ELEKTROSTROJARSKA ŠKOLA Ključ uspjeha je motivirati učenike na dodatnu nastavu – poticati izvrsnost!

J.Š./ Varaždinske vijesti | 9.6.2021. u 09:18h | Objavljeno u Društvo

Veći je izazov kako i na koji način učenike motivirati, odnosno zaraziti da žele znati više. Pobuditi radoznalost u njima i kada vidimo da postoji iskra, onda im treba dati način na koji će oni to znanje prožvakati jer učenje se promijenio - kaže ravnatelj škole Igor Kos

Mogućnost uključivanja u programe Centara izvrsnosti, fakultativnu nastavu i brojne europske projekte, uz redovni nastavni program, svim učenicima nudi Elektrostrojarska škola Varaždin.

Kako i na koji način škola omogućuje svojim učenicima da što više razvijaju svoje znanje i iskoriste potencijale koje im škola nudi, odnosno kako učenike motivirati u dodatno uključivanje, u dodatnu nastavu i program više je rekao ravnatelj škole Igor Kos.

- Osim redovnog programa što svaki učenik mora odslušati i odraditi, škola nudi velik broj izvannastavnih aktivnosti u koje se naši učenici mogu uključiti. Tako su jedna priča Centri izvrsnosti, druga je priča fakultativna nastava te se uključujemo i u razne projekte mobilnosti – kaže ravnatelj Kos, dodajući da su već prijavili brojne projekte te se nadaju da će se uskoro moći i putovati.

Pobuditi u učenicima radoznalost

Učenike ne možemo natjerati da se uključe u dodatne nastavne programe, kaže ravnatelj, ali kroz motivacijske razgovore, predavanja, razgovore s roditeljima trude se prepoznati više motivirane učenike koje zbog manjeg samopouzdanja treba dodatno potaknuti.

- Ključni je to trenutak kada učenici sami vide prednosti dodatne nastave koja im već sutra može biti od koristi – kaže ravnatelj.

Učenici Elektrostrojarske po prirodi više vole praktičnu nastavu i rad u praktikumima (labosima) stoga škola omogućuje rad u stranom okruženju preko Erasmus+ projekata

U Varaždinskoj županiji je ukupno 11 Centara izvrsnosti od čega se tri Centra izvrsnosti i dodatna dva programa nalaze u Elektrostrojarskoj školi. Najstariji je u ovoj školi Centar izvrsnosti iz fizike u sklopu kojeg je i program Astronomije. Imaju i Centar izvrsnosti za Nove tehnologije u sklopu kojeg djeluje program Robotika te na školi djeluje i Centar izvrsnosti za hrvatski jezik u sklopu kojeg je Prva školska televizija i školski radio Novi val.

- Kako vrijeme prolazi Centri se razvijaju. Vrlo brzo ćemo u sklopu Centra za fiziku i programa Astronomije realizirati zvjezdarnicu uz pomoć sufinanciranja Županije. Trebali bi započeti sljedeći tjedan radovi na postavljanju kupole na krovu škole, a osim učenika zvjezdarnicu imamo u planu otvoriti i za javnost – najavljuje ravnatelj i dodaje da će zvjezdarnica imati i multimedijalnu učionicu. U školi se trude održavati korak s novim tehnologijama i novitetima te je bitno da svu opremu, kojom raspolažu u školi, mogu koristiti svi.

- Nije ona namijenjena samo za učenike koji su dodatno motivirani. Možemo ju koristiti za osnovnu nastavu, ali želja nam je držati jedan nivo gdje našim učenicima omogućujemo da dođu i iznad 100 posto - ukazuje ravnatelj.

Dodaje da je teško definirati nadarenost.

- Učenici su to koji su visoko ili više motivirani od ostalih. Danas se cijela priča nastave drastično promijenila. Nastavnik više nije jedini izvor informacija jer su svi podaci dostupni u dva klika. Veći je izazov kako i na koji način te učenike motivirati, odnosno zaraziti da žele znati više. Pobuditi radoznalost u njima. Onda kada vidimo tu iskru, kada vidimo da možemo pobuditi znatiželju, onda im treba dati način na koji će oni to znanje usvojiti jer učenje, način na koji sada uče, se promijenio. Nije se samo tehnologija promijenila već i razmišljanje. Smatramo da je danas učenicima puno teže jer imaju jako puno distrakcija. S jedne strane koliko je ta tehnologija olakšala priču toliko s druge strane krade vremena onima koji nisu dobro organizirani. Veliki je to izazov kako ih usmjeriti i kako i na koji način ih fokusirati prema korisnom – kaže ravnatelj.

Praktična nastava i veće samopouzdanje

S obzirom na to da su učenici u Elektrostrojarskoj po prirodi takvi da više vole praktičnu nastavu i rad u praktikumima (labosima) škola omogućuje rad u stranom okruženju preko Erasmus+ projekata.

- Imate djece koja nikada nisu bila izvan Hrvatske posebno njima je odlazak u stranu školu posebno iskustvo. Osim stručnog razvoja prednost takve nastave je i u smislu osobnog razvoja pojedinca. Cilj nam je suzbiti kod učenika jedan strah da su drugi bolji i nakon takvog jednog puta učenici nam se vraćaju s većim samopouzdanjem – navodi ravnatelj.

Tako škola ima u planu trajnu suradnju sa školama u Estoniji i Portugalu i do kraja godine bi se trebao definirati projekt.

- Htjeli bismo s njima sklopiti suradnju, bez obzira hoće li nam Europa odobriti novce ili ne. Svake bi godine slali nekoliko učenika k njima na praksu i njihovi bi učenici dolazili k nama u školu. Napravili bi zajednički nastavni program koji bi se jednako vrednovao pa učenici ne bi imali zaostatke. Treba učenicima ukazati da učenje ima smisla. Moramo ih pripremiti na najbolji mogući način za realni svijet koji ih čeka i to ima veze s motiviranošću više nego s odličnim ocjenama – zaključuje ravnatelj.

S jedne strane koliko je ta tehnologija olakšala priču toliko s druge strane krade vremena onima koji nisu dobro organizirani. Veliki je to izazov kako ih usmjeriti i kako i na koji način ih fokusirati prema korisnom, kaže ravnatelj