Varaždinska gradska uprava uglavnom radila prema propisima, ali ima i odstupanja

| 18.8.2024. u 12:59h | Objavljeno u Aktualno

Dok je o financijskim izvještajima Grada Varaždina u 2018. dala uvjetno mišljenje, a bezuvjetno o usklađenosti poslovanja, Državni ured za reviziju je protekloga mjeseca u vezi oba ova područja rada varaždinske gradska uprave u 2022. godini izrazio uvjetna mišljenja nakon što je provjerila jesu li financijski izvještaji svim značajnim odrednicama sastavljeni u skladu s primjenjivim okvirom financijskoga izvještavanja, a poslovanje usklađeno sa zakonima, drugim propisima i unutarnjim aktima.

Bolje evidentirati sredstva doznačena udrugama

Prema mišljenju Državnog ureda za reviziju, financijski izvještaji Grada za 2022. sastavljeni su u “svim značajnim odrednicama u skladu s odredbama Zakona o proračunu”, osim u pojedinim točkama koje se detaljno obrazlažu.

-U poslovnim knjigama rashodi od 947.200 kn nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana te su pogrešno iskazani i u financijski izvještajima, navodi se te ukazuje da su u okviru rashoda za usluge promidžbe i informiranja evidentirana sredstva doznačena udrugama i organizatorima događanja za potrebe sudjelovanja na sportskim natjecanjima i drugih događanjima u iznosu od 747200 kn, a u okviru ostalih nespomenutih rashoda poslovanja evidentirani su rashodi za sufinanciranje programa, administrativnih troškova i nagrade za rad predstavnicima nacionalnih manjina i Vijeću nacionalne manjine u iznosu od 200.000 kn, što je trebalo evidentirati u okviru rashoda za tekuće donacije.

U glavnoj knjizi, kako nastavlja Državna revizija, evidentirana je vrijednost dionica i udjela u temeljnom kapitalu tri trgovačka društva u iznosu od 16.219.133 kn, a trebala je biti evidentirana u vrijednosti od 19.484.400 kn, sukladno podacima iz sudskog registra i podataka Grada o udjelima. Nadalje, Grad nije utvrdio stvarno stanje danih i primljenih instrumenata osiguranja plaćanja te oni nisu točno iskazani ni u financijskim izvještajima jer ne vodi jedinstvenu evidenciju instrumenata osiguranja plaćanja, nego za svaku proračunsku godinu posebno, a u poslovnim knjigama evidentirani su pojedini poslovní događaj iz prijašnjih godina za koje Grad nema knjigovodstvenu dokumentaciju kojom bi se potvrdilo da je poslovni događaj nastao.

-Grad nema cjelovite podatke o zemljištu kojim bi u skladu s propisima trebao upravljati. U glavnoj knjizi i financijskim izvještajima vrijednost zemljišta koncem 2022. evidentirana je i iskazana u iznosu od 427.587.512 kn. Odnosi se na građevinsko zemljište u iznosu od 301.299.120 kn, poljoprivredno zemljište u iznosu od 69.628.936,00 kn i ostala zemljišta u iznosu ód 56.659.456 kn. Vrijednost građevinskog zemljišta u analitičkim evidencijama za 2022. iskazana je u iznosu od 276.567.415 kn, što je 24.731.705 kn manje od vrijednosti iskazane u glavnoj knjizi i financijskim izvještajima, ukazuje Državna revizija te napominje da je Grad geografskim informacijskim sustavom ustrojio bazu imovine, ali bez financijskih iznosa, dok je popis imovine i obveza na dan 31. prosinca 2022. je obavljen, ali nije cjelovit.

Nadalje, potraživanja i obveze popisani su prema osnovnim računima umjesto prema pojedinačnim dužnicima i iznosima potraživanja te pojedinačnim vjerovnicima i iznosima obveza. Također, popisana je dugotrajna nefinancijska imovina u pripremi koja se odnosi na sortirnicu i Tehnološki park ukupne nabavne vrijednosti od 930.387 kn, a popisom nije obuhvaćena dugotrajna nefinancijska imovina u pripremi u iznosu od 38.697.989,00 kn te nije procijenjen stupanj dovršenosti ulaganja predviđen rok završetka radova.

Primjedbe na naplatu, javnu nabavu i catering

Prema mišljenju Državnog ureda za reviziju, i poslovanje Grada za 2022. u “svim značajnim odrednicama bilo je u skladu sa zakonima, drugim propisima i unutarnjim aktima”, osim u pojedinim točkama.

Ukupna potraživanja koncem 2022. iskazana su u iznosu od 101.875.271 kn, od čega najviše na potraživanja za komunalnu naknadu otpada 17.288.715 kn, zakup i iznajmljivanje imovine 13.626.599 kn, komunalni doprinos u iznosu od 9.588.518 kn.

-Grad za naplatu dijela potraživanja nije u 2022. I prethodnim godinama poduzimao mjere za potpunu i pravodobnu naplatu. Osim upućivanja opomena u 2022. u vezi s naplatom potraživanja za porez na korištenje javnih površina i zakup javnih površina, zakup poslovnih prostora, prodaju stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo te najam stanova - druge mjere nisu poduzimane, navodi Državna revizija te ukazuje da je trebalo slati opomene pred ovrhu, odobravati obročne otplate i provoditi naplate putem instrumenata osiguranja plaćanja s obzirom na to da su pojedina potraživanja starija od tri godine i jer je povećan rizik nenaplativosti zbog zastare.

Nadaje, revizijskim postupcima pregledano je 14 postupaka javne nabave ukupne ugovorene vrijednosti od 250.159.422 kn, 18 postupaka jednostavne nabave ugovorene vrijednosti od 1.838.997 kn te 51 narudžbenica ukupne vrijednosti od 47O.375 kn.

- Prema Pravilniku o provedbi postupaka jednostavne nabave, za nabave čija je procijenjena vrijednost veća od 20.000 kn trebalo je provesti postupak ograničenog ili javnog prikupljanja ponuda, ukazuje Državna revizija.

Nadalje, u Registar ugovora o javnoj nabavi nije unesen ugovor za izradu projekta za postavu polupodzomnih spremnika, elektroinstalaterske radove za održavanje manifestacija te program zaštite divljači.

- Također, Grad je tijekom 2022. ugostiteljske i catering usluge nabavljao putem narudžbenica od različitih dobavljača, a u Registar ugovora nisu uneseni ukupni iznosi za navedene predmete nabave, koji su po pojedinim dobavljačima jednaki ili veći od 20.000 kn, navodi Državna revizija,

Državni ured za reviziju na kraju ukazuje da je Grad obvezan pripremiti, sastaviti i objaviti financijske izvještaje u skladu s primjenjivim okvirom financijskog izvještavanja, uspostaviti unutarnje kontrole u cilju sastavljanja financijskih izvještaja bez pogrešnog iskazivanja zbog prijevare ili pogreške te namjenski i svrhovito koristiti sredstva i voditi poslovanje usklađeno sa zakonima, drugim propisima i unutarnjim aktima.