteta organizacije i informatike u suradnji sa kolegama iz CARNET-a imao je važnu ulogu u utvrđivanju stanja digitalne zrelosti, ispitivanja mogućeg napretka u integraciji i učinkovitom korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija te propoznavanju područja za poboljšanje.

S tim su ciljem izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, izv. prof. dr. sc. Igor Balaban, izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa i dr. sc. Bojan Žugec razvili Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola u RH i pripadajući instrument što zajedno predstavlja jedinstveno i sveobuhvatno rješenje za procjenu digitalne zrelosti škola. Jezgra Okvira za digitalno zrele škole je strukturirana u 5 područja karakterističnih za sustav obrazovanja u RH pri čemu se svako od tih područja odnosi na različite aspekte integracije i korištenja digitalnih tehnologija.

Identificirana područja unutar Okvira jesu: Planiranje, upravljanje i vođenje; IKT u učenju i poučavanju; Razvoj digitalnih kompetencija; IKT kultura i IKT infrastruktura. Uz područja definirano je 5 razina digitalne zrelosti, a zajedno su činili temelj za vrednovanje digitalne zrelosti škola.

U razvoju Okvira i Instrumenata (rubrika i upitnik) primijenjena je složena znanstvena metodologija koja je obuhvatila niz metoda i tehnika primijenjenih u pojedinim fazama razvoja. Okvir i Instrument su prilagođeni specifičnostima obrazovnog sustava u Republici Hrvatskoj, usklađeni su s nacionalnom regulativnom i strateškim dokumentima vezanim uz obrazovanje.

Tijekom provedbe pilot projekta e-Škole instrument je primijenjen u postupku samovrednovanja i vanjskog vrednovanja na uzorku od sto pedeset jedne (151) škole koje sudjeluju u pilot projektu. Primjenom razvijenog instrumenta, prvi put u Republici Hrvatskoj, dobiven je dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola.

Okvir za digitalnu zrelost osnovnih i srednjih škola vrlo je važan dokument koji može poslužiti svim strateškim, taktičkim pa i operativnim razinama odlučivanja kao vodič u planiranju i provođenju integracije te učinkovitog korištenja informacijsko-komunikacijskih tehnologija u obrazovnom sustavu osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj.

Od dokumenata razvijenih tijekom pilot projekta koji imaju važnu ulogu u podizanju digitalne zrelosti škola potrebno je izdvojiti priručnik Strateški plan primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija u školi kojeg su razvile izv. prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, doc. dr. sc. Katarina Tomičić-Pupek i izv. prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, kao i Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko komunikacijskih tehnologija kojeg je pripremio
izv. prof. dr. sc. Igor Balaban.

Priručnik Strateški plan primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija u školi predstavlja okvir koji ravnatelju i njegovom timu može pomoći u izradi
strateškog i akcijskog plana primjene IKT-a kako u nastavne procese tako i u poslovanje. Priručnik je oblikovan uzimajući u obzir analizu sadašnjeg položaja škole kroz raspoloživost IKT resursa, spremnost i samouvjerenost odgojno-obrazovnih djelatnika na primjenu IKT-a, dugoročne i kratkoročne aktivnosti škole usmjerene ka unaprjeđenju poslovanja te procesa učenja i poučavanja kroz implementaciju informacijsko-komunikacijskih tehnologija.

Škole zavisno od svojih potreba i strateških smjernica mogu primjenjivati ovaj dokument u cijelosti ili neke njegove dijelove i na taj način mogu podići razinu digitalne zrelosti, bolje iskoristi računalnu opremu kojom raspolažu, stvoriti bolju sliku škole, što može utjecati na lakše pronalaženje mogućnosti sudjelovanja u projektima / dodatnog financiranja razvoja škole, biti spremnije na nove izazove u obrazovanju koje donosi tehnologija, a time i novi načini
poučavanja.

Pravilnik o sigurnoj i odgovornoj upotrebi informacijsko komunikacijskih tehnologija daje uputu ravnatelju i njegovom timu na koji način da definiraju osnovne sigurnosne odredbe, školsku IKT opremu, ali i njezino održavanje, sigurnost korisnika, ali naravno i prihvatljivo i odgovorno korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija.

Završna konferencija pilot projekta e-Škole održana je 28.08.2018. godine u Zagrebu

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci