Elektrostrojarska škola: Kako organizirati kvalitetnu nastavu u izvanrednim situacijama Foto: Elektrostrojarska škola

Elektrostrojarska škola: Kako organizirati kvalitetnu nastavu u izvanrednim situacijama

| 13.10.2020. u 14:00h | Objavljeno u Društvo

Na poziv međunarodne organizacije INNOTECS, Elektrostrojarska škola Varaždin sudjelovala je na virtualnoj konferenciji razmjene iskustava dobre prakse u nastavi srednjih strukovnih škola nakon proglašenja epidemije uzrokovane virusom COVID-19 dana 30.9.2020. godineNa poziv međunarodne organizacije INNOTECS, Elektrostrojarska škola Varaždin sudjelovala je na virtualnoj konferenciji razmjene iskustava dobre prakse u nastavi srednjih strukovnih škola nakon proglašenja epidemije uzrokovane virusom COVID-19 dana 30.9.2020. godine.

Krajem ožujka ove godine zatvorene su sve škole u Hrvatskoj, te je kompletna nastava preseljena na virtualne platforme. Nakon kratke pripreme, nastavnici Elektrostrojarske škole cijelu su nastavu organizirali u virtualnom okružju. Potrebno je spomenuti da je gotovo petina nastavnika i prije koristila ovaj način rada s učenicima. Gotovo svakodnevnom komunikacijom s učenicima, roditeljima i nastavnicima nastojalo se unaprijediti ovaj sustav kako bi se nastava kvalitetom najbolje približila onoj u učionicama. 

Primijenjene ankete su pokazale da je u početku bilo određenih nesnalaženja ponajviše u smjeru da su učenici dobivali previše materijala, a da su nastavnici dnevno radili i puno više od osam sati da bi materijali u virtualnim učionicama bili kvalitetni. Osim toga, pokazalo se i da opremljenost i pristup internetu nije univerzalna pojava, te su nekim učenicima posuđena školska računala. 

Dobra strane bile su da su učenici bolje upravljali svojim vremenom, učenici koji su možda manje primjetni u razredu, sada su „isplivali“ kao izvrsni u svom domaćem okruženju. Svakako valja spomenuti da su lanjske školske godine maturanti Elektrostrojarske škole postigli najbolji rezultat od kada se primjenjuje državna matura. Bez obzira što je sada nastava u školi organizirana na hibridni način, i dalje se u virtualnim učionicama objavljuju nastavni materijali kao podsjetnici ili za slučaj izostanaka ili samoizolacije učenika. 

S obzirom da su praktična nastava i vježbe nuždan i neizostavan dio strukovnog obrazovanja, čim su se za to stvorili uvjeti, učenici su bili poslani kod svojih poslodavaca na praksu, kao i u školske radionice, a vježbe su se održavale uz poštivanje svih preporuka. Tako se u školi nastoji raditi i danas. 

Valja spomenuti da su djelatnici Elektrostrojarske škole i tijekom najveće epidemije kreirali, unaprijedili i proizveli velik broj vizira koji su podijeljeni velikom broju ustanova koji pružaju javne usluge. 

Iskustva partnera u EU – Finske, Italije, Njemačke i Portugala slična su našima uz veće ili manje razlike i uz veću ili manju autonomiju u kreiranju nastavnog procesa. Partneri iz EU prepoznali su Elektrostrojarsku školu kao relevantnog partnera koji može podijeliti s njima svoja iskustva dobre prakse. 

Ravnatelj Igor Kos i školski psiholog Ratko Kovačić prikazali su rad i organizaciju škole na virtualnoj konferenciji te otvorili put školi, njezinim učenicima i nastavnicima za sudjelovanje u ostalim europskim projektima koji se i dalje provode, mada ovaj puta sve više putem digitalnih platformi.

IMG-28e104a1210bfe7ff84601fd18c8e4a1-V.jpg

IMG-301f78c6689d32df45c82ccadb202bf4-V.jpg