S ciljem prevencije vršnjačkog nasilja, Udruga savjetovališta "Uz tebe sam" već četvrtu godinu zaredom provodi projekt "U tuđim cipelicama", kroz koji je do sada prošlo više od 900 učenika osnovnih škola.
Ove godine u projektu sudjeluje 200-tinjak učenika četvrtih razreda iz sedam osnovnih škola Varaždinske županije. U projekt su uključene škole: OŠ "Vladimir Nazor" Sveti Ilija, Katolička osnovna škola Svete Uršule, III. OŠ Varaždin, VII. OŠ Varaždin, OŠ Trnovec, OŠ Petrijanec i OŠ Šemovec.
Projekt financira Zaklada za prevenciju kriminaliteta "Sveti Mihael", a započeo je 10. listopada radionicom i predavanjem u Osnovnoj školi Šemovec. Učenici su kroz iskustvenu radionicu i predavanje magistre edukacijske rehabilitacije Valentine Nedeljko učili prepoznati i razumjeti različitosti, razvijati empatiju te usvajati načine primjerenog ophođenja prema drugima.
Kroz interaktivne aktivnosti, vođene grupne rasprave, igre i igranje uloga, djeca su "ulazeći u tuđe cipelice" učila kako prepoznati posljedice nasilja, kako se oduprijeti vršnjačkom pritisku te kako zaštititi slabijeg od sebe.
- Vršnjačko nasilje je, nažalost, jedan od izraženijih problema među djecom i mladima, stoga je važno djecu od najranije dobi učiti empatiji, toleranciji različitosti i, osobito, razumijevanju i prihvaćanju djece s teškoćama u razvoju. Djeca s teškoćama u razvoju (TUR) predstavljaju jednu od marginaliziranih skupina društva koja je često zaboravljena i izgubljena u sustavu. Zbog svojih teškoća nerijetko se susreću s vršnjačkim nasiljem, izrugivanjem i socijalnom izolacijom, što na njih ostavlja duboke emocionalne posljedice - napominje Dijana Telebar, predsjednica udruge.
- Djeca s TUR dodatno su izložena riziku od vršnjačkog nasilja upravo zbog svojih primarnih teškoća. Jedan od učinkovitih načina zaštite ove djece jest osvještavanje i edukacija opće populacije učenika o njihovim potrebama i pravima, kao i o primjerenim oblicima ponašanja prema njima. Time djecu učimo da poštuju i razumiju različitosti, da prepoznaju vlastite i tuđe vrijednosti te da izrastu u odgovorne, empatične pojedince koji doprinose stvaranju zdravijeg i tolerantnijeg društva - zaključila je.