VODIČ KROZ SNIŽENJA Koja su prava potrošača, a koja pravila za trgovce? Foto: Krešimir Đurić

VODIČ KROZ SNIŽENJA Koja su prava potrošača, a koja pravila za trgovce?

IHR/Varaždinske vijesti | 3.1.2022. u 18:00h | Objavljeno u Aktualno

Nakon rekordne blagdanske potrošnje, shopping groznica se nastavlja! S 27. prosincem počela su zimska sniženja, pa je za mnoge ovo vrijeme prava prilika da uz popust kupe nešto što već dugo “špehaju” u trgovini. Sezonskim sniženjem smatra se prodaja proizvoda po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, a u našoj su zemlji sniženja regulirana Zakonom o zaštiti potrošača i Pravilnikom o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja. Prema njima postoje dva velika, sezonska sniženja, ljetno i zimsko koja mogu trajati najviše 60 dana.

- Dosadašnja praksa pokazala je da domaći trgovci sa sniženjima počinju obično oko tog datuma, a sezonska sniženja provode se postupno, u tri vala. U prvom valu cijene proizvoda obično su snižene od 20 do 30 posto, u drugom valu cijene se spuštaju na 50 do 60 posto, a u trećem valu ti popusti su još i veći - doznali smo od Sanje Keretić, dopredsjednice Udruge Varaždinski potrošač.

I dok mnogi kupci na sniženja gledaju kao priliku za “dobar ulov”, Udruga Varaždinski potrošač svake je godine zatrpana pozivima nezadovoljnih kupaca koji se žale na nepravilnosti.

- Kupci se najčešče žale kako trgovci oglašavaju sniženja s bombastičnim najavama kako su proizvodi sniženi na primjerice, 80 ili 90 posto, a na taj popust stave svega jedan ili dva proizvoda. Često se čuje od potrošača kako cijene proizvoda nisu snižene onoliko koliko piše, a imali smo i slučajeva kada su trgovci neposredno prije sniženja podigli cijenu robe ili napisali visoku cijenu po kojoj se proizvod nikada nije prodavao, a onda snizili tu cijenu. Bilo je i primjera kada su nas potrošači zvali i upozoravali kako su mislili da je neki proizvod snižen, a kada su došli na blagajnu ispostavilo se da je to “nova roba” koja nije na sniženju - doznali smo od Keretić.

Sve su to primjeri nepoštene i zavaravajuće poslovne prakse.

- Redovna i nova, snižena cijena proizvoda mora biti iskazana jasno, vidljivo i čitljivo, a trgovci su dužni snižene proizvode u trgovinama odvojiti posebno - rekla je Keretić.

Dopredsjednica Udruge Varaždinski potrošač kaže kako su kupci dobro upoznati sa svojim pravima, ali nepravilnosti ne žele prijaviti...

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...