Zimska sniženja još u tijeku: Korisno, ali treba biti oprezan

Napisao/la: -

- Garderobu i cipele kupujem isključivo na sniženjima, osim ako mi nešto doista nije jako potrebno ili mi se sviđa toliko da ne mogu odoljeti, a što je jako rijetko - kazala nam je mlada varaždinska majka dvoje djece, dodavši kako bi bankrotirali da nema sniženja.

”Potrošač” savjetuje

- U tijeku je zimsko sniženje koje je započelo 27. prosinca i može trajati najdulje 60 dana od tog datuma. Tako je, naime, definirano Pravilnikom o uvjetima i načinu provođenja sezonskog sniženja - kazala nam je Sanja Keretić, dopredsjednica Varaždinskog potrošača koja ukazuje na što valja pripaziti kod kupnje na sniženjima.

Naime, iako sezonska sniženja, kao što je aktualno zimsko, mnogima spašavaju kućni budžet, građanima savjetuje da se prije kupnje dobro informiraju o popustima i cijeni, pregledaju robu te razmisle je li im uistinu potrebna ili kupuju radi navike.

- Propisano je da se redovna cijena i nova snižena cijena iskazuju jasno, vidljivo i čitljivo. Ako u spomenutom razdoblju nisu prodani svi proizvodi, trgovac može nastaviti s prodajom proizvoda po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali trgovcu nakon proteka perioda sezonskog sniženja, nije dopušteno prodaju oglašavati kao sezonsko sniženje. Ako se sezonsko sniženje iskazuje u postotnom rasponu, najveći postotak na početku sezonskog sniženja mora se odnositi na najmanje jednu petinu količine svih proizvoda koji se prodaju na sezonskom sniženju - objašnjava Keretić.

Na robu kupljenu na sezonskom sniženju, kako dodaje, primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima, jednako kao i na robu kupljenu u redovnoj prodaji.

- To znači da je u slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu, trgovac dužan nedostatak ukloniti, zamijeniti proizvod, dati dodatni popust, ili ako to nije moguće, vratiti novac - pojasnila nam je Keretić.

Prijava inspekciji

Zakon ne obvezuje trgovca na zamjenu ispravnog proizvoda.

- U slučaju materijalnog nedostatka ili greške na proizvodu, potrošač se pisanim prigovorom obra- ća trgovcu navodeći o kakvim se nedostacima radi te iznoseći svoje zahtjeve vezane uz uklanjanje nedostataka ili zamjenu ili sniženje te navodi rok u kojem očekuje da trgovac taj zahtjev riješi. Trgovac je u roku od 15 dana dužan potrošaču pisanim putem odgovoriti prihvaća li njegove zahtjeve - upozorava Sanja Keretić.

Prodavač u trgovini dužan je zaprimiti pisani prigovor potrošača.

- Naime, česte su pritužbe da prodavači ne žele primiti prigovor potrošača ako u trgovini nije prisutan voditelj ili vlasnik. Takve je slučajeve odmah potrebno prijaviti inspekciji. Ako potrošač nije zadovoljan odgovorom trgovca i smatra da su prekršena njegova potrošačka prava, može se pisanim putem obratiti Tržišnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva - poručila je Sanja Keretić.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.