VODIČ KROZ SNIŽENJA Koja su prava potrošača, a koja pravila za trgovce? Foto: Krešimir Đurić

VODIČ KROZ SNIŽENJA Koja su prava potrošača, a koja pravila za trgovce?

IHR/Varaždinske vijesti | 3.1.2022. u 18:00h | Objavljeno u Aktualno

Nakon rekordne blagdanske potrošnje, shopping groznica se nastavlja! S 27. prosincem počela su zimska sniženja, pa je za mnoge ovo vrijeme prava prilika da uz popust kupe nešto što već dugo “špehaju” u trgovini. Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, a u našoj su zemlji sniženja regulirana Zakonom o zaštiti potrošača i Pravilnikom o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja. Prema njima postoje dva velika, sezonska sniženja, ljetno i zimsko koja mogu trajati najviše 60 dana.

- Dosadašnja praksa pokazala je da domaći trgovci sa sniženjima počinju obično oko tog datuma, a sezonska sniženja provode se postupno, u tri vala. U prvom valu cijene proizvoda obično su snižene od 20 do 30 posto, u drugom valu cijene se spuštaju na 50 do 60 posto, a u trećem valu ti popusti su još i veći - doznali smo od Sanje Keretić, dopredsjednice Udruge Varaždinski potrošač.

I dok mnogi kupci na sniženja gledaju kao priliku za “dobar ulov”, Udruga Varaždinski potrošač svake je godine zatrpana pozivima nezadovoljnih kupaca koji se žale na nepravilnosti.

- Kupci se najčešče žale kako trgovci oglašavaju sniženja s bombastičnim najavama kako su proizvodi sniženi na primjerice, 80 ili 90 posto, a na taj popust stave svega jedan ili dva proizvoda. Često se čuje od potrošača kako cijene proizvoda nisu snižene onoliko koliko piše, a imali smo i slučajeva kada su trgovci neposredno prije sniženja podigli cijenu robe ili napisali visoku cijenu po kojoj se proizvod nikada nije prodavao, a onda snizili tu cijenu. Bilo je i primjera kada su nas potrošači zvali i upozoravali kako su mislili da je neki proizvod snižen, a kada su došli na blagajnu ispostavilo se da je to “nova roba” koja nije na sniženju - doznali smo od Keretić.

Sve su to primjeri nepoštene i zavaravajuće poslovne prakse.

- Redovna i nova, snižena cijena proizvoda mora biti iskazana jasno, vidljivo i čitljivo, a trgovci su dužni snižene proizvode u trgovinama odvojiti posebno - rekla je Keretić.

Dopredsjednica Udruge Varaždinski potrošač kaže kako su kupci dobro upoznati sa svojim pravima, ali nepravilnosti ne žele prijaviti...

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.
Povezani članci